Lisäravinteen ajoitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kride
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Ikä
36
Eli nyt on vain käytössä proteiinijuoma, eli ei Maltoa. Proteiinina on Whey3.

-Kannaatako ottaa proteeinijuoma
a) ennen
b) jälkeen
treenin?
-Vastaavasti saako syödä kunnon aterian ennen treeniä(tässä tapauksessa tunti ennen treeniä).
-Kuinka nopeasti treenin jälkeen kannattaa PALAUTUSJUOMA(eli tämä jossa on hhtkin mukana) ottaa? Itselläni menee puoli tuntia(+10-20 min riippuen vähän suihkun pituudesta ja ajoituksesta) salilta kotiin.

Kiitoksia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
b) jälkeen ottaisin ainakin itse

Kunnon aterian kannattaisi syödä 2-3 tuntia ennen treeniä. Jos ei pidä tarpeeksi taukoa, niin todennäköisesti loppuu poweri kesken treenin.
Palautusjuoma kannattanee juoda heti treenin jälkeen mutta ei sillä puolen tunnin tauolla ole kovinkaan suurta merkitystä palautumisen kanssa.

Originally posted by Joubronx
Kunnon aterian kannattaisi syödä 2-3 tuntia ennen treeniä. Jos ei pidä tarpeeksi taukoa, niin todennäköisesti loppuu poweri kesken treenin.

2-3 tuntia enne treeniä on mahdotonta syödä kunnon ruokaa, olen koulussa silloin, aikasintaan voin syödä 1½h ennen treeniä, jolloin yleensä syön välipalan(ja nyt tähän asti olen vedellyt proteiinit 30min ennen treeniä).

Palautusjuoma kannattanee juoda heti treenin jälkeen mutta ei sillä puolen tunnin tauolla ole kovinkaan suurta merkitystä palautumisen kanssa.

Puolen tunnin? Tämä yleensä venyy 40-50min tauoksi, koska bussit liikkuu silloin kun liikkuu ja suihkussa pitäisi käydä ja näin. Salilla en rupea juomaa vetämään, tulee muutenkin niin kiire pysäkille.

Taidan ajoittaa syömiset aika v*tuilleen?

Jos syöt 1,5h ennen treeniä, niin parasta olisi syödä jotain helpommin imeytyvää, eli ei mitään grillipihviä. En ole varma mitä kouluruoka nykyään on, mutta jos on samaa kuin mulla aikanaan, niin ihan laadukasta sapuskaa siellä on. Jos otat kovin raskaan aterian, niin siitä on kyllä haittaa treeniin, eli koita ottaa kevyt eteria tai vaihtoehtoisesti venytä treenin alkua tunnilla. Palautumisjuoma heti treenin päätteeksi.

Palautusjuoman voi väsäillä himassa nesteen kanssa valmiiksi pulloon, jolloin se on helppo kiskaista treenin päätteeksi salilla. Toinen vaihtoehto on lyödä ne jauhot valmiiksi sheikkeriin ja lorottaa vaan salilla vedet siihen sekaan. Ei mene tässäkään puolta minuuttia kauempaa.

Originally posted by Joubronx
Toi on yksilöllistä. Esim. mulla tulee jo nälkä 2-3 tunnissa. Mä pidän yleensä 1-1½h taukoa ennen treeniä.

Ookei, pitää mennä kirmaamaan Maltoa kaupasta jossain vaiheessa.
Mites muuten neljään desiin vettä heivataan proteiinit ja malto? Molempia desi vai...(ainoa, mitä ketjuista muistan, että suhde on 50/50)?

Koulussa muuten sapuska on varmaan ravintoarvoiltaan aika hyvää, mutta ei maistu miltään hirmu hyvältä. Että näin.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Originally posted by KäveleväRuumis
Molempia desi vai...(ainoa, mitä ketjuista muistan, että suhde on 50/50)?
Malto painaa vähän enemmän, jos siis laitat 50/50, niin laita proteiinia vaikka se 1 desi ja maltoa vähän vajaa desi. Mulla lukee pussin kyljessä näin.

Malto: 1dl = 50g
Hera: 1dl = 30g

Ei taida olla ihan tarkat luvut kuitenkaan.

Originally posted by KäveleväRuumis
Mites muuten neljään desiin vettä heivataan proteiinit ja malto? Molempia desi vai...(ainoa, mitä ketjuista muistan, että suhde on 50/50)?

Mä laittaisin 30-40 grammaa protskua ja hiilareita 1g/painokilosi ja joisin sen heti treenin jälkeen. Nestettä sen verran ettei tule vatsanvääntöjä. Tuo 50 minuuttia on jo vähän liian pitkä aika odotella. Kuten edelbrock sanoi juoman tekoon menee noin puoli minuuttia aikaa.

Originally posted by Kime76
Mä laittaisin 30-40 grammaa protskua ja hiilareita 1g/painokilosi ja joisin sen heti treenin jälkeen. Nestettä sen verran ettei tule vatsanvääntöjä. Tuo 50 minuuttia on jo vähän liian pitkä aika odotella. Kuten edelbrock sanoi juoman tekoon menee noin puoli minuuttia aikaa.

Juu eli laitoin nyt tuohon desin Whey3:sta ja sellaisen 40g Maltoa(vähän vajaa desi ja painoa on 65kg) ja nestettä meni muistaakseni 4-6dl(en nyt muista). Siihen ei tosiaan mennyt aikaa paljoakaan, mutta silti välillä piti tarkistaa, ettei sheikkerin korkki ole irronnut repun täyteisyyden takia. Kuitenkin oli aika jees olo reenin jälkeen.

...nyt vain odottelemaan kysymyksiä "käytäksää hormooneja" salilta :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom