lisää massaa!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -saku-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli sellasta kysyisin että mitä lisäravinnetta mahdollisesti kannattais käyttää tietysti runsaan ruuan lisäksi että sais lisää painoa. varsinaisesti en hae palkästään lihasmassaa, vaan vähä läskiäkin sais tulla.. tuntuu että paino nousee melko hitaasti pelkällä seka ruualla, joten aattelin saisko jollain lisäravinteella puhtia painon nousuun? salilla käyn enemmän ja vähemmän aktiivisesti ja fyysistä työtä teen lähes päivittäin.
kannataako rypsiöljyä alkaa käyttää? ..jos niin kuinka monta rkl, ja monta kertaa päivässä?

Ekaks kannattaa varmaan laittaa ihan perusruokavalio kuntoon.. toi "sekaruoka" kuulostaa vähä epämääräseltä..ja jos tosiaan haluat sitä läskiäkin niin eiku vaan ruokaa koneeseen niin paljo ku napa vetää :D

Ei sitä painoa kannata haalia kovin nopeasti lisää. Normaalia ruokaa vaan kunnolla massuun ja miksei siinä sivussa jotain painonlisäysjuomaaki, esim. Fastin massaa tai vastaavaa. Jos paino kovin nopeesti nousee niin mukana on varmasti aika paljon läskiäki.

Tuota rypsiöljyä voi ottaa esim. aamulla ja illalla pari ruokalusikallista. Näin itse nautin :kuola: sitä. Kannattaa muistaa että siinä on tosi paljo virtaa, ettei ala litkiin litratolkulla :D .

-saku- sanoi:
koska oon melkosen laiha ja ois kivempi että on vähä muutaki ku nahkaa luiden päällä :)

Tässä nyt vähän mun juttua:
alottaessani olin 182/60kg ruikku-oskari ja alko puntit kiinnostamaa..
noh eka pari kuukautta kotona jotain pientä ja sit salille. sillo ajattelin et nyt pitää saaha paino nousemaa. ainaku ku käytii kaupassa ostin aina tonnikalaa. siis aina. bulkki ravinnoks tuli yleensä tämä: :)
2ruisleipää
8kinkkusiivua
1prk tonnikalaa öljys
16 siivuu juustoa

ja omia sokerimehuja päälle :)

Tota söin melkein aina.. painon nousu oli aikas huikeaa.. tollein se nous eka noin 20kg hmm.. 7-8 kuukaues. nyt siis jodain 10kk takana ja painoa on 86-89.

Nyt kun ajattelen ni ei ois pitäny kyl noin nopeeta. läskiä on kuitenki tullu ja sitä ei tässä iässä kehtais dietata enkä varmaan osaiskaan etten menettäis näitä pikkulihoja :) eli koita vaan malttaa ja treenaa kovaa ja nosta painoa PIKKUHILJAA ettei mitää megabulkkei niinku mä :david:

Tiedän myös sen että se vituttaa jos oot ihan pohjilla miten on mahollista esim 180/50 :( Menee pitkään enneku oot ees normaalin kokone ja siks pitäs nopeesti saaha painoo.
Massa-aineksia: kalat, kananmunat, maito, hiutaleet, tuna öljys...

Mut zemiä ois kiva tietää ikäs,painos,tuloksia..
:thumbs:

Töpseli sanoi:
Tässä nyt vähän mun juttua:

Tiedän myös sen että se vituttaa jos oot ihan pohjilla miten on mahollista esim 180/50 :( Menee pitkään enneku oot ees normaalin kokone ja siks pitäs nopeesti saaha painoo.

Kaikki lähtee siitä, ettei välitä mitä muut sinusta ajattelevat. Keskityt itseesi niin koulussa kuin puntillakin. Hiljaa hyvä tulee.

-SF

Töpseli sanoi:
Mut zemiä ois kiva tietää ikäs,painos,tuloksia..
:thumbs:

ikää 19, pituutta 170cm ja painoo n. 57kg :nolo:
nii ja tarkotus ei kuitenkaan oo treenata mitenkää "huippu" kuntoo, vaan siis että sais vähä painoa lisää.

ja en mä sillai aattele mitä muut on mieltä.. ihan oman peilikuvan katsomisen takii ois kiva jos siint peilist jotain näkyis.. :D

Kuulostaa ihan järkevältä tuo painon lisäyksen hakeminen, jos on noin laiha. Mutta kyllähän sitä ihan ilman lihottamistakin kiloja kertyy iän myötä... Minä pitäisin järkevämpänä sitä, että söisi terveellistä ruokaa ihan reilusti ja kehittäisi samalla kuntoa ja lihaksia. Huonoja ruokailutottumuksia ei kannata opetella, niistä on vaikea myöhemmin päästä eroon.

:offtopic: Joissakin tutkimuksissa on raportoitu, että nuorten ylipainoisten poikie ruumiinkuva on vääristynyt; he kokevat olevansa lihaksikkaita vaikka ovat lähinnä lihavia. En sit tiedä, kuka tän vääristyneisyyden on määritellyt. Tästähän tässä sakun tapauksessa ei ole kyse - tuli vaan mieleen, että onko nuorilla miehillä tällaista massanlisäysvimmaa yleisemmin. Iso on kaunista?

