Lisäravinteet?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

Eli simppelisti, mitkä on keskeisimmät lisäravinteet, vitamiinit, hivenaineet, yms./tms., mitä mun pitäis saada normiruuan (ml. protskut) päälle lihasmassan kasvun maksimoimiseksi? / mitä tuotteita mahd. suosittelette?

Kiitos.

23m5t3d.jpg

Searchilla löytäisit vastaukset lähes kaikkiin lisäravinne kysymyksiin.. Mutta kuitenkin, ensin ruokavalio kuntoon! Lisäravinteet ei oikeastaan maksimoi lihaskasvuasi vaan monipuolinen ja terveellinen ruokavalio. (Ja tietysti yli kulutuksen syöminen.)
Jos kuitenkin sulla nämä asiat ovat jo kunnossa, niin hyvä.
Eiköhän riitä ihan protsku lisä ja palkkari, niillä on hyvä aloittaa.
(Esim. Protsku : Hera80, Palkkari : Reco2)

Hiilihydraattipitoinen palkkari on kyllä IMO rahan tuhlausta. Laitat vain pari desiä tuoremehua ja sotket sinne pikkasen vielä sitä proteiinijauhetta niin saat toimivan hiilihydraatti-proteiini palkkarin. Säästää aika ketusti rahaa. Protskujuoman voit sitten vetää vaikka reenin aikana.

Tuoremehuko ei sitten tuu kalliiks? Veikkaisin, että malto tulee halvemmaks vetää treenin jälkeen, kun tuoremehu. Ite en tosin oo hiilaria treenin jälkeen oikeestaan koskaan kiskonu, lukuunottamatta tota Fastin Recovery Feediä ja sitäkin ihan mielenkiinnosta vaan kokeilin. Pelkkää proteiinia oon ottanu treenin jälkeen ja kokenu sen toimivaks.

40g hiilaria maksaa noin 17 senttiä (Mass malto). Samaan määrään pitäisi kiskoa n. 4dl tuoremehua, joka tulee varmasti kalliimmaksi.

Kerrotko mistä saa hiilaria hintaan 4,25 e /kg? Koska en ihan nyt usko tota. Enkä usko että jauhe on 100% hiilaria joten laskithan sen kun kerroit tuon hinnan? Voin kertoa että tuoremehu maksaa 99snt/litra.

Tein pikagoogletuksen ja löysin tuon Mass Malton. Onhan tuo kyllä tuon hintaista ja väittävät vielä että 100%. Huh huh. No, itselle tulee tuoremehu ainakin halvemmaksi, sillä mulle kaikkien jauheiden pitää olla vähälaktoosista ja hinta nousisi heti. Lisäksi ei sitä koskaan tiedä mitä kaikkea paskaa noihin työnnetään. Tuoremehu tulee varmasti terveellisemmäksi, vitamiiniakin löytyy.

Edit. Vielä kun tsekkasin niin HERRAJUMALA eihän tässä ole laktoosia! Sitten kun rupee miettimään niin miksi olisikaan? Proteiineissa on niin oletin automaattisesti :D Tämä menee ostoslistaan!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siihen ei enää työnnetäkkään "mitä lie paskaa",kuten vielä äskön kun et sitä ollut tilaamassa?

No kyllä varmasti yhä työnnetään, mutta noin halvalla on pakko kokeilla. En ole kyllä koskaan ollut 100% varma näiden jauhehommeleiden laaduista, vaikka olen niitä jo pitkään käyttänyt. Tuli kerran katsottua eräs valaiseva dokkarinpätkä yleltä. En nyt muista nimeä/vuotta. Ihmiset olivat tilanneet ties mitä ravinteita, rasvanpolttajia ym. ja oli mennyt munuaiset tai maksat paskaksi. Hrr.....

Kiitos vastauksista.

Kommenttina, että joo oon tässä nyt n. 1,5v käyny salilla 3x/vk salilla ja lisäportskut & palkkarit ON siinä mielessä tullut tutuiksi.

Eli enemmänkin olin kiinnostunut et mahd. mitä tuotteita näitten päällen vedätte, tyyliin multivitamiini, kalaöljy, kreatiini (jotka Davidum mainitsi) - ja mahd. linkkiä Fitnesstukku koodi pakkotoisto15:stä / fitnesstukusta??

kivihiili

Niin, en itse kysymykseen huomannu vastata, kun piti taas huudella.

Eli itse vedän kalaöljyä, C-, D- ja B-vitamiinia, monivitamiinia, magnesiumia ja sinkkiä. Magnesiumin ja sinkin vaikutuksen oon kunnolla huomannu ja vitamiinit on todennäkösesti auttanut pysymään terveenä koko syksyn tähän mennessä. Eli magnesium on ehkäissyt hyvin lihaskramppeja ja sinkkiä kokeilin vaan pienen ihottuman takia ja siihen tuo ainakin auttoi. Henkilökohtaisesti en usko näihin juuri tulleisiin tutkimuksiin, että nää lisäis kuolleisuutta ja muuta paskaa, mutta se on mun mielipide ja mun mielipiteitä ei yleensä kannata kuunnella :D

Ja mitä treenin tehoon ja palautumiseen tulee, niin käytän kreatiinia, beta-alaniinia, arginiinia ja BCAA:ta. Kolmea ensimmäistä olen käyttäny jo kaksi vuotta ja aion jatkossakin käyttää, koska ne ovat omalla kohdallani olleet toimivia tuotteita. BCAA:n otin nytten vasta käyttöön kokeilumielessä ja uskon senkin olevan hyvä lisä palautumisen suhteen.

Jos joku lisäravinne kiinnostaa, niin kannattaa vaan kokeilla, miten se itsellään toimii. Voin suositella näistä erityisesti kreatiinia ja beta-alaniinia, auttavat palautumisessa ja treenitehossa oon kanssa huomannu jonkun verran parannusta, kun näitä on käyttänyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom