Lisää massaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jack9991
  • Aloitettu Aloitettu
Moi!
Kysyisin sellaista, kun olen treenannut vuoden ja kolme kuukautta. Ja nyt
syksyllä pitäis saada lisää massaa kroppaan. Millaista ohjelmaa suosittelette
jotta lihakset sais kasvuun? :arvi:

Koska taustatietoja ei juurikaan ole käytössä, joudun hiukan arvaamaan. Arvaan, että tapauksessasi tämä auttaisi.

täs olis tietoa

joo, olen 177cm painoa 78kg. Olen harjoitellut 3 kertaa/vko
ma rinta, ojentajat
ti selkä
ke lepo
to olkapäät, hauikset

:lol2:
teeppäs ny poeka niitä jalkojakin.

Sukulaku sanoi:
:lol2:
teeppäs ny poeka niitä jalkojakin.

Kyllä setä ne jalat treenautuu kävellessä ihan tarpeeks.

Ei massan saantiin tarvita mitään ohjelmia, bisse ja pitsa riittää.

Juoppo sanoi:
Jep, kehon isoin lihasryhmä on unohtunut kyydistä.

Onhan se hauis sielä torstaissa;)

jack9991 sanoi:
joo, olen 177cm painoa 78kg. Olen harjoitellut 3 kertaa/vko
ma rinta, ojentajat
ti selkä
ke lepo
to olkapäät, hauikset

Jalat ehdottomasti mukaan ohjelmaan...HETI! Ja luet palstaa ja bongaat täältä jonkun hyvän ohjelman ja tuot sen tänne näytille niin kattellaan.

Meidän salilla kävi sellainen afrikkalaista syntyperää oleva hemmo, jolla oli valtava yläkroppa ja syömäpuikkojalat. Kun sille sanottiin, että jalkojakin voisi treenata, niin jätkä kommentoi täysin häkeltyneenä "Why would I do that - that would make my upperbody look smaller". Ja oikeassahan hän oli...:D

Ja massaa saa nimenomaan niitä jalkoja treenaamalla, sillä siellä on sen kokoiset lihakset, että niitä kasvattamalla tulee kiloja lisää erittäin helposti.

jack9991 sanoi:
joo miten olis jalkojen treenaus
tuollon ti? eli selkäpäivänä?

perus 3 jako

Ma: rinta, olkapää, ojentaja

Ke: jalat, pohkeet

Pe: selkä, hauis, vatsat

Tuossa hyvä treenijako, joka on toimivaksi havaittu usealle henkilölle. Liikkeiksi kannattaa suosia perusliikkeitä ja tehdä liikkeet oikein, jotta oikeat lihasryhmät rasittuvat.
Eli jos teet normaalia(oteleveys: hartioiden levyinen tai leveämpi) penkkipunnerrusta niin silloin sen pitää tuntua rintalihaksissa, eikä vaan etuolkapäissä ja ojentajissa.

Penkkipunnerrus kapealla otteella aktivoi taas paremmin niitä ojentajia ja etuolkapäitä.

Lainaus: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/newreply.php?do=newreply&p=99676

strong sanoi:
Ehdotuksia on tullut paljon, mutta kun tarkoitus oli pohtia mikäpä olisi se universaali ohjelma, jossa on paras mahdollinen liikevalikoima ja niitä liikkeitä ei tarvitsisi muutella joka treenissä vaan tahkotaan samoilla(niin kuin 70-luvun miehet) ja ehdoiksi lisättiin vielä naturaalina treenaaminen, niin on pakko karsia jostakin. Tämä ohjelma ei siis toimi jollain välttämättä henkilökohtaisella tasolla kaikista parhaiten, mutta vaikkapa erittäin suurella ryhmällä se olisi keskimääräisesti kaikista tuloksekkain. Samasta syystä harjoitteluoppaat sisältää aina jonkinlaisen ohjelman, mihin kirjan kirjoittaja on päätynyt pitäen sitä kaikista sopivimmalle mahdollisimman monelle jokaisen yksittäisen henkilön henkilökohtaisia tarpeita huomioonottamatta. Tai ainakin niinhän se pitäisi olla. Siitä sitten muovataan itselle sopivin.

Askelkyykkyä ollaan lisätty, volyymia on vähennetty ja vipunostoja taakse ollaan lisätty toiseen ohjelmaan selkäpäivälle. Nyt olisi kaksi vaihtoehtoa enää jäljellä:

A)Kolmijakoinen push-pull

Ma:Etureidet, pakarat, takareidet, pohkeet

Kyykky
Etukyykky
Askelkyykky
Romanialainen maastaveto(vuoroviikoin)
Pohjeliike seisten
Pohjeliike istuen

Ke:Rinta, olkapää, ojentaja:

Penkki tangolla
Vinopenkki tangolla
Flyes käsipainoilla
Olkapääpunnerrus
Vipunostot sivulle ja taakse
Kapeapenkki tangolla
Dippi
Ojentajapunnerrus istuen

Pe:Selkä, hauis, kyynärvarret:

Maastaveto
Julle(vuoroviikoin)
Kulmasoutu tangolla
Leuanveto
Kohautukset tangolla
Hauiskääntö myötä-ja vastaotteella
Scott-kääntö käsipainolla
Rannekääntö tangolla myötä-ja vastaotteella

Sarjat ja toistot olisivat 2-3x6-10 ja jaloille 2-3x6-20
Kolmas sarja otettaisiin vain "tarvittaessa".

Massaahan luulisi tulevan jalkoja pumppaamalla, sillä siellähän ne suurimmat lihat on.

jack9991 sanoi:
Mielestäni selkää ja jalkoja ei kannata treenata samanapäivänä. Ei ainakaan silloin jos teet kyykkyä jaloille.

jack9991 sanoi:

Ei todellakaan mitään järkeä yhdistää suurimpia lihasryhmiä eli jalkoja ja selkää samaan reeniin. Tässäkin ketjussa ollu ihan hyvää kolmijakosta tarjolla.

Mitähän olette semmoisesta mieltä, että itse olen tehnyt kolmijakoisella ohjelmalla seuraavasti:
1. Selkä (+pohkeet)
2. Hauis ja rinta (+Askelkyykkyä smithissä. Peruskyykkyäkin tein, mutta sen taidan jättää kokonaan pois, kun tuntuu liikaa tulevan hartoille ja selällekin rasitusta samalla :/)
3.Ojentajat ja olkapäät (+olkien kohautukset ja etureidet siinä jalkanostolaitteessa)

Viikossa teen siis aina tuon ohjelman läpi ja ihan hyvin on tuntunut toimivan. Mutta kysyn nyt silti, että onko jollain painavempaakin sanottavaa tuosta?

zere sanoi:
Mitähän olette semmoisesta mieltä, että itse olen tehnyt kolmijakoisella ohjelmalla seuraavasti:
1. Selkä (+pohkeet)
2. Hauis ja rinta (+Askelkyykkyä smithissä. Peruskyykkyäkin tein, mutta sen taidan jättää kokonaan pois, kun tuntuu liikaa tulevan hartoille ja selällekin rasitusta samalla :/)
3.Ojentajat ja olkapäät (+olkien kohautukset ja etureidet siinä jalkanostolaitteessa)

Viikossa teen siis aina tuon ohjelman läpi ja ihan hyvin on tuntunut toimivan. Mutta kysyn nyt silti, että onko jollain painavempaakin sanottavaa tuosta?

jalat sullekin sinne. Ei pari sarjaa askelkyykkyä riitä mihinkään. Jaosta tulee ihan hyvä jos pistät erillisen jalkapäivän sinne.

Back
Ylös Bottom