Lisäproteiini?

Neuvokaa noviisia! Olen harrastanut aina paljon urheilua, mutta vasta viime aikoina olen alkanut käydä ahkerammin salilla. Omaohjaajani ehdotti lisäproteiinin ottamista osaksi ruokavaliota - olen nimittäin ollut kasvissyöjä vuodesta 1998, ja nyt tuntuu, ettei kroppa oikein tahdo palautua treenistä, vaikka miten söisi papuja ja soijaa.

EN siis halua missään nimessä kasvattaa massaa, vaan huolehtia pelkästään siitä, että kroppa saa tarpeeksi proteiinia.

Mitä laatua suosittelette ja miten sitä kannattaisi ottaa? Sekoitatte itse sen varmaan johonkin, pelkän veden kanssa lienee tosi kammottavaa mössöä.

Olen tosi kiitollinen kaikista vinkeistä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no varmaan tärkein voisi olla ihan kunnon palautusjuoma, joka siis otetaan heti treenin jälkeen. pakkiksen kaupasta löytyy hyviä joka lähtöön. lisäproteiiniksi kannattaa ostaa jotain hitaampaa (esim proteinXL on hyvää hinta-laatu suhteeltaan) jota sitten otetaan tarpeen mukaan aterioiden yhteydessä tai välipalaksi. maitoon voi sekoittaa huoletta ja maistuukin ehkä hieman paremmalta.

muuten tuoksi palautusjuomaksi suosittelisin massblast-suklaata. ei oo vielä parempaa vastaan tullu :thumbs:

Kyllähän niitä hyvän makuisiakin proteiinijauhoja on olemassa. Maustamattomana kyllä aika pahaa, mutta maustettuna löytyy veteen sekotettuna hyvän makuisia ja maitoon sekoitettuna aivan kuin pirtelöä. Peruslisäproteiiniksi käytän itse pakkiksenkin kaupasta saatavaa pro slow proteiinia. Maitoon sekoitettuna erittäin hyvää ja hintakaan ei ole paha. Mitään kovin nopeasti imeytyvää jauhoa ei sinun tapauksessasi varmaan tarvita. Tuollainen kaseiini hera sekoitus varmaan olisi hyvä ruuan lisäksi. Ja noita erilaisia jauhoja voi kattella nettikaupoista tai mennä lähimpään lisäravinne liikkeeseen ja kysyä sieltä mitä niillä on valikoimassa.

Kovia treenejä vain!

Pakkiskaupasta Protein XL tai American Pro Slow eikä ainakaan siitä jää kiinni ettei maistuisi hyvälle. Eli kokeilemaan vaan noita.

Syötkö, Babygirl, siis kuitenkin maitotuotteita? Jos, niin silloin tässä ketjussa onkin jo tullut paljon päteviä vinkkejä. Mutta jos taas et, niin sitten ei kyllä ole muita vaihtoehtoja kuin soija- ja riisiproteiini, jotka eivät kyllä valitettavasti mitään gourmet-nautintoja ole... Wrangen (muistaakseni) valikoimista tosin kyllä löytyy maustettu soijaisolaatti, joka on kylläkin kallista, mutta kaiketi ihan hyvän makuista myös.

Gillyanne, syön maitotuotteita, eli oon lakto-ovo-vegetaristi. Tosi ahkerasti ja monipuolisesti oon yrittänyt käyttää soijaa eri muodoissaan, lisäksi tietty linssejä ja papuja, mutta tuntuu, etteivät millään riitä proteiinin saantiin.

Tosi hyviä vinkkejä on tullut jengiltä, kiitos niistä!

OK Babygirl, siinä tapauksessa tyydyn peesailemaan muita vastaajia ja suosittelemaan vaikka tuota XL:aa (se on ainut tässä ketjussa nimeltämainituista jauhoista, jota olen maistanut, ja tykkäsin kyllä). :)

Porukka on näköjään ehdottanut pelkkiä jauheita. Ne ovat tietenkin palautumisjuomassa hyviä, mutta myös tavalliset elintarvikkeet auttavat.

Osta esimerkiksi Prismasta Ehrmann -maitorahkaa ja syö marjojen tai mehun kanssa 1-2 purkkia päivässä.

Jos mahdollista, niin kalan lisääminen ruokavalioon auttaisi myös paljon.

Mulla olis proteiineista myös kysyttävää. Asun ulkomailla perhemajoituksessa ja olen siis pitkälti sen armoilla mitä perhe päättää ruuaksi tarjota. Mun onneksi syövät paljon tonnikala- ja kanaruokia! Olen kuitenkin itse yrittänyt välipaloilla tarkkailla proteiinin saantia ja ostan itse jääkaappiin raejuustoa, keittelen kananmunia ja kerran päivässä juon proteiinijauhetta maitoon sekoitettuna. Valitettavasti täältä ei löydy maitorahkaa, jota moni suosittelee välipalaksi :( Tavallista jogurttia olen sitten syönyt, olen kyllä hyvin tietoinen, ettei se ole ollenkaan sama asia. Onko kellään parempaa "korviketta"?

Tossa kun mun tavallisen päivän ruokailuja ynnäilin, niin ravintosisältö näytti kaloreita 2000, proteiinia 145 g, hiilareita 292 g ja rasvaa 30,5 g. Eli miten pitäis suhteita viilata? Tavoitteena ei ole massanhankinta vaan painon pitäminen samassa (163/60). Noilla eväillä olis tarkoitus jaksaa 3 punttia ja 3 tunnin aerobista viikossa.

^^ Itse vedän välillä raejuustoa ja tonnikalaa tai ananasmurskaa välipalana. Helppo ja nopea satsi! Varsinkin raejuusto tonnikalaan yhdistettynä on ihan kiitettävä protskupaukku. Suosittelen!

Itellä tällä hetkellä käytössä lisäproteiinina Optimum Nutrition 100% Whey protein makuna minttu-suklaa ja juon sitä maidon sekä veden kans. Suosittelen:kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom