Niin, en itse kysymykseen huomannu vastata, kun piti taas huudella.
Eli itse vedän kalaöljyä, C-, D- ja B-vitamiinia, monivitamiinia, magnesiumia ja sinkkiä. Magnesiumin ja sinkin vaikutuksen oon kunnolla huomannu ja vitamiinit on todennäkösesti auttanut pysymään terveenä koko syksyn tähän mennessä. Eli magnesium on ehkäissyt hyvin lihaskramppeja ja sinkkiä kokeilin vaan pienen ihottuman takia ja siihen tuo ainakin auttoi. Henkilökohtaisesti en usko näihin juuri tulleisiin tutkimuksiin, että nää lisäis kuolleisuutta ja muuta paskaa, mutta se on mun mielipide ja mun mielipiteitä ei yleensä kannata kuunnella :D
Ja mitä treenin tehoon ja palautumiseen tulee, niin käytän kreatiinia, beta-alaniinia, arginiinia ja BCAA:ta. Kolmea ensimmäistä olen käyttäny jo kaksi vuotta ja aion jatkossakin käyttää, koska ne ovat omalla kohdallani olleet toimivia tuotteita. BCAA:n otin nytten vasta käyttöön kokeilumielessä ja uskon senkin olevan hyvä lisä palautumisen suhteen.
Jos joku lisäravinne kiinnostaa, niin kannattaa vaan kokeilla, miten se itsellään toimii. Voin suositella näistä erityisesti kreatiinia ja beta-alaniinia, auttavat palautumisessa ja treenitehossa oon kanssa huomannu jonkun verran parannusta, kun näitä on käyttänyt.