-saku- sanoi:
nii ja tarkotus ei kuitenkaan oo treenata mitenkää "huippu" kuntoo, vaan siis että sais vähä painoa lisää.

ja en mä sillai aattele mitä muut on mieltä.. ihan oman peilikuvan katsomisen takii ois kiva jos siint peilist jotain näkyis.. :D

Safkaat vaan ihan normaalisti. Joku 4-5 "ateriaa" päivässä ja koitat haalia prodea. Lisäksi treenaat SÄÄNNÖLLISESTI koko kroppaa esim. kolmekertaa viikossa ja puolenvuodenpäästä oot ihan eri näkönen. Niin ja ihan turha sitä läskiä on ruveta keräämään. Öljyä voit ottaa iltasella muutaman ruokalusikallisen ennen nukumaan menoa jos tuntuu siltä, että päivän safkat o jääny vähän puolitiehen..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Go-Diva sanoi:
:offtopic: Joissakin tutkimuksissa on raportoitu, että nuorten ylipainoisten poikie ruumiinkuva on vääristynyt; he kokevat olevansa lihaksikkaita vaikka ovat lähinnä lihavia. En sit tiedä, kuka tän vääristyneisyyden on määritellyt. Tästähän tässä sakun tapauksessa ei ole kyse - tuli vaan mieleen, että onko nuorilla miehillä tällaista massanlisäysvimmaa yleisemmin. Iso on kaunista?

Malttia vaan painon lisäykseen munkin mielestä. Oon törmänny moniin nuoriin miehiin, jotka hakee massaa keinolla millä hyvänsä ja harvoinhan se kovin tiukkaa lihasta on. Hihkutaan hulluna kun paino on noussut muutaman kilon, mutta ei huomata, että lihasta siitä on ehkä muutama sata grammaa. Tietysti hirveen laihalle se pieni rasvan lisäyskään ei ole paha, mutta sekin voi lipsua käsistä. Just talvella yks jätkä (20v) mulle kehu kuinka käy ahkeraan salilla ja on mielestään treenanneen näkönen...Ikävä kyllä mun silmissä ei näkyny minkäänlaista urheilullisuutta, iso pötsi vaan. Jokainen tavottelee tietysti sitä mitä haluaa, mutta ei se iso massa tuo vaikutelmaa siitä, että olisi treenannut.

mitäs lisäravinnetta suosittelisitte käytettäväks.. jos sattuu jäämää varsinainen ruoka vähiin..? ja muutenki lisäks.
sopisko esim toi, american mass blast?

-saku- sanoi:

kun olin 19v, siis 11 vuotta sitten, olin 180cm ja 57kg (siis ilman mitään anoreksiaa tms.), huono ruokahalu vaan...
Nykyään oon 70kg eli ei oo ollut mitään megabulkkia ja ihan ok tulee toimeen näinkin. Alkavan keski-iän kunniaksi tosin tähtään 75-80 kiloon :)

-saku- sanoi:
mitäs lisäravinnetta suosittelisitte käytettäväks.. jos sattuu jäämää varsinainen ruoka vähiin..? ja muutenki lisäks.
sopisko esim toi, american mass blast?

Pidät huolen siitä, että ne ateriat eivät jää väliin. Homma hoituu kätevästi eväillä ja niitä täydentävillä proteiinijuomilla.

Riittävästi asiallista ruokaa, palautusjuoma ja joku proteiinilisä, siinä se.

HIIIIILAREITA yöllä ni johan lähtee paino nousee ;)

ei nyt ollu mikää läppä.. ite tein tollee nii kauan et paino nous sieltä ~60kg yli 70 eikä fläsää tullu niin paljon että se haittais/näkyis kunnol. (tottakai söin muuten suht hyvin, yöl vaa parit ylimääräset hiilarit). enkä yritä nyt väittää et tää olis miltää muulta kannalta hyvä tapa ku nopeuden kannalta.

Edelleenkin, sitä läskiä on turha hankkia, tuli se sitten nopeasti tai ei.

Sumu sanoi:
Edelleenkin, sitä läskiä on turha hankkia, tuli se sitten nopeasti tai ei.

Näin on ja tämä on itsekin karvaasti koettu. Edellisellä bulkilla vähän innostuin ja lopputulos oli kyllä 93 kiloa (pituutta 175), mutta rasvat 20% pinnassa, tosta olikin sitten kiva dieetata se 12 kg pois, NOT!

joo mut sen takii nostinki tollee "väärällä tavalla" painoo vaa tiettyy pisteesee et pääsin alkuun.

edellee kyl painoo keräilen mut maltillisesti.. ei edes joka päivä plussalla. ja yöhiilarit ja karkit sun muut jää nyt kokonaa pois. ens kesänä pitää olla kunnossa enkä tost diettaamisesta kauheesti tykkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom