lisäravinteiden haitat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janne
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
voiko lisäravinteet aiheuttaa nenän tai muiden ruumiinosien liikakasvua? luin jostain että aminohappojen liiallinen syöminen voi aiheuttaa kasvuhormonin liikaeritystä ja kasvuiän jälkeen aiheuttaa esim. nenän tai korvien liikakasvua

Heheh, vois olla hupaisaa jos kaikilla huippu kehonrakentajilla olisi dumbon korvat :D

Jännä ilmiö tää kun vastaus tulee ennen kysymystä. Hetken aikaa kesti tajuta mitä hittoa tässä haetaan takaa kun topicin nimi "lisäravinteiden haitat" ja eka postaus "Ei." :D

onko lisäravinteista haittaa?on
lompakko kevenee

Hehe, empäs oo tuommosesta ennen kuullukkaan. Olishan se hauska katella, että: jahas taas on kehokisat tulossa ku bodarit lentelee tuulen mukana kohti etelää :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos muistan reilun vuoden takaisista risteilytunnelmista oikein, niin Hulkki luennoi tästä asiasta pienessä makeutusainehumalassa, kofeiinin yliannostuksen sävyttämänä. Kuulijoina minä ja rintafile... Hulkilla oli jalassa vain posekalsarit... On kolme aminohappoa, joiden nimiä en nyt muista, mutta joita sopivissa määrin injektoimalla suoraan kehoon pystyisi aiheuttamaan voimakasta kasvuhormonituotannon lisäystä. Taisi olla samaa luokkaa, kuin lyömällä kasvua suoraan. Ongelmana oli se, että hinta olisi kalliimpi kuin kasvuhormonilla ja määrät olivat melko suuria.

Eipä noista mitään haittaa ole, tietty jos ei laktoosi esim. käy ja vetää halpaheraa, niin kaasunmuodostus voi olla sanoinkuvaamatonta.

Ja lompakkokaan ei järkevät lisäravinteet mukana pitäen sen enempää kevene kun safkaa ostamallakaan.

No ei helvetissä voi. Kyllä se keho osaa kompensoida kaiken, varsinkaan kun ruoasta saatu proteiini ei mene suorinta tietä vereen ja aivolisäkkeeseen. Tietty piikillä jotain saattais saaha aikaan. On kyllä totta, että mikäli kasvuhormonin tuotanto jatkuu vielä pidemmällä iällä, ja kun luiden epifyysilevyt ovat luutuneet umpeen, kasvavat luut vain paksuutta. Mutta tämä onkin jo sairaustila akromegalia. Elikkänsä senkun vaan proteiinibulkille.

Joona sanoi:
Jos muistan reilun vuoden takaisista risteilytunnelmista oikein, niin Hulkki luennoi tästä asiasta pienessä makeutusainehumalassa, kofeiinin yliannostuksen sävyttämänä. Kuulijoina minä ja rintafile... Hulkilla oli jalassa vain posekalsarit... On kolme aminohappoa, joiden nimiä en nyt muista, mutta joita sopivissa määrin injektoimalla suoraan kehoon pystyisi aiheuttamaan voimakasta kasvuhormonituotannon lisäystä. Taisi olla samaa luokkaa, kuin lyömällä kasvua suoraan. Ongelmana oli se, että hinta olisi kalliimpi kuin kasvuhormonilla ja määrät olivat melko suuria.

Muistan etäisesti tuon jutun, Hulkki puhui siitä useampaan kertaan?

No jos satut olemaan lisäaineille allerginen niin suosittelen pysymään poissa ainakin tietyistä lisäravinteista. Tämä lause perustuu siihen että joku kirjoitti että joku lisäravinne sisälsi fenyylialaniinia, jota myös pepsi max, fun light ja lähes kaikki "light" tuotteet sisältävät, nämä aiheuttavat minulle käsitaipeeseen helvetinmoista kutinaa, joka pakottaa raapimaan ja siitä ei hyvää jälkeä tule.

Koko postaukseni on lähinnä varoitus lisäaine allergisille siitä että ainakin jotkut ellei, jopa kaikki (ei ole hajuakaan, ihan hatusta) lisäravinteet sisällä lisäaineita kuten fenyylialaniini (eikös tuo lukitella lisäaineeksi, en taaskaan tiedä kunhan maalaisjärjellä ajattelen).

Heureka, nyt tuli mieleen sellainen viisaus että koostuvatko lisäravinteet täysin "lisäaineista" esim. nimen perusteella. No okei ei varmaan nyt nimestä voi mitään päätellä, koska tuo "lisä" sana tuossa tarkoitta kai sitä että otetaan perus ruoan lisäksi esim. korvaamaan jotain ateriaa kautta antamaan helposti tarvittava proteiinimäärä. Aika :david: kysymys, mutta täytyy myöntää että olen sen verran uuno näiden lisäravinne asioiden kanssa etten ole yhtään varma että luokiteltaisiinko esim. ne aminohapot joista protsku koostuu lisäaineiksi kun niitä sillä tavalla jauheena syödään. No en tiedä, mutta tuskin (eli siis ei tietenkään, vaiko?) nuo aminohapot kenellekkään mitään allergia kohtausta tai muuta aiheuttaa vaikka nyt luokiteltaisiin lisäaineiksi (niinkuin todennäköisesti ei ole, kohta toivottavasti minullekkin selviää).

Älkää nyt vaan vittu sanoko että fenyylialaniini on amino.

Tuli aika sekanen sössötys kun on omia kysymyksiä ja niihin vastauksia, mutta tuota noin toivottavasti joku osaa jotakin sanoa

pikku kirppu sanoi:
Älkää nyt vaan vittu sanoko että fenyylialaniini on amino.

On se :D .
Tuosta kutinasta en ole kuullutkaan, mutta sen ainakin tiedän, että on olemassa perinnöllinen sairaus fenylketonuria, jossa keho ei kykene käyttämään fenyylialaniinia hyväksi, jolloin sitä kerääntyy kehoon, erityisesti hermostoon. Kenties tämän takia pakkauksissa lukee aina, että se sisältää fenyylialaniinin lähteen. Oletkos puhunut kutinasta lääkärin kanssa tai tehnyt lisätutkimuksia siitä? Olisi mielenkiintoista tietää.

Oon huomannu ainoana haittapuolena, että joutuu kuuntelemaan anopin lässytystä lisäravinteiden haitoista... :hyper:
Siin nimittäin pää turtuu!

Tuosta ongelmastani fenyylialaniinin kanssa. Sitä juttua mikä mulla on kutsutaan käsitaive ihottumaksi. Ymmärtääkseni aikas yleinen juttu (monella kaverilla on). En ole missään sen kummemmissa tutkimuksissa käynyt vain kouluterveydenhoitajan kanssa olen jutellut ja hän suositteli tiettyjä rasvoja joilla kutinan saa loppumaan. Minulla on tämä ihottuma ollut molemmissa käsistaipeissa jo 10 vuotta mutta nyt olen viimein pääsemässä eroon kun hokasin mikä sitä aiheuttaa ja lopetin tämän/näiden aineiden käyttämisen.

Se kutina varsinaisesti johtuu siitä että ihoni kuivaa ja alkaa "halkeilla" tai silleen jännästi painumaan kasaan, joka aiheuttaa aivan sairasta kutinaa, mutta tähän autta ihan perus kosteusvoide. Jokin aika sitten joinakin päivinä rasvasin käsiäni suurinpiirtein joka viidestoista minuutti pitääkseni ne kosteana. Nämä päivät mielestäni auttoivat paranemisessa huomattavasti.

Ainakin juuri nyt käsitaipeeni näyttävät ihan normaalilta, mutta voi se olla mahdollista että joku aamu herään taas tipeet punaisena hirveässä kirvelyssä. Ai saatana tunnen sen kirvelyn jo pelkästään ajattelemallakin. No onneksi ei nyt vähään aikaan ole mitään ongelmia ollut taipeiden kanssa.

Niille jotka kärsivät samankaltaisilsa ihottumista niin semmosen käytännön vinkin voin antaa että pitäkää kynnet lyhyinä niin ei tule yhtä pahaa jälkeä raapimisesta kuin pitkillä :D . Toinen voisi olla että sellainen rasva kun sibicort auttaa, en muista tarvitsiko tuohon rasvaan jopa reseptin, voi olla. Sitten yksi hyvä mikä ainakin jotain auttoi on että syö sellaisia kapseleita kun helokki E+ näitä saa varmaan apteekeista ilman reseptiä, maksaa sen kolmekymppiä useampi sata tablettia ja 4 tabua päivässä. 2 aamulla, 2 illalla.

Itse olen huomannut mahdollista allergiaa soija proteiinille, sillä kun join sitä niin tuli omituista kutinaa kurkkuun (saman laista kuin monella muullakin aineella tulee jolle olen allerginen). No ei se soija proteiini ollut edes mitenkään hyvää, eikä edes paljoa heraa halvempaa, joten soija proteiinin pois jättäminen ei ollut kovin vaikeaa.

Onko joku huomannu et tulis finnejä tai näppyjä palautusjuomasta?
Ittellä tulee kaulaan ja leukaan ku käytän tota hera80/malto6...
ja ku ei pitäs ku oli viime vuonna aika rankka kuuri vastaavanlaisen tulehuksen takia...
Joku sano et vois johtua siitä että elimistöön tulee niin paljo proteiinia et rupee kukkii...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom