Lisäravinteet?? hyöty??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarkki
  • Aloitettu Aloitettu
Mielenkiinnosta vaan täs kyselen. Eikös kreatiini ja muut samantapaiset lisäravinteet lisää painoa? Ainaskin olen kuullut niin, omakohtaista kokemusta ei ole, kun en ole käyttänyt näitä.
Jos paino nousee, niin ainaskin mun tapauksessa se ei oo hyväks. Lääkärit jo nytkin valittavat painosta.
Ja nämä lisäravinteet niin niitten pitäisi palauttaa nopeammin? Mulla ei oo ainaskaan ollut mitään palautumisongelmia. Seuraavana päivänä pystyy tekemään samanlaiset sarjat melkei aina. Oonko jotenki vaan outo?? :)
Oon nyt about 3kk käyny puntil ja paino nous 6kg. Ruokailutavat ja muut pysy ennallaan, liikuin samanlailla kuin ennen joten vahvasti epäilen että salin takia tuli painoa lisää. Tämä mahollista et näin paljo nousee 3kk?? Enkä käynyt kuin 2-3 kertaa viikossa salilla.
Ja toinen asia mikä epäilyttää kun penkissä kehityin huimasti. Syksyl alotin niin 60kg meni ja nyt menee n. 92kg.
Tein kuitenkin kaikkia laitteita yhtä paljon ja muissa laitteissa ei oo kehitystä tapahtunu näin paljon.

Pistäkää vinkkiä treeniohjelmiin ja sellaisiin. Aikomus ei oo ainaskaan ruveta käyttämään kreatiinia tai muita sellaisia lisäravinteita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt searchi kauniiseen käteen ja selailemaan palstaa.
palstalla on tätä kirjoitettaessa 63,658 postausta ja niistä iso osa käsittelee juuri sinunkin ongelmaasi.

Ja mitä tulee siihen penkissä kehittymiseen, se on täysin normaalia aloittelijalla, hermotus paranee, liikeradat tulevat tutuksi ja lihakset alkavat "vastaanottamaan" treeniä.

En ole minäkään koskaan lisäravinteita syönyt, kunnolla vaan kotiruokaa ja kehitystä on tullut hyvin. Tarkoituksena ottaa palautusjuoma+kreatiini mukaan kuvioihin tässä jossain vaiheessa, kun rahatilanne sallii(siitä se on ollut ennenkin kiinni, mun on pitänyt ostaa noita kauan sitten).

Originally posted by Jarkki
Jos paino nousee, niin ainaskin mun tapauksessa se ei oo hyväks. Lääkärit jo nytkin valittavat painosta.

Painonnousua on monenlaista. Suurin osa ihmisistä kehii vain läskiä, koska syövät mitä sattuu eivätkä liikuntaa harrasta. Punttireenaajille tulee myös lihasta, joskus paljon enemmän kuin läskiä, esim. kaltaisellesi aloittelijalle. Läski = paha, lihas = hyvä, niin yksinkertaista se on.

Toisekseen monet lääkärit eivät ymmärrä esim. punttireenistä tai mistään siihen liittyvästä yhtään mitään. Suosittelevat vain jotain sauvakävelyä ;) Poikkeuksiakin on.

Ja eiku söörtsiä!! (eli search nappula ruudun oikeassa yläkulmassa)

Ja nämä lisäravinteet niin niitten pitäisi palauttaa nopeammin? Mulla ei oo ainaskaan ollut mitään palautumisongelmia. Seuraavana päivänä pystyy tekemään samanlaiset sarjat melkei aina.
Siis tuo palautusjuoma nimi ei tarkoita pelkästään sitä, että palautuminen olisi nopeampaa (tai en oo varma mitä tarkoitit). :rolleyes: Se sisältää nopeasti imeytyviä proteiineja ja hiilihydraatteja, ja niitä on tärkeää saada heti treenin jälkeen lihaskasvun kannalta. Niitähän, et "normaalista" ruuasta saa, näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa jos olen väärässä. :D

Aloittelijan ei minun mielestä kannata / tarvitse heti käyttää lisäravinteita, vaan ensin laittaa ruokavalio muuten kuntoon ja sitten tutustua lisäravinteisiin ja päättää tarvitseeko niitä.
Mitään välttämättömyyksiä ne eivät todellakaan ole, ja kyllä, niistä saa aivan samaa proteiinia ja hiilihydraattia mitä on mummon muusissa ja lihapullissa :) (poikkeuksena tosiaan se että esim. proteiineissa on valmiiksi pilkottuja -> nopeammin imeytyviä).

Ainoita lisäravinteita mitä itse käytän ovat proteiinit (whey3 + hera85), kreatiini, hiilihydraatit, vitamiinit, hivenaineet (multivita / c-vitamiini) ja rasvavalmisteet (kalaöljy). Palautusjuomia saa valmiina sotkuina tai sitten sellaisen voi helposti sotkea itse.

Minkäänlaisiin kaupan hyllyltä löytyviin pro-hormoneihin, testoboostereihin tai laihdutuslääkkeisiin ei kannata rahojaan tuhlata. Myöskin massavalmisteet ovat aika turhia sillä niissä on vain suuria määriä hiilihydraatteja ja vähän proteiinia (ja ehkä muodon vuoksi hivenaineita).

Kun tutustut lisäravinteisiin niin suosittelen suhtautumaan tuotteisiin ja varsinkin mainoksiin todella skeptisesti. Vai uskotko mainosta jossa Ronnie Coleman kertoo Zell Tech TestBooster 1000 -tuotteen Räjäyttäneen hänen lihaskasvunsa?
Tuoteseloste ei yleensä osaa valehdella.

Re: Re: Lisäravinteet?? hyöty??

Originally posted by Away
Siis tuo palautusjuoma nimi ei tarkoita pelkästään sitä, että palautuminen olisi nopeampaa (tai en oo varma mitä tarkoitit). :rolleyes: Se sisältää nopeasti imeytyviä proteiineja ja hiilihydraatteja, ja niitä on tärkeää saada heti treenin jälkeen lihaskasvun kannalta. Niitähän, et "normaalista" ruuasta saa, näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa jos olen väärässä. :D

Näinhän se on, palautusjuoma taittaa treenin jälkeistä kataboliaa ja näin edesauttaa lihaskasvua ja palautumista.

Nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja on maailma täynnä, sen sijaan nopeasti imeytyvää proteiinia ei taida perusruokavalmisteista saada. Se onko sillä proteiinin imeytymisnopeudella loppupeleissä mitään merkitystä onkin toinen juttu.

itse ainakin olisin ikionnellinen 6 kilosta, jotka on tulllu salilla käynnistä.

no joo. 6kg.. ei se sellai näy viel.. mutta ei sitä tarvii tulla lisää..
Astma ku tuppaa viel olemaa ni o erityisen tärkeää että on hyvässä kunnossa ja ei ole ylipainoa... ei se sellai mua hetkauta mitä lääkärit sanoo, mutta se o joka vuos sama valitus.. 8v kuunnelna valitusta ni rupee hermostuttaa :)
nooh nyt täs o kohta olna 1kk tauko ku flunssa vaivaa..
ei viiti repiä ittteesä..

no joo. 6kg.. ei se sellai näy viel.. mutta ei sitä tarvii tulla lisää..
Astma ku tuppaa viel olemaa ni o erityisen tärkeää että on hyvässä kunnossa ja ei ole ylipainoa... ei se sellai mua hetkauta mitä lääkärit sanoo, mutta se o joka vuos sama valitus.. 8v kuunnelna valitusta ni rupee hermostuttaa :)
nooh nyt täs o kohta olna 1kk tauko ku flunssa vaivaa..
ei viiti repiä ittteesä..

Niinkuin joku tossa sanoikin, että läski=paha, lihas=hyvä. Eli jos painosi nousee vaikka tuon 6kg ja olet aloittelija niin aika suuri osa siitä on lihasta. Tätä tukee myös se ettet muuttanut ruokailutottumuksia salilla käynnin aloittaessasi. Vaikka olisit kuinka ylipainoinen tahansa, mutta rasvaprosentti on alhainen, ei tuosta "ylipainosta" ole mitään haittaa, koska se on lihasta. Kylläpäs sain tuosta tehtyä monimutkaista :)

Jarkki,
ei muutakun hirveä tsemi vaan päälle ja motivoi ittees vaikka lukemalla palstaa ja oppimalla esim. painonpudotuksesta yms.
Aloittelijalla tulokset näkyy nopeasti, kunhan treeni,ruoka ja lepo on kohdallaan. Päätä, että haluat muutosta, äläkä luovuta!

Aerobisen treenin toteuttamisessa astma tietty asettaa rajoja, mutta eri tapoja löytyy varmasti.

Kerrohan kehittymisestäsi vähän ajan päästä.

Go for it!

Juup, kerron kuin edistyn. Täl hetkel en edisty ku tää lenssu vaivaa ni voi käydä salil.. tai se o yhtä tyhjän kanssa, kroppa vaa kärsis.
Joo no rasvaa on, mutta kyl se tästä. Armeija eessä kesäl ni vähä saatava kuntoo nousemaa.. Sen takia täs tulee juostuu et sais peruskuntoo tehtyä.
Ohan tässä viel reilu 6kk jälellä ennen ku alkaa armeija. Paitti et kirjotukset välis ni pitää niitäki päntätä :)
Ruokavalio vois olla ehkä vähän terveellisempi, mutta nääh. Se mikä ei tapa ni se vahvistaa, no tuota o turha uskoo..

Iha näin pienenä valituksena noist lääkäreistä ni ei ne sitä huomaa et o lihakset kasvanu enneku se näkyy iha ulospäin. Voiha niille sanoo et käy salilla ja sen takia paino noussut, mutta ei ne sitä usko. Itelleni sanottiin viime keväänä päin naamaa, että "ei tuota ainaskaan huomaa että olet käynyt salilla/kuntoilemassa".. ja se rupee jo syömää miestä..
Mutta menneet menneitä
Mietittävä tulevaisuutta

ittelläkin on ollut painon kanssa ongelmia, mutta nyt 1,5v. salilla käyneenä voin kertoa että tulee hyvä olo vaikka paino ei nousisi/laskisi.

ittellä on noi lemmenkahvat lähteny menemään melkein kokonaan ja onhan se mukavampaa kun kaverit jotka on tuntenu kauan niin sanoo että oot muuttunut. Ja ei tietenkään unohdeta vastakkaisen sukupuolen kommentteja baarissa ku ne tulee sanomaan "ookko käyny salilla?"

vaikka paino ei lähtisi nousemaan vaikka kuinka yrittää niin se vaan johtuu siitä että läski palaa lihaksen tieltä...

Lisäravinteista saa samaa tavaraa kuin tavallisesta ruuastakin, mutta joutuu syömään enemmän. Uskosin että ihan hyvin pärjää ilman lisäravinteita. Varsinkin jos on painon kanssa ongelmia. Kannattaa tehdä välillä pienemmillä painoilla isompaa sarjaa niin rasva palaa tehokkaammin.

Originally posted by trebla
Niinkuin joku tossa sanoikin, että läski=paha, lihas=hyvä. Eli jos painosi nousee vaikka tuon 6kg ja olet aloittelija niin aika suuri osa siitä on lihasta.

Taitaa olla kuitenki aika iso viipale tuosta painosta nesteitä, jos Jarkki ei ole harrastanut paljoa liikuntaa aikasemmin. Tosin alussa tulee lihastakin todella paljon, että tuskin tuo pelkkää nestettä on. :kippis1:

Itse muuten käytin alusta alkaen palautusjuomaa, mutta silti minulla on ruokavalio aikalailla kunnossa.

Originally posted by jarip
Lisäravinteista saa samaa tavaraa kuin tavallisesta ruuastakin, mutta joutuu syömään enemmän. Uskosin että ihan hyvin pärjää ilman lisäravinteita. Varsinkin jos on painon kanssa ongelmia.

Hä?? Miksi niitä tarttee syödä enemmän. Ja miksi ei kannattas syyä jos lisäravinteita, jos on painon kanssa ongelmia?

Originally posted by metalman
Aloittelijan ei minun mielestä kannata / tarvitse heti käyttää lisäravinteita, vaan ensin laittaa ruokavalio muuten kuntoon ja sitten tutustua lisäravinteisiin ja päättää tarvitseeko niitä.
Mitään välttämättömyyksiä ne eivät todellakaan ole, ja kyllä, niistä saa aivan samaa proteiinia ja hiilihydraattia mitä on mummon muusissa ja lihapullissa :) (poikkeuksena tosiaan se että esim. proteiineissa on valmiiksi pilkottuja -> nopeammin imeytyviä).

Minä en taas näe mitään pahaa ottaa palautusjuoma mukaan jo heti alotellessa, käyttää vaan kohtuullisia määriä. Kyllä se palautusjuoma lihaskasvun kannalta kuitenkin on aika tärkeä. Normaalistai salilla käymisestä menee vähintään se tunti ennenkuin on kotona sapuskaa laittaessa, kun käy suihkussa, menee salilta kotiin niin lähemmäs tunti varmaan suurimmalta osalta kuluu. Mutta taas jos aatellaan kreatiinia yms. niin niissä en näe välttämättä järkeä ennenkuin on jonkinverran jo reenitaustaa takana...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom