Lisäravinteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veky
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millaisia lisäravinteita ja millaisia määriä kannattaisia aloittelevan salillakävijän käyttää?
Olen 35v, 180/ 95. Takoituksena olisi saada lihasmassaa ja voimaa, varsinkin yläkroppaan, kuitenkin niin että saisi tuota pötsiä hieman pienemmäksi. Tuntuu ettei oikein dieetti ja punttitreeni oiekin sovi yhteen..Salilla olen käyny vasta kuukauden mutta muuten tausta on aikalailla urheilullinen... Palautusjuomat ainakin ok? Mitä suosittelette? Ennen treeniä mitä ja millaisia määriä kannattaa ottaa? Kreatiinin käyttö?

Pari tuntia ennen treeniä syöt kunnollisen ruuan. Puoli tuntia ennen salille lähtöä itse ainakin vedän rahkan tai herapaukun ja pari kofeiinitablettia tai kunnon kahvit. Palkkariksi suosittelen 1,5dl heraa, 1,5dl maltoo ja 5g kreaa. Kreatiinia nassuun 5g joka päivä, myös välipäivinä ja pari litraa vähintään vettä kannattaa juoda päivän aikana. Proteiinipitoista ruokaa naamaan 3 tunnin välein niin että saat noin 30g proteiinia per ateria. Hiilaripitoiset ruuat kannattaa vetää aamulla ja ennen treeniä, illalla sitten rasvaa. Eiköhän noilla ohjeilla alkuun pääse. Tsemiä! :rock:

Se on aika hankalaa tuo pötsin pienentäminen ja samanaikainen lihasmassan kasvatus. En nyt sen tarkemmin tiedä lihas ja voimatasoasi mutta veikkaisin että kannattaisi lähteä liikkeelle ennemminkin kiristelymielessä kuin tuhtien palkkareiden kanssa massaa hankkimaan. Lihakset tarvitsee proteiinia, ei läski. Kun rasva -% on pienempi niin löytyy energiaakin vaikka mihin.

Miten tarpeellisena jengi pitää palkkaria treenin jälkeen? Yleensä sanotaan, että muista jauhoista-lisäprotskuista ym. voi tinkiä, mutta ei palkkarista. Entä jos vetää treenin jälkeen banaanin, tai ei vedä mitään, vaan syö vasta tunnin tai parin päästä kunnolla?

Onko lihakset perusjampalla oikeasti niin kuolleet tunnin treenin jälkeen, että ne kuihtuvat pois, jos ei heti saa pirtelöä?

Noh. Palkkari on aika ehdottoman tärkeä, mutta palkkarina voi itse käyttää esim. banaania ja maitorahkaa ja maitoa sheikkeriin, mut ei lähelläkää niin tehokasta ku herapalkkari.

Miten tarpeellisena jengi pitää palkkaria treenin jälkeen? Yleensä sanotaan, että muista jauhoista-lisäprotskuista ym. voi tinkiä, mutta ei palkkarista. Entä jos vetää treenin jälkeen banaanin, tai ei vedä mitään, vaan syö vasta tunnin tai parin päästä kunnolla?

Onko lihakset perusjampalla oikeasti niin kuolleet tunnin treenin jälkeen, että ne kuihtuvat pois, jos ei heti saa pirtelöä?

Treenin jälkeen lihas on katabolisessa tilassa (elimistö syö lihasta energiaksi) ja näin ollen ei palautumista juurikaan tapahdu. Palautusjuomalla annetaan lihaksille rakennusaineet ja energiat jotta palautumisprosessi pääsee vauhtiin. Suosittelen lämpimästi.

Treenin jälkeen lihas on katabolisessa tilassa (elimistö syö lihasta energiaksi) ja näin ollen ei palautumista juurikaan tapahdu. Palautusjuomalla annetaan lihaksille rakennusaineet ja energiat jotta palautumisprosessi pääsee vauhtiin. Suosittelen lämpimästi.

Sitä oon miettinyt muutaman kerran että onko se vaikutus sitten mitenkä iso, paljoko lihasta menettää tai jää saamatta jos ei käytä palkkaria ja kestää treenin loputtua about puoli tuntia että on himassa ja ruoka valmista. Lähinnä säästömielessä olen miettinyt tuota palkkarin tarpeellisuutta kun tuppaa köyhälle kaikki olemaan kallista. :jahas:

Jep jep.. Kannattaa muistaa se, että salitreeni on jatkuvasti solujen tuhoamista. Katabolisissa prosesseissa monimutkaset yhdisteet hajotetaa pienemmiks ja tästä vapautuu taas energiaa. Tätä energiaa solut käyttää sitte hengissä pysymisee ja jäljelle jäävä osa hyödynnetää sitte esim. lihaskasvuu. Tää "murrosvaihe", eli kun solut on saanu tarpeeksi energiaa, niin tää "ylijäämä" käynnistää anabolisen prosessin

Palkkarin tarkotus on siis antaa näille ylläpidettäville soluille mahdollisimman nopeasti pöperöä.

Sitä oon miettinyt muutaman kerran että onko se vaikutus sitten mitenkä iso, paljoko lihasta menettää tai jää saamatta jos ei käytä palkkaria ja kestää treenin loputtua about puoli tuntia että on himassa ja ruoka valmista. Lähinnä säästömielessä olen miettinyt tuota palkkarin tarpeellisuutta kun tuppaa köyhälle kaikki olemaan kallista. :jahas:

Kun itse sekoittelee palkkarin herasta ja maltosta (miksei kreatiinikin) ei se tule kovinkaan kalliiksi. Itseasiassa joskus laskeskelin että perus halpisheroilla proteiinin grammahinta oli pienempi, kuin esimerkiksi ehrmanissa.

Mutta ei palkkari mikään elinehto ole, itelläni se vaan helpottaa elämää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mutta ei palkkari mikään elinehto ole, itelläni se vaan helpottaa elämää.

Jep.. Mielestäni lisäravinteisiin ei kannata sen kummemmin kajota, jos muu ruokavalio ei ole kunnossa.. Painottaen LISÄ...
Toki niistä saa näppäriä välipaloja ja on helppo ohjata mitä ravintoaineita haluaa ja näkee kussakin tilanteessa tarpeellisiksi, mutta on nähty niitäkin sankareita, jotka rakentaa päivittäisen energiansaantinsa herojen ja maltojen varaan..

Kun itse sekoittelee palkkarin herasta ja maltosta (miksei kreatiinikin) ei se tule kovinkaan kalliiksi. Itseasiassa joskus laskeskelin että perus halpisheroilla proteiinin grammahinta oli pienempi, kuin esimerkiksi ehrmanissa.

Näin olen tehnytkin, ei tarttee olla Michael Scofield että osaa laskee että kumpi on halvempaa heramaltokrea-kombo vai valmis palkkari. Alkuun vuosia sitten käytin jonkun aikaa valmiita palautusjuomia mutta pari vuotta on jo menty heramaltokrea-kombolla.

Mitenkäs lisävitamiinit?

Minua mietityttää, missä määrin salilla käynti kuluttaa vitamiinivarastoja?
Kannattaako syödä vitamiineja tabletteja?
Itse käyn salilla 4-5 kertaa viikossa + muu liikunta, joten kulutus on kova.
(Ainakin omasta mielestä).
Onhan osassa proteiinijuomassa mm. B- vitamiinit laidasta laitaan, mutta nehän on
vesiliukoisia ....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom