- Ikä
- 33
no en nyt tiedä onko tuo liikaa.. siis jos teet koko kropan aina samalla kerralla... itse kun käyn nykysin 3-5 kertaa viikossa salilla, eikä tunnu missään.. paitsi joskus ranteet kipeet ja rintalihakset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Akkeli sanoi:Mielenkiintoinen lausevalinta... Taitaa olla suora lainaus jostain gayharlekiini- pokkarista ;)
yannara sanoi:Entäs sitten tauot. Kaveri pitää aina viikon tauon kuukauden välein. Mikä juttu noissa on? Olen nyt vääntänyt yli 2 kuukautta putkeen samalla ohjelmalla ilman mitään taukoja. Minkälaisina aikaväleinä te taukoilette, miten pitkiä ja mitä silloin teette kropanne hyväksi?
yannara sanoi:Joo, no nyt pidän viikon tauon tän jälkeen. Vaikka treenaaminen on edelleen kivaa, niin voisi vähän kropan antaa levätä.
Hmm... muuten, jos puhutaan penkistä ja kyykystä, niin kumpi on parempi & raskaampi, sillai että tekee liikeradat vapailla painoilla, vai laitteessa joka on turvallisempi. Mun salilla on sellainen härpäke jossa on tanko kahden tukipilarin sisällä ja siihen voi asettaa myös turvaeston. Kokeilin tänään tehdä siinä penkkiä ja kyykkyä, niin kummallista kyllä... tuntuu huomattavan raskaalta, vaikka se itse tanko on myös 20kg.
Akkeli sanoi:Tarkoitat varmaan smithiä. Yleensä se tanko siinä painaa 25-30 kg ja jos kiskot ei oo hyvin rasvattu ( niinkuin meidän salilla ), niin kitkakin voi olla melkoinen.
Kyykkyä en ole tehnyt smithissä, mutta penkkipunnerruksessa tuntuma rintalihaksessa on ollut parempi vapaalla tangolla tehdessä.
yannara sanoi:Ööö, kai se on smith. Mä menin tavalliselle penkille ja otin pelkän tangon käteen 20kg ja nostelin sitä pari kertaa. Sitten asetuin smithin alle ja kokeilin myös pelkällä tangolla, ja aika varma olen, että se tuntui erittäin samalta painolta. Mutta tiedä sitten....
yannara sanoi:Ensimmäinen päivä;
4x10 vipunostot 10kg
4x10 ylätalja 40kg
4x8 rintalihakset käsipainoilla 17,5kg
4x10 hauis vinotangolla, n.28kg
4x10 hauiksen "vastalihas" vetotangolla 35kg
4x20 vatsat koneella, 40kg vastus
4x20 selkä, 10kg paino niskassa
Toinen päivä;
4x6 penkkipunnerus 50kg
4x7 hauis käsipainoilla 12,5kg istuvilteen
4x10 etureidet 30kg
4x20 jalkaprässi 90kg
4x20 vatsat koneella, 40kg vastus
4x20 selkä, 10kg paino niskassa
yannara sanoi:Taas mä puhun itsekseen, mutta puhunpa kuitenkin
elikkä olisiko siinä mitään ajatusta tehdä 3 sarjaa, eikä 4? Ja vaihdella eri painoja sarjojen välissä. Esim. mä voin tehdä rintaa myös 20kg:n painoilla, mutta silloin toistot vähenevät 5-6 toistoa.
Akkeli sanoi:Parempi vaan ettet nyt alussa niin murehdi näitä sarjojen ja toistojen määrää. On kyllä hyvä välillä ottaa isommilla painoilla kovempia sarjoja (tekniikan pitää kuitenkin pysyä hyvänä). Syöminen on kuitenkin se missä tämän harrastuksen painopiste lepää.
Nyt vaan keskityt siihen että, syöt hyvin , nukut hyvin, treenaat kovaa, palaudut ja kasvat. Katsot miten homma etenee ja jos tuntuu että tökkii niin palataan asiaan.