Lisäravinteet ja niiden vaikutus yms

Ikä
46
proteiini, malto, glutamiini, kreatiini, bcaa, isolaatti, kalaöjyt, monivitamiinit, C-Vitamiini, sinkki, magnesium, rauta, kromi.... argh!

Lisäravinteita on hillitön määrä. Osa on jo tuttua huttua, mutta tuon mahtavan nimivuoren alle hukkuu helposti. Tietoa on varmasti saatavilla, mutta se on sirpaloitunutta.

Mitä jos tietäjät valitsisivat itselleen tutun lisäravinteen ja muodostaisivat siitä seuraavanlaisen esityksen:

Lisäravinteen nimi:
1) Mihin vaikuttaa/miksi syödä?
2) Kuinka paljon syödä(about)?
3) Kuka aloittaa popsimaan:
   a) Aloittelija
   b) Makuun päässyt
   c) Iso jässikkä
   d) Rautavuori

ps. Onko täs järkeä/onko kysymykset hyvät?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
texwiller sanoi:
proteiini, malto, glutamiini, kreatiini, bcaa, isolaatti, kalaöjyt, monivitamiinit, C-Vitamiini, sinkki, magnesium, rauta, kromi.... argh!

Lisäravinteita on hillitön määrä. Osa on jo tuttua huttua, mutta tuon mahtavan nimivuoren alle hukkuu helposti. Tietoa on varmasti saatavilla, mutta se on sirpaloitunutta.

Mitä jos tietäjät valitsisivat itselleen tutun lisäravinteen ja muodostaisivat siitä seuraavanlaisen esityksen:

Lisäravinteen nimi:
1) Mihin vaikuttaa/miksi syödä?
2) Kuinka paljon syödä(about)?
3) Kuka aloittaa popsimaan:
   a) Aloittelija
   b) Makuun päässyt
   c) Iso jässikkä
   d) Rautavuori

ps. Onko täs järkeä/onko kysymykset hyvät?

et mitenkään jaksaisi itse koittaa etsiä tietoa? suurimmasta osasta noista löytyy jo pakkiksesta ja googlesta ihan helvetisti tietoa, joka ei ole sirpaloitunutta. Olisiko ihan mahdotonta?

ZeiZei sanoi:
et mitenkään jaksaisi itse koittaa etsiä tietoa? suurimmasta osasta noista löytyy jo pakkiksesta ja googlesta ihan helvetisti tietoa, joka ei ole sirpaloitunutta. Olisiko ihan mahdotonta?

Oon lukenu aika monta threadia, jossa puhutaan, että mitä jengi popsii, mutta hyvin harvoin, että miksi.

Ja ei tää oo pelkästään mulle, vaan vois toimia superlähteenä tulevaisuudessa kaikille.

Jos on paska, niin ota pois. :piis:

texwiller sanoi:
Oon lukenu aika monta threadia, jossa puhutaan, että mitä jengi popsii, mutta hyvin harvoin, että miksi.

Ja ei tää oo pelkästään mulle, vaan vois toimia superlähteenä tulevaisuudessa kaikille.

Jos on paska, niin ota pois. :piis:
IMO ihan kiva topikki olis.. Mäki oon koittanu tehdä zeizeit ja kasailla tietoa täältä pakkikselta. Reeneistä pirusti tietoa löytyykin, mut ravintopuolesta mun tietotaito on edelleen siinä että 2g protskua/läskitön paino :D

:piis: vaan multakin

Meette vaikka pakkotoiston sivustolla tonne kaupan puolelle ja katotte sieltä tuotteiden kuvauksista mihin mitkäkin tuotteet on tarkoitettu, sieltähän se vastaus kysymykseen 'miksi' irtoaa. (Kaikkea mainoksista ei kuitenkaan aina kannata uskoa, osa on täyttä puppua ja osa pientä tai suurta liioittelua.)

Se kuinka paljon mitäkin syödä...no.. protskut+malto nyt ainakin ihan henkilön koon ja tarpeen mukaan, kreatiinia annostelevat jokainen tavallaan 2g-20g päivä, sano tuohon nyt sitten jotain. Sanotaan näin että katso suositukset pussista ja laita hieman enemmän, tämä ohje sopii melkein jokaiseen lisäravinteeseen.

Kuka aloittaa popsimaan mitäkin...Noh, sanotaan nyt vaikka näin että aloittelija tuskin palautusjuomaa enempää tarvitsee, jos on mahdollista pitää ruokapuoli muuten kunnossa. Jos taas on kyse kilpaurheilijasta kehonrakennus/voimapuolella niin voikin kiskoa jo kaikkea mitä tuossa luettelit ja vielä muitakin (kofeiinit,tauriinit yms setit). Vitamiineja voi syödä ihan tavalliset pulliaisetkin, kunhan ei liikaa rasvaliukoisia.

Kannattaa katsella niitä tuotteita ja miettiä mitä eniten tarvitsee ja mihin asti riittää varat kunnes tulee lompakon pohja vastaan.

All to all, palkkari(protskua,hiilaria,krea,gluta) pääsee jo yksistään pitkälle ja lisäprodee jos esim töissä ruokailu vaikeaa. Jätetään ne hifistelyt sitten muille :)

EDIT: Ennenkuin pakkiksen miehet ottaa herneitä niin todettakoon että pakkotoiston kaupassa nuo tuotekuvaukset ovat hyvinkin siedettäviä, mutta aina löytyy firmoja jotka myyvät p*skaa säkissä kovalla hinnalla, joten hieman epäluuloinen kannattaa aina olla.

nelkku sanoi:
Kuka aloittaa popsimaan mitäkin...Noh, sanotaan nyt vaikka näin että aloittelija tuskin palautusjuomaa enempää tarvitsee, jos on mahdollista pitää ruokapuoli muuten kunnossa. Jos taas on kyse kilpaurheilijasta kehonrakennus/voimapuolella niin voikin kiskoa jo kaikkea mitä tuossa luettelit ja vielä muitakin (kofeiinit,tauriinit yms setit). Vitamiineja voi syödä ihan tavalliset pulliaisetkin, kunhan ei liikaa rasvaliukoisia.

Tässä olikin ihan hyvin tiivistetty tuo idea eli käytännössä kyllä se perusruokavalio on se, joka täytyy aluksi laittaa kuntoon. Eli 5-6 ateriaa päivässä ja katsoo, että proteiinia tulee se pari grammaa/painokilo, hiilareita kohtuudella ja hyviä rasvoja myös.

Palautusjuoma on se, joka kannattaa varmaan olla alusta lähtien mukana eli ihan nyrkkisääntönä maltoa n. 0,7 g/painokilo ja proteiinia 0,5 g/painokilo. Lisäksi joku monipuolinen monivitamiinivalmiste, vaikka Pakkiksen kaupasta Prolab Training Paks. Palautusjuomaan voi sitten laittaa vaikka kreatiinia 5 g päivässä. Mitään latausjaksoja ei välttämättä tarvita jos ottaa sen 5 g päivässä myös lepopäivinä. Kaikki siihen päälle on ekstraa.

C-VITAMIINI:

1. C-vitamiini on vesiliukoinen vitamiini, joka edistää kasvua sekä luuston ja hampaiden muodostumista. Se toimii myös antioksidanttina eli suojaa elimistöä haitalliselta hapettumiselta. C-vitamiinia saadaan kasviksista, hedelmistä ja marjoista sekä perunasta. C-vitamiinin puute aiheuttaa väsymystä ja infektioherkkyyttä.

2. Elimistö säätelee C-vitamiinin eli askorbiinihapon imeytymistä niin, että kun saanti vastaa tarvetta, imeytyminen on lähes täydellistä. Jos C-vitamiiniannos on alle 180 mg/vrk, siitä imeytyy yli 90 %. Kun annos kasvaa, imeytyminen vähenee. Lisäksi askorbiinihapon eritys virtsaan lisääntyy voimakkaasti silloin, kun annos ylittää 100 mg vuorokaudessa.

3. Tarve saattaa kasvaa sairauksien aikana, toipilaana, raskauden ja imetyksen aikana tai kovassa fyysisessä rasituksessa. Lisäksi yksipuolinen ravinto, epäsäännölliset elämäntavat, dieetti- ja laihdutuskuurit lisäävät tarvetta.

Koko stoori: http://www.tohtori.fi/eviva/vita10.php3

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom