lisäravinteen säilyminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juntti
  • Aloitettu Aloitettu
eli kauanko suurinpiirtein säilyy sheikkeriin sekoitettuna? olisi tarvis vaikka aamulla sekoitella g-massat koska sillä on paha tapa vaahdota, eli sen saisi töiden jälkeen heittää huiviin ilman vaahoja kun se kestää aika kauan laskeutua!

vai onko muita vinkkejä tähän vaahdon poistamiseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juntti sanoi:
eli kauanko suurinpiirtein säilyy sheikkeriin sekoitettuna? olisi tarvis vaikka aamulla sekoitella g-massat koska sillä on paha tapa vaahdota, eli sen saisi töiden jälkeen heittää huiviin ilman vaahoja kun se kestää aika kauan laskeutua!

vai onko muita vinkkejä tähän vaahdon poistamiseen?

Älä lisää vettä ennen kuin vasta kun olet juomassa sen, sillä proteiinirakenteet (tai jotain sellaista, en muista) menee rikki vedessä. Eli jauheet vaan sheikkeriin ja ne säilyy siellä vaikka hautaan.

aivan, toimii muilla tähän mennessä käyttämilläni lisäravinteila. MUTTA, g-massaa kun alkaa sekoittelemaan, niin se vaahtoaa todellakin paljon! ja sitä pirtelöähän ei mielellään juo. niin tarkoitin sitä että jos sen vatkaisi aamulla, vaahdolla aikaa laskeutua, niin saisi 4-5 aikaan juoda jo pelkkää nestettä. tähän taasen kysymys että säilyykö se näin sittevai meneekö edellmainitut proteiinirakenteet rikki haitallisesti silloin?

Doggoned sanoi:
Älä lisää vettä ennen kuin vasta kun olet juomassa sen, sillä proteiinirakenteet (tai jotain sellaista, en muista) menee rikki vedessä. Eli jauheet vaan sheikkeriin ja ne säilyy siellä vaikka hautaan.

Oliskohan jotain linkkiä pistää tutkimukseen tms., jossa kerrotaan tuosta proteiinirakenteiden rikkoutumisesta? Mulla seisoo aina jääkaapissa 2-3 päivää valmiiksisekoitettua proteiinidrinkkiä. Olishan se traagista kuulla, että pilaantunutta kamaa olen naamaani vetänyt litratolkulla :( . Kai se neljän Celsiuksen lämpötilassa kuitenkin paremmin säilyy kuin huoneenlämmössä.

PunttiOskari sanoi:
Oliskohan jotain linkkiä pistää tutkimukseen tms., jossa kerrotaan tuosta proteiinirakenteiden rikkoutumisesta? Mulla seisoo aina jääkaapissa 2-3 päivää valmiiksisekoitettua proteiinidrinkkiä. Olishan se traagista kuulla, että pilaantunutta kamaa olen naamaani vetänyt litratolkulla :( . Kai se neljän Celsiuksen lämpötilassa kuitenkin paremmin säilyy kuin huoneenlämmössä.

No täältä olen tuon asian lukenut. Kuten aiemmin sanoin niin en ole varma mikä jippo siinä oli, mutta täällä oli joskus juttua, että ei kannata antaa proteiinin seisoa vedessä liian kauaa.

juntti sanoi:
hmm, miksikä se maku nyt 8 tunnin työpäivänä menee muka?
Muistaakseni Pakkiksen Heikki007:D kertoi jossain thredissä, että hän pitää työreissuilla kesällä kuumassa autossa mukana parikin päivää proteiinidrinkkiä. Että ei toi kahdeksan tuntia vielä paha oo...

Uskoisin kyllä, ettei ne proteiinimolekyylit yksin veden vaikutuksesta miksikään mene. Kyllähän maitokin kaikkine proteiineineen säilyy jääkaapissa yli viikon, mutta jos otat kaapista ulos, niin johan menee pilalle ja nopeasti.

juntti sanoi:
hmm, miksikä se maku nyt 8 tunnin työpäivänä menee muka?

Ei tasan miksikään jos et sitä jossain tosi lämpimässä pidä. Itsekin sekoitan välipaladrinkin valmiiksi ja juon toisen niistä vasta iltapäivällä, maku ei siitä kärsi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom