Lisäravinneohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japa
  • Aloitettu Aloitettu
Tuolla RiQ:n ja Tiedzin kuvia katsoessa pistää silmään heidän käyttämänsä lisäravinteiden määrä. Joskus 90-96 vuosina kun koko elämä pyöri treenin ympärillä kokeilin varmaan kaikki lisäravinteet mitä suomen markkinoilta sai. No kaikkia tuli syötyä liian vähän tai väärin että eipä niillä juuri mitään hyötyä tullut. Tässä taas pari vuotta olen kunnolla treenannut ja tämän vuoden aikana hionut ruokaa ja treeniä oikeisiin uomiinsa. Joten nyt tekisi mieli tehdä syksyllä kunnon lisäravinne huoraaminen vaikka kahdessa osassa ja katsoa että oliko muuta kuin rahan hukkaa. Olen suunnitellut että jos vaikka kokeilisin ekan ohjelman 19.7-19.9 ajalle ja sitten joku uusi modifioitu ohjelma kokeiluun tai sitten samalla vaikka lokakuusta-jouluun.
Joten korjatkaa ohjelmaa ja antakaa ehdotuksia siitä että mitä mukaan.
Tässä on hieman pohjaa ohjelmaan jota aloitan hiomaan:

Aamupalalla:
Hydrolysoitu soija 10g + ProSlow 10g+kuitua+kreatiinipyryvaatti 10g
Monivitamiini + Berocca

Välipala aamupäivällä
Hydrolysoitu soija 10g + ProSlow 20g

Lounas

Välipala iltapvä
ProSlow 20g + kreatiini pyryvaatti 10g

Päivällinen

Ennen treeniä
TRIMATRIX+BCAA

Jälkeen treenin
muscle+60g + hydrolysoitu soija 10g + c-vitamiini

30min jälkeen
trimatrix+glutamiini+hydrolysoitu soija 10g+ Proslow 20g

Iltapala ruokaa+
ProSlow 20g+ pirkka kalaöljyt 3 kapselia

Nukkumaan mennessä noin 30 min ennen
Berocca+magnesium+sinkki
Ennen nukkumista
Prowslow 30g+kuitua

Laktoosivamman ja hinnan takia olen kallistunut tuohon soijaan tällä hetkellä ja siksi että sillä saisi aamulla imeytymistä hieman nopeammaksi.(samoin hinta huokeampi)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kreatiini pyryvaatin vaihtaisin monohydraattiin(sillä monohydraatti ainakin toimii).Kreatiinin ottaisin ennen treeniä 10g ja treenin jälkeen 10g ja lepo päivinä aamupalan yhteydessä ja toinen kerta nukkumaan mennessä.Ps:itse en usko että nuilla lisäravinne jutuila mitään mullistavaa saa aikaiseksi, mutta kyllä niitä silti ihan hyvä on käyttää.

Huh huh, siis kreatiinia 20g päivässä?
Itellä menee kyllä vähemmästäkin pakki sekaisin.
Eikös perussääntö ole se, että eka viikko vedetään n.20g/päivä, ja näin saadaan elimistön varastot täyteen. Tämän jälkeen vedetään se 2-5g päivä?

Topi Tarhakäärme sanoi:
Huh huh, siis kreatiinia 20g päivässä?
Itellä menee kyllä vähemmästäkin pakki sekaisin.
Eikös perussääntö ole se, että eka viikko vedetään n.20g/päivä, ja näin saadaan elimistön varastot täyteen. Tämän jälkeen vedetään se 2-5g päivä?
Ite otan tankkauksen 20-30g/päivä eikä mee maha sekaisin.Ylläpito noin 5g/päivä5-6viikkoa.

Tuosta kreatiinipyruvaatista sen verran että 10g sisältää 2,5g kreatiinimonohydraattia, 2,5gkalsiumpyruvaattia ja loput on hiilareita. Eli tuo 10g ei ole täysin kreatiinia. Sitten tuon Trimatrixin sisältää 5g kreatiini malateen. Eli lepopäivinä tulisi kreatiinia 5g ja treenipävinä 15g.
Hydrolysaatti soijaa en ottaisi kuin aamulla ja treenin jälkeen että saisi hieman nopeammin proteiinin imeytymään, en muilla välipaloilla. Uskaltaisikohan kokeilla vaikka ultra wheytä? mitenkähän se laktoosi siinä? Ei siinä 10g paljoa olisi laktoosia.
Pitää hioa ja suunnitella...lisää, onhan tässä viellä aikaa jos vaan suunnitelmat pitää niin 19.7 vasta toteutukseen. Siihen mennessä viellä kerkiän monta kertaa muuttaa tätä ohjelmaa.

Mikä sulla on tossa muuten tavotteena? Lisäätkö kaloreita saadaksesi lisää lihaa vai onko kyseessä dieetti?

No, oli miten oli, pikaisella Googletuksella Berocassa näyttäs olevan aimo annos myös magnesiumia ja sinkkiä, ikävä kyllä kalsiumin kanssa (ei hyvä sinkin kanssa samaan aikaan). Iltapalalla jättäisin sen pois sotkemasta ja ottaisin sen sun sinkin ja magin ihan noin muuten siinä. Jos välttämättä haluat ottaa sen toisenkin Berocan niin vaikka ennen treeniä; saat siihenkin sen C-vitamiinipaukun kun siinä näyttää sitäkin olevan melkein 500mg. Glutaamiinin en usko oikeen vieläkään enkä sijoita siihen ainakaan itse rahojani. Muscle+:ssa on myös maitoproteiinia, lieneekö hyvä heti tuossa treenin jälkeen? Kuinka paljon siinä sitä on? Eikö siinä ole sitten laktoosia? Eikö löydy jotain matala-laktoosista heraa tuohon kohtaan?
Millainen monivitamiini on käytössä tuo tuossa aamulla?

muffy sanoi:
Mikä sulla on tossa muuten tavotteena? Lisäätkö kaloreita saadaksesi lisää lihaa vai onko kyseessä dieetti?

Lisää lihaa. Olen tässä muokannut kroppaa siten että noin 8kg läskiä lähti tuossa tammi-huhtikuu välissä pois. Ja sen jälkeen olen olen hieman lisännyt kaloreita ja paino on noussut noin 3kg mutta esim. mittanauhalla mitattuna se ei ole kertynyt vyötäröön ja ihan lihana, samoin peili kertoo sen(olen muuten pirun kriittinen arvostelemaan peilistä). Tulokset on olleet kokoajan nousujohteisia. Nyt vaan tuli sellainen väsyminen ja muutenkin tulee matkustelua ja muuta tuonne 19.7 asti joten tulee sellaista ylläpitävää treeniä. Sitten olisi taas mahdollisuus satsata ihan kunnolla joten ajattelin että olisin ihan hieman plussan puolella kaloreissa ja kunnolla lihaa vaan päälle, siinä samassa kyllä viellä tapahtuu sitä läskin polttamista ja joka tapauksessa tulee aerobista mukaan.

Tässä hieman jo hiotumpi versio:
Aamupalalla:
Hydrolysoitu soija 10g + ProSlow 10g+kuitua+kreatiinipyryvaatti 10g
Monivitamiini + Berocca+kalaöljyt

Välipala aamupäivällä
Heraa ? (Joku laktoositon pitää etsiä)+ ProSlow 20g

Lounas

Välipala iltapvä
ProSlow 20g + kreatiini pyryvaatti 10g

Päivällinen

Ennen treeniä
TRIMATRIX+bcaa+gluta

Jälkeen treenin
muscle+60g + hydrolysoitu soija 10g +bcaa+glutamiini

30min jälkeen
trimatrix+heraa10g

Iltapala ruokaa+
ProSlow 20g+ berocca

Nukkumaan mennessä noin 30 min ennen
magnesium+sinkki
Ennen nukkumista
Prowslow 30g+kuitua

Tässä joudun lähtemään siitä että muscle+ on viellä noin 3kg jäljellä eli se pitää syödä pois ensimmäisenä. Siinä on laktoosia tuossa palautusjuoma annoksessa noin 0,8g. Olen huomannut sen että noin 2g päivässä mahani kestää laktoosia. Se sisältää tässä järjestyksessä(määriä ei ole ilmoitettu) herakonsentraattia,maitoproteiinia ja hydrolysoitua heraa. Tämän takia olen lisännyt hydrolysoitua soijaa mukaan että saisi imeytymistä nopeutettua.
Beroccaa,sinkkiä15mg,magnesiumia350mg on noin 150 tabua kutakin jäljellä eli myös nämä pitää syödä ensin pois. Samoin monivitamiinia multivita plussa on noin 100kpl.
Tuosta berocca+magnesium+sinkki yhdistelmästä: Vaikka on väitettä siitä että kalsiumin kanssa sinkki ei ole hyvää niin kyllä tuossa 2kk kokeilun aikana olen ihan tyytyväinen tuohon yhdistelmään. Mielestäni uni ja sen laatu on parantunut, en herää yöllä paikkojen puutumiseen/kramppeihin ja jopa tuntui että aamulla olisi sinkkin vaikutuksesta hieman "piristymistä" tapahtunut.

japa sanoi:
Tuosta berocca+magnesium+sinkki yhdistelmästä: Vaikka on väitettä siitä että kalsiumin kanssa sinkki ei ole hyvää niin kyllä tuossa 2kk kokeilun aikana olen ihan tyytyväinen tuohon yhdistelmään. Mielestäni uni ja sen laatu on parantunut, en herää yöllä paikkojen puutumiseen/kramppeihin ja jopa tuntui että aamulla olisi sinkkin vaikutuksesta hieman "piristymistä" tapahtunut.

Eihän tuossa Berocassa jättimäärää kalsiumia olekaan mutta ei pidä sivuuttaa kuitenkaan tosiasioita. Ja se mikä sua rentouttaa yöksi ja ehkä auttaa nukkumaan on varmaan juuri toi magnesium ja kalsiumin ei taas pitäis ainakaan haitata sitä. Puhuin siis vain sinkistä. Mutta esim. sinkin voi mun mielestä ihan hyvin ottaa muulloinkin kuin illalla. Ei se ole mikään ehdoton sääntö.

Japalle propsit kun lähtee kokeileen. itse kirjottelinkin tonne toiseen threadiin tästä samasta aiheesti eli aion itsekkin kokeilla seuraavat 3kk kuinka paljon vaikuttaa kun vetää kunnon setin lisäravinteita sekä syö "oikein" kunnon treenin ohella. kiva nähdä mitä tuloksia saa aikaiseksi..jos saa :whip:

Voisin sanoa että omastamielestä kohtuus kaikessa kun kattoo esim.RiQ:n ja Tiedzin lisäravinne määriä.Tulee taloudellisesti katsottuna prekeleen kalliiks tommonen toiminta,mutta kukin taflaa tyylillään.

Trimatrixin sisältö:
Ravintosisältö per annos 25g/ per 100g
Energiaa 48 kcal / 192Kcal
Hiilihydraatteja 12g / 48g
Tri Creatine Malate 5000mg / 20000mg
Asetyyli L-Glutamiini 1500mg / 6000mg
Glycocyamine 1000mg / 4000mg
Tri Methyl Glycine 500mg / 2000mg
Tauriini 1000mg / 4000mg
SECRETOGENEX™ 2400mg / 9600mg
{L-Arginine Pyroglutamate} 1200mg / 4800mg
{L-Lysiini} 1200mg / 4800mg
Niasiini (B3-vitamiini) 75g / 300mg
Bioperine 5mg / 20mg

BCAA+glutan sisältö:
3g L-Leusiini
1,5g L-Isoleusiini
1,5g L-Valiini
4g L-Glutamiini
Tätä voisi kyllä mielestäni ottaa vaikka 1,5 kertaisen annoksen, vai?

