Lisäravinteet

Kannattaako heti kun alkaa käymään salilla niin alkaa käyttään lisäravinteita, ja jos kannattaa niin mitä? Kuinka pian alkaa näkyä tulosta kropassa?:thumbs:

Lue ihan eka FAQ...

Sanotaan että 4kk niin kaveritkin huomaa sun muutokset.
Jos sun lihaskunto on hyvä tai edes tyydyttävä niin kovaa treeniä ja kauppaan ostaan palautusjuomajauhot vaan.

Mutta jos olet huonossa kunnossa niin reenaa ensin vaikka pari kuukautta kevyemmin ja opettele liikkeet puhtaasti. Samalla saat hyvät pohjat ittelles.

Lisäravinteet kannattaa ottaa käytöön siinä vaiheessa kun ruokavalio on jo muuten kunnossa.

Jos kiskot summamutikassa lisäravinteita tajuamatta ravintopuolesta kokonaisuudessaan tuon taivaallista, niin tulos näkyy todennäköisesti vain lompakossa.

joo Juoppo puhuu asiaa... unohdin ihan täysin mainita ruokavaliosta... oon vähän sekasin tänään :kuola:

oon käyny nyt 4kk salilla ja tuloksii näkyy,mutta voisko joku kertoo ne protskut millä toi massa ei lisääntys niin paljo?oon 16.v, 182 pitkä ja painan 69,mutta mahan ympärillä ja sivuilla on iha liikaa ylimäärästä ni miten pääsis KUNNON kesä kondikseen?oon alkanu vetää joka aamu lenkkii ja käyn 4-5 kertaa viikos salilla!tähän asti oon ottanu kreatiinia ja protskuu...

Originally posted by labtec
oon käyny nyt 4kk salilla ja tuloksii näkyy,mutta voisko joku kertoo ne protskut millä toi massa ei lisääntys niin paljo?oon 16.v, 182 pitkä ja painan 69,mutta mahan ympärillä ja sivuilla on iha liikaa ylimäärästä ni miten pääsis KUNNON kesä kondikseen?oon alkanu vetää joka aamu lenkkii ja käyn 4-5 kertaa viikos salilla!tähän asti oon ottanu kreatiinia ja protskuu...

Ensinnakin, ei noilla mitoilla siina vyotaron ymparilla kauheasti slaardia voi olla. Ja toiseksi: massan lisaantyminenhan on vaan hieno juttu! :) No juu, kesaan on viela pitka aika joten palautusjuomia naamaan reenin jalkeen, unohdat Heset ja McTonaltsit, safkapuoli kuntoon ja treenaat OIKEIN. Safkapuoleen, treeniin ja palautusjuomiin loytyy tuhansia aikaisempia threadeja Aloittelijoiden ja Treeni osioilta. Lisaksi FAQ on loistava, sinne on keratty K-A-I-K-KI!

Tsekkaa pakkiksen nettikauppa lapi ja valkkaat sielta hyvan palautusjuoman lompakon joustokyvyn mukaan.

niin ei massan tulossa sinäänsä ole mitään huonoa,mutta tarkoitin ,että pitäisi saada ensin vähän sixiä näkyviin ja sitten lisää massaa.joo pitää noi palautus juomat ostaa,jos niistä on apua...en ole ennen kokeillut.montanko kertaa sitä protskuu pitäs ottaa päiväs,kun olen nyt ottanut vaan salin jälkee,mutta monet ottaa aamuin,illoin jne.?treeni menee omasta mielestä oikein...kun aloin käymään otin ohjelman ja menin sen mukaan pari kuukautta ja nyt se sujuu jo rutiinillä...tietysti tullut lisää laitteita ja joitain en enää käytä...

Eikohan se legendaarinen 2g/painokilo proteiinia olisi hyva ottaa. Kirjotappas paperille vaikkapa viikon ajan kaikki mita syot ja sitten lasket etta paljonko sita tuli syotya hiilaria/proteiinia/rasvaa. Ite huomasin ainakin etta tuli syotya luultua vahemman vaikka tuntu etta popsi kokonaisen hullun lehman joka paiva.

Tossa iassa muutenkin tuo ruokahalu on aivan jarkyttava joten normaalin oikeaoppisen (tai ainakin lahella sita olevan)ruokavalion lisaksi reenin jalkeen valittomasti palautusjuoma nassuun. Ite otan aamulla aamupalan jalkeen ja illalla reenin jalkeen koska (a) "massakausi" painaa paalle ja (b) lisaravinteiden proteiini on parempi laatuisempaa kuin normaalissa ruuassa.

Ja usko pois, vaikka kuinka reenaisi niin aikansa se ottaa notta liha turpoaa. Em. asiat kuntoon niin varmasti ens kesana kaverit huomaa etta punttisali kuuluu harrastuksiin.

Korjatkaa nyt joku jos tama menee ihan reisille...

Originally posted by labtec
voisko joku kertoo ne protskut millä toi massa ei lisääntys niin paljo?
Homma on niin yksinkertaista, että se on jo oikeastaan vaikeaa. Jos haluat poistaa rasvaa, sinun pitää kuluttaa enemmän kaloreita kuin saat ravinnosta. Jos haluat tehokkaasti kasvattaa lihasta, sinun on saatava ravinnnosta enemmän kaloreita kuin kulutat. Samalla saat valitettavasti myös läskiä.

Proteiinin määrään olikin neuvo jo tuossa ylempänä.

Originally posted by Pulla
(b) lisaravinteiden proteiini on parempi laatuisempaa kuin normaalissa ruuassa.

Tätä mä en kyllä allekirjoittais. Tietenkin laatu on aina laatua, mutta jokin überhalpishera ei minun laatuasteikolla päihitä esim. kanafilettä tai hirvenlihaa.

Back
Ylös Bottom