Lisäravinnejuomien säilyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pexi_
  • Aloitettu Aloitettu
Kuinka kauan säilyy jääkaapissa valmis heraproteiinijuoma joka on sekoitettu jauheesta? Aattelin et jos sekoittais isomman satsin kerralla. Säilyykö paria päivää kauempaa? Entäs malton säilyvyys?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jeesuksen aikainen threadi: nouse ja käy!

Asiaan: eli siis onko jollakulla jotain ihan oikeaa tietoa veteen sekoitettujen protujuomien säilyvyydestä lämpimässä? Olisi pirun paljon kätevämpää sekoitella juoma illan treeneihin jo aamusella kotona, mutta iskeekö tuossa sitten paskahalvaus päällensä?

Protun koostumus ei siitä vissiin kumminkaan noin toimivuuden kannalta kärsi, vaikka sekoitettu juoma lämpenisikin auton paksissa päivän verran?

IronMind sanoi:

Asiaan: eli siis onko jollakulla jotain ihan oikeaa tietoa veteen sekoitettujen protujuomien säilyvyydestä lämpimässä? Olisi pirun paljon kätevämpää sekoitella juoma illan treeneihin jo aamusella kotona, mutta iskeekö tuossa sitten paskahalvaus päällensä?

Protun koostumus ei siitä vissiin kumminkaan noin toimivuuden kannalta kärsi, vaikka sekoitettu juoma lämpenisikin auton paksissa päivän verran?

Jos kerran autossa säilyttää niin miksi ei voi ottaa vesipulloa erikseen mukaan ja lisätä vesi ennen juomista sekoituspulloon missä on jauhot, näin olen itse ainakin tehnyt.

unreal sanoi:
Jos kerran autossa säilyttää niin miksi ei voi ottaa vesipulloa erikseen mukaan ja lisätä vesi ennen juomista sekoituspulloon missä on jauhot, näin olen itse ainakin tehnyt.

Tällä tavalla on juuri minulla joka päivä parikin purkkia mukana. Samoin jos jää jostain syystä tekemättä/juomatta niin ei harmita kun ei ainakaan kuivana ole mennyt pilalle. En juuri lähtisi kokeilemaan tällä helteellä että tuleeko 5 vai 6 tuntia purkissa muhineella prodella paskahalvaus. Samoin voisi olla aika makuelämys lämmin prodejuoma.

IronMind sanoi:

Halusit oikeaa tietoa, mutta sitä ei nyt ole täälläkään saatavilla, joten mutua ja Marikon niksinurkkaa tulee: En lähtisi minäkään kokeilemaan nyt parhaimpaan mätäkuu-aikaan sitä säilyvyyden maksimiaikaa. Jos juoma on pakko sekoittaa etukäteen, eikä jääkaappia ole näköpiirissä, se säilynee muutaman tunnin parin kylmäkallen välissä sanomalehteen käärittynä.

Mulla on usein tapana tehdä sekoitukset kotona valmiiksi ennen kuin lähden salille ihan siitä syystä, että kun lorautan sinne jauhemuodossa olevien aineksien päälle nestemäistä mivitotalia (vitamin) ja nyt tänhetkisen palautusjuoman kanssa funlightia maun parantamiseksi, on se vesi pakko lisätä heti, koska muuten siellä sheikkerin pohjalla on sellainen mössö, ettei se tod liukene siitä siinä vaiheessa kun treenin jälkeen tarvitset sen. Lisäksi vaikka en laittaisi mivitotalia tai funlightia, on asia sillä tavalla, että aina kun tartten sen sheikkerin, tajuan että se on vielä pesemättä eilisen treenin jäljiltä jossain treenikassin pohjalla. Kuka keksisi itse itsensä pesevän sheikkerin? No sitten kun sen on pessyt ja se on märkä ja lisäät jauhot, on sama möhnääntymis-efekti tietysti selviö ja vesi on pakko lisätä heti.

Tästä päästäänkin sitten siihen itse asiaan, joka piti sanomani eli: veden perään kun heittää kourallisen jääpaloja, pysyy juoma hyvänä vaikka on sen pari tuntia lämpimässä. Jääpalat sulaa ja palkkari on kuin jääkaappikylmää treenin jälkeen. Tämä ei kyllä riitä tossa sun tapauksessa, jos meinaat koko päivän sitä säilyttää autossa. PAITSI tietenkin jos pakastat sheikkerin sisälle semmoisen 5 x 10 cm:n jääpalaköntin. En tosin tiedä, onko sulla edes pakastinta, kunhan yritän auttaa ;).

Ohhoh, minkä verran tyhjää tekstiä :lol2: . En kyllä enää poista, kun näin kauan kirjotin... Jos kuitenkin meinaat kokeilla sitä autossa seisottamista, kerro ihmeessä miten kävi...

Suositut

Back
Ylös Bottom