Lisää massaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jack9991
  • Aloitettu Aloitettu
Sukulaku sanoi:
jalat sullekin sinne. Ei pari sarjaa askelkyykkyä riitä mihinkään. Jaosta tulee ihan hyvä jos pistät erillisen jalkapäivän sinne.

Täsmälleen samaa mieltä. Mikä hitto siinä on, että ne jalat meinaa unohtua aina noista ohjelmista?

Timba79 sanoi:
Täsmälleen samaa mieltä. Mikä hitto siinä on, että ne jalat meinaa unohtua aina noista ohjelmista?

Mä luulen, että kyse on siitä kun "aloittelevat" (ei kaikki) punttiharrastajat tavoitteenaan olla ISO siis yläkropasta (sil saa rispectii) ajattelevat, että tahkonpas nyt pari kertaa viikossa käsiä ja rintaa niin musta tulee varmasti iso, eikä siinä ohella viitsi tehdä jalkoja koska eihän niillä mitään merkitystä ole koska ei niitä ketään katso :D No meni varmasti vähän :offtopic: , mutta menköön nyt sit taas kerran!

nigster sanoi:
Mä luulen, että kyse on siitä kun "aloittelevat" (ei kaikki) punttiharrastajat tavoitteenaan olla ISO siis yläkropasta (sil saa rispectii) ajattelevat, että tahkonpas nyt pari kertaa viikossa käsiä ja rintaa niin musta tulee varmasti iso, eikä siinä ohella viitsi tehdä jalkoja koska eihän niillä mitään merkitystä ole koska ei niitä ketään katso :D No meni varmasti vähän :offtopic: , mutta menköön nyt sit taas kerran!
Ja kuten jossain threadissa todettiin jonkun sanoneen: Miksi treenaisin jalkojani kun silloin yläkroppani näyttäisi pienemmältä?

Koska kasvattaaksesi natuna lihaksia haluat sen hormonaalisen vasteen jonka saat kovasta jalkareenistä. Eli reenaamalla jalkoja saat isommat lihakset myös yläkertaan. Capiche?

EDIT: Puhumattakaan siitä että tikkujalat lihaksikkaan yläkropan jatkona ovat aivan stanan rumat. Kontrasti on sama kuin täysin reenaamattomat kädet muuten lihaksikkaassa yläkropassa.

Juoppo sanoi:
Kontrasti on sama kuin täysin reenaamattomat kädet muuten lihaksikkaassa yläkropassa.
Juurikin näin....kuka saatanan idiootti haluaa näyttää puoliksi treenatulta ja puoliksi sohvaperunalta? Sama juttu kun laittais johonkin autoon helevetin komeet 18" aluvanteet eteen ja taakse jättäisi 13" peltivanteet :D
Miksei sit treeenais esim. oikean puolen vain ja jättäis vasemman koskematta....siinähän päästään samaan lopputulokseen :jahas: KOKONAISUUS ratkaisee :kippis1:

masantti sanoi:
Ja kuten jossain threadissa todettiin jonkun sanoneen: Miksi treenaisin jalkojani kun silloin yläkroppani näyttäisi pienemmältä?

jotenkin juurikin näin...

Eli väitätte tosiaan, että jalkoille pitää ehdottomasti olla se oma päivä. Tällä periaatteella minusta käsillekin pitäisi yhtä ehdottomasti olla oma päivä. Jos hauikselle riittää se 3 sarjaa viikossa niin miksei pohkeillekin? Sama vähän kyykyssä ja reisiliikkeessäkin, onko niiden tosiaan pakko olla samana päivänä? Voinen ottaa jonkun jalkaliikkeen vielä lisää jollekin päivälle, mikähän olisi hyvä. Jalkaprässiä ei valitettavasti ole sillä salilla missä käyn. :( Jalkaliikkeissä on kyllä myös sekin, että kun erinäisiäkin palloilu yms. lajeja tulee harrastettua niin kyllä ne ainakin liikuntaa saa.

No voi tziisus, pohkeet on siinä mielessä hiukka eri juttu kun hauis koska pohkeilla tehdään työtä koko aika saatanasti ja ne tarvii hiukka enemmän ärsykettä kasvaakseen ja pohkeet on tottunut siihen, että ne kuskaa kymmeniä kiloja painoja päällään joka päivä jne. harva käsillään kävelee tai yleensä tekee työtä hauksilla koko aika. Toki joillekkin voi riittää se kerta viikkoon, mutta jos ja kun ne ei sillä kasva niin sit tehdään kaks kertaa viikkoon, jopa kolmekin. Jaloille tarvii olla oma päivä, kaksikin omaa päivää eli etu ja takareidet erikseen mikäli oikeesti haluaa, että ne kasvaa edes jollain tavalla. Mutta kyllä aika saatanan raju treeni tulee jos meinaa etu-ja takareidet tehdä + jokin muu lihasryhmä samassa trenissä. Jos nyt puhutaan siitä, että treenataan kunnolla ja kasvua tavoitellen.

Hohhoijaa, miksi jengi edes yrittää takoa järkeä rintahauispellejen kalloon? Ei siitä tule ikinä yhtään mitään, sillä RHP-porukka keksii aina vaikka sata eri tekosyytä miksi he eivät "halua" treenata jalkoja, vaikka totuus on etteivät tissihabaspedet yksinkertaisesti uskalla treenata jalkoja. Jalkatreeniä rankempaa treeniä kun ei ole olemassakaan.

Antaa puuhelmipoikien treenata rauhassa rintaa ja habaa vaikka 12 krt viikossa, ei se meiltä muilta ole pois. Loppujen lopuksi on vain hyvä että näitä tahvoja löytyy, onpahan ainakin aina olemassa iso läjä kyniksiä jotka eivät alkuvaiheen jälkeen kasva enää mihinkään (elleivät ala treenaamaan kovaa jalkoja ja selkää) ja sehän saa koko kroppaa tosissaan treenaavat näyttämään vain entistäkin paremmalta vertailussa.

Rintahauispellet rokkaa. :rock:

Entäpähän nämä tyypit sitten jotka treenaavat koko kropan kerrallaan aina, siinäkään ei sitten vissiin jalat kehity vai...? ;) Sori jos en kaikkea tiedä, perusteluja tässä kaipaan niin on sitten helpompi tajuta tehdä eri tavalla. Tylerd esittelikin jo kohtuu hyviä perusteluita. Jos täällä porukka vain haukkuu ja väittää asioita, niin eipä sillä välttämättä paljoa vaikuteta. :rolleyes:

Nostan hattua jokaiselle, joka pystyy kovan jalkatreenin jälkeen treenaamaan vielä jonkun muun lihasryhmän. Itse en tähän pysty.

zere sanoi:
Entäpähän nämä tyypit sitten jotka treenaavat koko kropan kerrallaan aina, siinäkään ei sitten vissiin jalat kehity vai...? ;)
Pitää yrittää muistaa että alakropassa on kuitenkin lähemmäs puolet lihasmassasta (vai onko jopa enemmän?). Ei ole oikein loogista syytä miksi tuota puolta pitäisi reenata merkittävästi vähemmän kuin toista puolta, oli kyseessä koko kropan ohjelma tai jaettu ohjelma. Kuten sanottu, kokonaisuus ratkaisee. Tuon tolkuttaminen vaan vaikuttaa taistelulta tuulimyllyjä vastaan, sillä niin usein kuulee väitteen "jaloille riittä kun mä käyn pelaamassa säbää pari kertaa viikossa".

zere sanoi:
Sori jos en kaikkea tiedä
Tietämättömyys ei ole pahe. Kysyminen ja oppiminen on tie kehitykseen. Välillä vaan tulee vastaajille ylilyöntejä selittäessä bodyvoorumilla n:nnen kerran että postin hakeminen aamuisin ei riitä aiheuttamaan merkittävää lihaskasvua jalkoihin.

Mutta Hulkin kanssa samoilla linjoilla, jos joku tekee tietoisesti vain penaa ja habaa, niin tehköön. Ei se ole meiltä muilta pois. Sitten ei vaan tarvitse tulle ihmettelmään kun ei kehity.

Peace.

Oma ohjelma tällä hetkellä!

MA Etureidet,pohkeet
TI Ojentajat,hauikset
KE Venyttely,vatsat
TO LEPO
PE Rinta,olkapäät
LA Selkä,takareidet
SU Venyttely,vatsat

Etu- ja takareisiä kun en pysty ottamaan samalla kertaa ilman oksennus reaktiota :(

Kipi I sanoi:
Oma ohjelma tällä hetkellä!

MA Etureidet,pohkeet
TI Ojentajat,hauikset
KE Venyttely,vatsat
TO LEPO
PE Rinta,olkapäät
LA Selkä,takareidet
SU Venyttely,vatsat

Etu- ja takareisiä kun en pysty ottamaan samalla kertaa ilman oksennus reaktiota :(

Mitä eri etureisi ja takareisi liikkeitä teet ja miten paljon sarjoja?

zere sanoi:
Mitä eri etureisi ja takareisi liikkeitä teet ja miten paljon sarjoja?
Mä nyt vastaan tohon vaikkei multa kysyttykään, mutta omalla kohdallani jalkojen kasvu koki aika dramaattisen muutoksen kun aloin tekeen seuraavaa:

Etureidet: 3xetukyykky smithissä, 3xreiden ojennus, 3xprässi

Takareidet:3xreisihauis maaten, 3xreisihauis istuen, 3xreisihauis seisten ja joskus vaihdan jonkun liikkeistä suorinjaloin maastavetoon.

Kummankin päivän yhteydessä pohkeet: seisten+aasin nostot 3xkumpaakin superina ja lisäksi 3xpohkeet istuen. Jalkojen kehittymisessä (kuin myös muidenkin lihasten) iso asia on huolellinen venyttely joka on mielestäni yhtä tärkeä osa-alue mitä itse treeni

toistot vaihtelee haarkukassa 8-25

Hulkki sanoi:
Hohhoijaa, miksi jengi edes yrittää takoa järkeä rintahauispellejen kalloon? Ei siitä tule ikinä yhtään mitään, sillä RHP-porukka keksii aina vaikka sata eri tekosyytä miksi he eivät "halua" treenata jalkoja, vaikka totuus on etteivät tissihabaspedet yksinkertaisesti uskalla treenata jalkoja. Jalkatreeniä rankempaa treeniä kun ei ole olemassakaan.

Antaa puuhelmipoikien treenata rauhassa rintaa ja habaa vaikka 12 krt viikossa, ei se meiltä muilta ole pois. Loppujen lopuksi on vain hyvä että näitä tahvoja löytyy, onpahan ainakin aina olemassa iso läjä kyniksiä jotka eivät alkuvaiheen jälkeen kasva enää mihinkään (elleivät ala treenaamaan kovaa jalkoja ja selkää) ja sehän saa koko kroppaa tosissaan treenaavat näyttämään vain entistäkin paremmalta vertailussa.

Rintahauispellet rokkaa. :rock:

Tämä taitaa olla valitettavasti totta. Mutta on mulla vielä virhtaa läksyttää RHP-porukkaa :D , ehkä niistä joku kuitenkin ottaa myös opikseenkin. Onhan tähän itsekin joskus pentuna syyllistynyt.

Massa katoaa APUA!!!!!!

En nyt jaksanut aloittaa uutta threadia kun siitä mokelletaan taas, joten heitän tähän perään tälläisen oman tapauksen.

Elikkäs mulla lähti nyt tuosta alkutilanteesta 188cm/82kg massakausi alkuun.
Homma toimi hyvin kun nostin 4vk:ssa painon 6kg:lla, ja lähes 0% rasvanlisäyksellä. Selkä alkoi kasvaa mukavasti ja tumppuun tuli jopa uskomattomat 1.5cm lisää mittaa :D
Päivittäinen ravintomääräni oli tuossavaiheessa arviolta sen 3000-3500kcl.
Nyt sitten alkoi tuossa viimeviikon alussa jo tapahtumaan pienoista painon putoamista, mutta aattelin pienen sen olevan vain pientä nestevajausta tai vastaavaa. Paino otti ja näytti kumminkin Perjantaina aamulla taas 82kg, tosin pienemmällä rasvaprosentilla. Säikähdin moista painon putoamista ja nostin ravintomäärän yli 4000kcl toivoen painon taas nousevan. Koko Lauantai-Sunnuntai meni siis syödessä lähes niin paljon kuin maha veti. Saatana se paino otti ja putos silti tänään aamulla tasan 80kg:neen!!!!
Mikä hemmetti mulla oikein on, vai onko tämä jokin satunnainen harppaus taaksepäin?
Päättelin itse että tuo äkillinen kalorimäärän nosto on saanut aineenvaihdunnan nousemaan pilviin ja siksi se syö multa nyt rasvaa pois ja samalla ehkä jopa lihastakin? Ja tänään lääkäri vahvisti vielä asian olevan näin.
Mitä hemmettiä tässä nyt sitten pitäs tehdä? Pitääkö tässä sitten ruveta mättämään naamaan entistä enemmän ruokaa, vai vähennänkö treenimäärää 3krt/viikko, vai mitä???

Joo elikkäs nyt tarkemmin tutkailtuna toi tilanne oli juuri se mitä epäilinkin että olin normaalisti syönyt REILUSTi alle oman kulutukseni normaaleina päivinä, joten aineenvaihdunta oli lähestulkoon nollissa, nyt sitten nostin sen sinne normaalille plus-miinus nollatasolle ja ehkä hieman ylikin. Noh tästä se aineenvaihdunta oli innostunut sitten ja alkoi pikkaisen ottamaan takaisin noita saavutettuja kiloja, nesteestä ja rasvasta. Nyt sitten kun olin nostanut kalorimäärää entisestään otti kroppa tälläisen 3-päivän kalopommin insuliini piikkinä ja pisti oikein 5-vaihteen tupaan tuossa aineenvaihdunnassa, minkä seurauksena paino tippui reilusti vieden samalla myös hieman sitä lihastakin.

Nyt painon(84kg) ja aineenvaihdunnan pitäisi olla sopivilla kohdilla ja +500-1000kcl/päivä mennään Tammikuulle asti ja siitä sitten tiputellaan kesäksi rasvat pois.

Eli paniikki oli aiheetonta. :rolleyes:

Tässä (eräs) hyvä jako 3 kertaa viikossa treenaavalle, jos haluaa treenata lihasryhmän viikkoon:

ma:
selkä, olkapäät

ke:
reidet, pohkeet

pe:
rinta, hauis, ojentajat

Back
Ylös Bottom