KelkanNaru sanoi:
Japalle propsit kun lähtee kokeileen. itse kirjottelinkin tonne toiseen threadiin tästä samasta aiheesti eli aion itsekkin kokeilla seuraavat 3kk kuinka paljon vaikuttaa kun vetää kunnon setin lisäravinteita sekä syö "oikein" kunnon treenin ohella. kiva nähdä mitä tuloksia saa aikaiseksi..jos saa :whip:

Pistäppä samalla lailla oma ohjelmasi tähän niin katsotaan ja seurataan että miten homma toimii.

Copypastesteen tän suoraa tuolta toisesta threadista. Siis tuossa on mun suunnitelma safkoille jne..Olen tuolla lopussa maininnut myös ne muut lisäravinteet mitä aion ottaa mutta en jaksanut listaa kaikkea tuohon millon mitäkin otan. Ihan pakkiksella lukeneiden ohjeiden mukaan ne syödään.
Klo 8 aamupala = puuro+parit leivät+Protein XL drinksu
klo 11 välip. = rahkapurnukka
klo 14 lounas = kana+riisi
klo 18 päiv. = makarooni+jauheliha
klo 19.30 ennen treeniä vähä wheyta mahaa
klo 20 treeni
klo 21 n-large palautusjuoma
klo 23 iltapala=rahka+rasvat ja ehkä XL:ää yötä vasten
Tähän settiin kuuluu siis myös Kreatiini,BCAA, Training paks,c-vitamiini sekä omega 3 sekä vihannekset ihan yleensä ottaen.
Tuolla setillä olisi päivän protsku/HH/Rasvat about 280/320/140
Ja miehellä siis mittaa tällä hetkellä 182/90 palttiarallaa.

muffy sanoi:
Eihän tuossa Berocassa jättimäärää kalsiumia olekaan mutta ei pidä sivuuttaa kuitenkaan tosiasioita. Ja se mikä sua rentouttaa yöksi ja ehkä auttaa nukkumaan on varmaan juuri toi magnesium ja kalsiumin ei taas pitäis ainakaan haitata sitä. Puhuin siis vain sinkistä. Mutta esim. sinkin voi mun mielestä ihan hyvin ottaa muulloinkin kuin illalla. Ei se ole mikään ehdoton sääntö.
Suurtenkin kalsiummäärien vaikutus sinkin imeytymiseen on hyvin kyseenalaista, 100 mg annoksista puhumattakaan.
Sen sijaan lisäravinteena nautittu rauta heikentää sinkin imeytymistä.

Mineraalien välisiä imeytymisvaiheen interaktioita voidaan myös hyödyntää: esim. Wilsonin tautia (kuparin liiallinen varastoituminen elimistöön) sairastavalle
potilaalle voidaan antaa 300 mg sinkkiä vuorokaudessa, jolloin kuparin imeytyminen vähenee merkittävästi.

Mitähän tuohon viellä voisi kokeilla mukaan..? Tribulus on kai jo käsitelty täällä että ei kannata ja makuakaan ei ole juuri kehuttu.
Jos kallistuisin argiiniin ja ornitiiniin niin mihin väliin se pitäisi laittaa?

Pikku päivitys omaan ohjelmaan kun juttua toisessa threadissa lisäravinneohjelmasta.
Reilu kuukausi menty ja ihan ok tuntuu olevan. 2 ekalla viikolla paino nousi 2kg mutta nytten pysytellyt siinä samassa kun taas vyötärössä hieman kiristymistä tapahtunut. Mutta mittanauha kertoo hieman kehityksestä. Samoin palautuminen nopeutunut. Lihasarkuuttaa ei oikein ole havaittavissa ollenkaan.

Aamulla

Hera/soija kombo 10g + ProSlow20g +kuitu+kreatiini pyryvaatti 10g
Monivitamiini + Berocca
Kalaöljy

Välipala aamu
Hera/soija kombo 10g + ProSlow20g

lounasta

Välipala iltapvä
ProSlow 30g+ kreatiini pyryvaatti 10g

Päivällinen

Iltapala tai n. 1h jälkeen treenin
ProSlow30g