Lisäravinteen juonti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Drmaster
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei oo mitään väliä! Itse vedän palkkarin päähän varmaan 1 minuutissa, kun se on vaan niin hyvää =)

Joskus jos on minttusuklaapallautusjuomaa, niin saatan vähän venyttää nautintoa pidemmälle, mutta yleensä se menee päähän parissa minuutissa. Pääsen sitten nopeammin syömään oikeaa murkinaaa :kuola:

Mielestäni on. Esim. proteiinijuoma tai palautusjuoma on ateria siinä, missä mikä tahansa muukin. Nopea juoman juominen on siis niin kuin hotkisi kiinteää ruokaa -> aiheutuu vatsavaivoja (pierettää vähintään). Suunnilleen vartin kun käyttää protujuoman siemailuun, niin ei voida puhua ehkä hotkimisesta.

Nojoo, toiset hotkivat ja kiirehtivät JA pitävät ilmavaivoja ja erinäisiä muitakin mahavaivoja normaalina elämänä, mutta eipä se mun elämää ole. :jahas:

iivili sanoi:
Mielestäni on. Esim. proteiinijuoma tai palautusjuoma on ateria siinä, missä mikä tahansa muukin. Nopea juoman juominen on siis niin kuin hotkisi kiinteää ruokaa -> aiheutuu vatsavaivoja (pierettää vähintään). Suunnilleen vartin kun käyttää protujuoman siemailuun, niin ei voida puhua ehkä hotkimisesta.

Nojoo, toiset hotkivat ja kiirehtivät JA pitävät ilmavaivoja ja erinäisiä muitakin mahavaivoja normaalina elämänä, mutta eipä se mun elämää ole. :jahas:
No eikä ole aterian syöntiin verrattavaa, tavallinen ruoka pureskellaan ja sekotellaan suussa sylkeen jotta sen hajoaminen alkaisi mutta ei palkkarille tai muille juomille tarvii tollasta operaatiota. Minuutin homma, voi niistä toki kauemminki nauttia jos tykkää.:)

Pukkarissa tulee vedettyä palkkari aika vauhdilla ja siitä tosiaan seuraa legendaarinen "istun tai kävelen, perse soittaa sävelen"

Kotona käytän vähän enemmän aikaa juominkeihin....ja vadda tykkää

Jaha. Jos esim. palautusjuoman ravintosisältö on vaikkapa 50g hh ja 50g pr, niin miten se eroaa a) energiamäärältään tai b) makroravinnejakaumaltaan vaikkapa perussetin kananrinta, läjä riisiä sekä rasvatonta maitoa kyytipojaksi vastaavista? Jep, ei mitenkään.

Oletko siis NATO ajatellut, että myös palautusjuoman osalta (tai protujuoman) olisi ihan tarpeen ja hyväksi saada se sylki ja suussahajoaminen edes hieman mukaan?

Ehkä pikkuhiljaa siemaillen juotava ateria (BTW ns. ateriankorvikelisäravinteet ovat usein tuolleen 1:1 hh/pr, koska ne korvaavat ateriaa, ovat siis ateria, onko nekin sopivaa huitaista helttaan esim. 5-50sek?) myöskin sulaisi ja imeytyisi paremmin, kun se nautittaisiin edes pikkuisen sinne päin samoin, kuin ns. kiinteä ruoka.

iivili sanoi:
Oletko siis NATO ajatellut, että myös palautusjuoman osalta (tai protujuoman) olisi ihan tarpeen ja hyväksi saada se sylki ja suussahajoaminen edes hieman mukaan?
En ole ajatellut koska uskoisin että palautumisjuomassa ravintoaineet ovat valmiiksi elimistöön hyvin imeytyvässä muodossa. En tietenkään mitään oikeeta tietoa asiasta omaa. :D

Voi toki olla niinkin että että palkkaria tulisi siemailla vaikka 45min hitaasti suussa maiskutellen ja kielen makunystyröillä hyväillen mutta itelläni ei ole tähän aikaa eikä tarvetta, ei oo ikinä tullut minkäänlaisia vatsavaivoja palkkarin tai tavallisen ruuan hotkimisesta.(perustyyli :D)

toiset hifistelee omiaan mutta minä vedän ainakin sen siinä samalla kun menee normaalit vaatteet pukkarissa sali vaatteiden tilalle eli n1-2min..
luulen että nopea juomiseni ei ole minun kehitystä haitannut:D
jokainen tavallaan...

Juuri luin lääkärikirjasta että "hyvin tai huonosti pureskellun ravinnon imeytymisessä ei ole eroja". Ja post-workout sheikkiä on aika vaikee pureskella. Koska se on nestemäistä niin se menee jo vatsassa olevan kiinteän ruoankin ohi suoraan sinne ohutsuoleen missä se imeytyy. Ja onko sillä sitten väliä syökö sen 1min vai 15min aikana koska kuitenkin 10min sisään ne kaikki päätyy sinne suoleen samaan satsiin. Jos sen huitasee kerralla naamaan niin voi tulla hetkeks sellane tosi täys olo (tän takii ei varmaan ahmimista suosita kun sit ei mahu heti mitään muuta (???)) koska siellä mahassa on kuitenki lähemmäs litra sitä nestettä, mutta tosi nopeesti se menee sinne suoleen.

:D Eli mielestäni ei oo välii miten nopeesti ne ruoat syö, kunhan SYÖ.

erkjetter sanoi:
tulee vedettyä 1min sisään kun on niiiiiiin hyvää treenin jälkeen :kuola: vatsa ja suoli ei valita yhtään.

Sama.

Ja muutekin samaa mieltä NATOn kanssa siitä, että nestemäiset ateriat on jo ruuansulatukselle helpommassa muodossa, eikä se sylki tossakohtaa enää olisi misään kovin tärkeässä asemassa. Itse olen aina juonut nopeesti ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Älkää nyt saatana tehkö kärpäsestä härkästä! Pääasia, että juotte sen palkkarin ja mielellään treenin jälkeen, kuten kuuluukin.

Hifistelyt voi jättää hifisteille. Jokainen voi taiteilla omien variaatioidensa kanssa, mutta ei tästä hommasta kannata oikeesti tiedettä tehdä! Liian helposti unohtuu kovaa treenaus, lepo ja ravinto ja ruvetaan halkomaan hiuksia ja mikroskoopilla etsimään oikeita ratkaisuja. Mikä ei ole mielestäni oikein.

Over & Out...

Täällähän on varsinaisia kuramahoja. :D

Palari menee nopeesti, oikeastaan muutamalla huikalla kun on niin hyvää. Normaaliin protujuomaan käytän 1-15min.

Kotimatkalla saa piereskellä. Raikkaassa talvi-ilmassa ei tunnu missää ja autolla oon yleensä yksin liikenteessä. Palkkari menee siis ykkösellä alas + 1 hengitystauko.

Nojoo, toiset hotkivat ja kiirehtivät JA pitävät ilmavaivoja ja erinäisiä muitakin mahavaivoja normaalina elämänä, mutta eipä se mun elämää ole. :jahas:[/QUOTE]

Tätähän tämä elämä on, vatsakipuja ja hotkimista.
Ykkösellä se 9dl menee aina. Parasta. :D

Jos tehosekoittimella vedän puurohiutaleet ja rahkan sekasin ja juon niin menee vatsa aivan kuralle. Samat ainekset lusikoiden ja pureskellen ilman ongelmia. Mä veikkaan tuota iivilin mainitsemaa sylkeä. Prode- yms juomat menee ykkösellä ongelmitta. Piereminen kyllä haittaa. Mistä mahtaa moinen johtua. Vois kokeilla tuota siemailemista.

harvempi palkkari on niin makoisaa, että sitä viitsii ruveta hitaasti nautiskelemaan. Motorinen suoritus vaan päälle.

Suu auki -> nielu auki -> kaato kierteellä -> nietlu ja suu kiinni -> röyhtäys, mielellään Homer-tyylien, jossa huulet väreilevät :)

Suositut

Back
Ylös Bottom