Lisäravinteet kondikseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonza85
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä olen nyt käynyt salilla 7kk ja käytössä tällä hetkellä mass whey,kreatiini ja mass pump(sali päivänä) lisäravinteet
Niin kysymys kuuluu mitä kannattaisi ottaa vielä noiden lisäksi?
Aminohapoista oon lukenut juttua mut niitäkii taitaa olla monenlaista niin mikä olisi sitten hyvä niistä valita kehityksen kannalta?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Monivitamiinia, kalsium/magnesium + joku rasvahappovalmiste. Eikä varmaan terveellisestä ravinnostakaan oo haittaa. Ite harrastellut salia about 8 kk näillä eväillä + heraproteiini + soijaproteiini + kaksi kreatiinikuuria tehty. Hyvin on kehittynyt ja helvetisti rahaa menny ruokaan :D

Juu ruoka puoli suht kondiksessa mut ainahan on parantamisen varaa :)
eli varmaan kannattaa vielä ottaa lisäksi L-glutamiini,BCAA ja vitamiinit

Juuri niin kuin Nikula sanoo. Nyt jos on 7kk treeniä takana niin "minä" ottaisin personal trainerin sessiot jotta näkisi missä mennään ja mitä tarvitsee parantaa. Tuolla perustason lisäravitsemuksella, levolla ja oikealla ruokavaliolla on suurin merkitys treenin laadun lisäksi.

Jonkunlainen lähdekritiikki kannattaa muistaa, Nyyssölä on kuitenkin sponsoroitu kehonrakentaja joka ei varmaan voi blogissaan sanoa jostain sponsorinsa tuotteesta, että "näillä ei tee käytännössä mitään, jätä ostamatta". Tuossa linkitetyssä listassakin on melko paljon tuotteita jotka ovat imo silkkaa rahan haaskausta (esim CLA ja ALA) ja lyöty tuonne varmaan sen takia, että kuuluvat sponsorin valikoimiin...

Ruoka, treenit ja lepo kuntoon ihan ensimmäisenä. Kun ne on kunnossa, niin lisäravinteiksi voi ostaa vaikkapa multivitamiinin, kalaöljyä, heraa ja halutessaan kreaa. Noilla pärjää ensimmäiset 20 vuotta, loppu on turhaa hifistelyä.

Linkatkoon joku muu lihastohtorin artikkelit lisäravinteista.

Todistetusti hyödyttää: heraproteiini ja kreatiini

Todistetusti hyödyttää: Omega3-rasvahapot joko pillereinä, nesteenä tai kalaruoasta

Todistetusti hyödyttää: D-vitamiinilisä vuoden pimeään aikaan

Todistetusti hyödyttää: Monipuolinen ruokavalio, jossa kaikkia hivenaineita ja vitamiineja. Vaihtoehtoisesti vitamiinit voi ottaa multivitamiinina. Itse karsastan pillereitä, sillä niiden annostukset ovat yleensä järjettömän suuria.

Magnesiumista ja sinkistäkin saattaa olla jotain marginaalista hyötyä. Nämä ovat myös edullisia.

Aminohapot saa perusherasta eikä kannata ostaa kallista BCAA:ta vaikka se olisi muodinmukaista.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom