Lisäravinteet aloittelijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aliz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minkä ikäinen olet kun kerran vielä äitin sapuskoilla elät? :)

Imo helpointa on ostaa valmista palkkarijauhetta treenin jälkeen käytettäväksi. Esim mulla on käytössä Sport lifen Recovery+ joka ainakin mun suuhun maistuu ihan hyvältä (kaakao tai mansikka).
Muuten luulisi että ihan normaalilla kotiruualla pärjäät, JOS syöt sen vähintään neljä ateriaa päivässä ja riittävän isot annokset.

Minkä ikäinen olet kun kerran vielä äitin sapuskoilla elät? :)

Imo helpointa on ostaa valmista palkkarijauhetta treenin jälkeen käytettäväksi. Esim mulla on käytössä Sport lifen Recovery+ joka ainakin mun suuhun maistuu ihan hyvältä (kaakao tai mansikka).
Muuten luulisi että ihan normaalilla kotiruualla pärjäät, JOS syöt sen vähintään neljä ateriaa päivässä ja riittävän isot annokset.

:lol2:

3 lämmintä ateriaa päivässä (sis. aamiainen puuro marjoilla & leipä/pähkinää/mitä millonkin) ja hyvin pärjää. (Okei syön rahkan kaks päälle päiväs). Naurettavaa ylensyöntiä vetää 4 megaisoa ateriaa päivässä ja varmaan päälle vielä jauhoja. "no koska proteiini" Siinähä uskoo siihen väh 200g päivässä myyttiin, enempi fläsää mitä diettailla veks sit :). Kenenkään natun aineenvaihdunta ei ole niin nopea, että hyödyntäisi KAIKEN syömäs proteiinin, joten iha turha vedellä jotai 300g päivä. Ehkä eri asia niillä, joilla on vähän vahvempaa voisilmää puurossa.

:piis: oli vaa pakko tarttua tollaseen typerään heittoon.

Marille sen verran että ikää on 16 vuotta, ja on porukoiden kanssa otettu puheeksi että pitäs syödä enemmän ja nyt on äiti alkanut viimeaikoina kauhistella kun oikeasti olen alkanut syömään paljon enemmän kuin ennen. :D

Tänäänkin ollut aamiaisena puuroa ja 250g maitorahkaa, ja kaksi lämmintä ateriaa (toinen mäkkärissä :itku: ) ja välipaloina mansikka-banaani-maitorahkasmoothie.

Aliz, imo tuo kuulostaa jo ihan hyvältä. :) Jotkut täällä on eri mieltä, mutta mun mielestä ei satunnainen mäkkisafka koko hommaa pilaa.

Ravintoloiden lounasbuffetit kannattaa myös käyttää hyväksi. Ensimmäinen lautanen kannattaa mättää täyteen proteiinipitoisia ruokia, niin jaksaa vielä vetää hiilarit seuraavalla kierroksella. Jos maha tuntuu niin täydeltä, että ei jaksa enää, kannattaa juoda lasi pirtelöä. Maha tuntuu sen jälkeen taas vastaaottavaiselta.

Zone-sarja -42%
Päivitän sen verran että festareilla vietetty viikonloppu, tänään tarkotus mennä salille enkä oo kuluttanut paljon yhtään koiko päivänä niin ei ruoka maistunut, aamupalaksi puuroa ja jogurtti ja sitten ruuaksi en saanu syötyä edes kahta kanapihviä, koska ei tee yhtään mieli ruokaa. Säästin sitten ateriani illemmalle, kun tulen salilta jaksan varmasti syödä kaksikin lautasellista niin tuleepahan protskut ja kalorit hankittua. Palkkari on loppunut, se vähän huolestuttaa kun lähes viikko sitten tilasin uuden.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikka treenaisit kuinka, niin et kasva kiloakaan, jos et syö. Periaate on, että seuraat hetken painoa ja jos ei ala nousemaan, niin lisäät kaloreita. Kirjaa vaikka nykyinen jonnekin kalorilaskuriin ja katso paljon siitä tulee.
Täähän ei muuten päde sitten alottelijoille, kun puhutaan lihasmassasta. Saliharrastuksen vasta-aloittaneen on mahdollista saada lihasmassa kasvamaan, vaikka oltaisiinkin miinuskaloreilla. Tämä ei tietenkään onnistu kovin kauaa, joten on kyllä ihan hyvä opetella syömään reilusti mikäli pääasiallisena tarkoituksena on hankkia ylipäänsä massaa.

Lainauksia lihastohtorin (Juha Hulmi) kotisivuilta: "Treenin alussa on mahdollista kehittyä heikommallakin ruokavaliolla. Tällöin ruokavalion makroravintokoostumuksella (proteiinit, hiilihydraatit ja rasvat) on tutkimusten mukaan vain vähäinen merkitys lihasten kasvussa (Thalacker-Mercer ym. 2009)."

"Suurella osalla aloittelijoista, erityisesti ylipainoisilla, on jopa painonpudotusdieetillä mahdollisuus kasvattaa lihaksia. Toiseksi kriittiseksi esimerkiksi olen ottanut alla olevan kuvion (Hubal ym. 2005). Tässä tutkimuksessa suurin osa aloittelijoista onnistui kasvattamaan 12 viikon voimaharjoittelun aikana 10-20 % lihasten poikkipinta-alaa."

Mutta, kuten tuossa jo ollaan mainittu, kannattaa optimoida jo alussa kaikki. Pääset myöhemmin paljon helpomalla.

Kysyjälle joka painaa vaan 60kg ratkasy o helppo litran maitoo per päivä maidostaki nykyää saa 50g purkki, lisäravinteissa en nää mitään järkevää aloittelijalle, korkeintaan kreatiini jos sattuu olemaan vegaani ja ihan hyväks todettuja on sinkki(iholle,testoille) vihreä tee (pistää nesteet liikkumaan,ja itellä placebona ehkä että ehkäsee ylikuntoo) muista tietysti omega öljyt kannattaa ottaa mukaan, itte vedän pari ruokalusikallista rypsiöljyy joka ilta

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom