Lisää massaa, mutta miten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja XairaX
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by XairaX

Aamupala n.klo.07-09:
Pari ruisleipää voilla ja leikkeleillä,maitoa ja usein myös hedelmä perään.

Lounas n.klo.11. :
Kouluateria runsaalla mitalla (esim.kolme perunaa,salaattia, kastiketta,maitoa ja pari leipää,joskus enemmänkin)

Välipala n.klo.14. :
Hedelmä tai pari ja joskus protskudrinkki (yleensä banaani)

Illallinen n.klo.17. :
Kotiruokaa á la äiti,eli hyvää ja ravitsevaa kotiruokaa usein myös leipää.

Jonkinlaista snackia n.klo. 19. :
Leipää,rahkamörselöä tai muuta vastaavaa (rahkaa yleensä se 250 grammaa per annos+jugurtti siihen niskaan),hedelmä

Iltapalaa n.klo.21-22 :
Vaaleaa tai tummaa leipää päällystettynä leikkeleellä+maitoa, joskus jugurttia,yleensä jotain mitä nyt sattuu jääkaapista käteen osumaan.. :D

Näytti muuten ihan hyvältä, mutta itse muuttaisin aamupalan vähän toisenlaiseksi, monipuolisemmaksi ja "puhtaammaksi" ja iltapalan proteiini pitoisemmaksi.
Ja kuten Iivili mainitsi, niin öljyä vähän mukaan. Lisää hieman jokaisella aterialla ruokamääriä. Ei paljoa, että ei keho sakkaa. Ei sitä edes tartte lisätä paljoa, kun lisä kaloreita tulee päivän aikana roimasti.

Superman77:

Vienkin tätä uutta ohjelmaa läpi 8-9 päivässä,omasta jaksamisesta riippuen.Ja yleensä ne reenit on aika lailla siinä tunni paikkeilla,ei juurikaan yli. Roskaruoasta en kannakaan huolta, rakastan sitä enemmän kuin tarvisikaan! :D

Iivili:

Rahatilanteen takia ei ole mahdollista nauttia protskudrinkkejä, kuin reenipäivinä...jos olisi rahaa kuin rakennusmestarilla niin jo tokkiinsa!! :) Toisekseen on vaikea saada niitä jauheita,kun tässä perheessä ei hyväksytä muuta ravintoa kuin aamupuuro ja ruisleipä...suunnilleen saa salakuljettaa säkkiä paikasta toiseen ja kohta saan jo syytteen huumeiden käytöstä tai muusta vastaavasta,kun valkoista jauhetta löytyy joka paikasta ja rahaa kuluu koko ajan... :rolleyes:

Yritys on kova ja uuden vuoden lupauksena lupaan syödä enemmän ja pitää kirjaa kaikesta ja ja ja...

Kiitosta kamalasti teille kaikille ja hyvää uutta vuotta!! :)

p.s.nyt on kovat tuskat...jääkaappiin on ilmestynyt kaksi pakettia nakkeja ja 800 grammaa perunasalaattia.. :D

Xairax: Mulla on aivan sama ongelma. Olen 15 vuotta (kuukauden päästä 16) ja olen 183cm pitkä ja painan 65kg. Elikkä voi sanoa että olen hemmetin laiha vielä... tosin painoa on tullut noin 5kg lisää puolen vuoden aikana mutta osa siitä johtuu varmasti pituuskasvustakin... mutta mielestäni lisäravinteet ja ylenpalttinen syönti auttavat, tosin tota "sähköpupu" juttua en näe niin tärkeänä, päinvastoin. Sehän on epäterveellistä alkaa laiskaksi ja mitään aikaan saamattomaksi vätykseksi... usko pois mutta ainakin minä olen aina mieluummin hoikka ja menevä, kuin läski ja hidas... toki itsekkin haluisin hieman läskiä lisää mutta en sen takia lopeta jalkojen vispausta ja kävelemistä. Naurettavaa! Älä nyt suutu mutta sehän on vain hyötyliikuntaa ja ei varmasti vaikuta paljoakaan.

Eli, puolivuotta treenanneena aloittelijana voisin sua rohkaista sanomalla sulle muutaman mun vinkin (jotka muutkin on todistaneet toimiviksi, kuuluisin todistaja on varmasti itse Viikinki)

1. Treenaa kovin ja säännöllisesti.
2. Pidä päiväkirjaa treeneistäsi, merkkaa myös paino muistiin.
3. Syö niin maan perusteellisesti, ja ota treenin jälkeen bulkkia ja välipaloinakin sitä tai vaihtoehtoisesti jotain proteiinipatukkaa.
4. Usko itseesi ja aseta tavoitteita. Taistele niin vitusti!
5. Muista että muillakin on sama ongelma ... et ole ainoa taistelija!

No, hyvää uutta vuotta vielä munkin puolesta ja onnea reeneihin, eiköhän sustakin vielä 100kiloinen portsari tule.. se on ainakin mun tavoitteeni :p

Mitä syöt?

Joo siis mieleeni tuli kysymys mitä syöt? Onko ravintosi hyvin imeytyvää "kunnon ruokaa"? Kokemuksesta voin sanoa että kun vaihdoin pakastepizat ja lihapiirakka välipalat kananmuniin ja korkeakalorisiin prozku-drinkkeihin, niin paino alkoi nousta.. En näe myöskään järkeväksi syödä esim. kolmea lämmintä ateriaa putkeen (2h välein) , vaan vuoron perään esim. ateria - välipala - ateria ... :cool:

Re: Mitä syöt?

Originally posted by skeletor
En näe myöskään järkeväksi syödä esim. kolmea lämmintä ateriaa putkeen (2h välein) , vaan vuoron perään esim. ateria - välipala - ateria ... :cool:
Riippuu vähän painosta. Ei 110kg kaveri kasva samalla määrällä kuin 70kg jannu.

Re: Mitä syöt?

Originally posted by skeletor
Joo siis mieleeni tuli kysymys mitä syöt? Onko ravintosi hyvin imeytyvää "kunnon ruokaa"? Kokemuksesta voin sanoa että kun vaihdoin pakastepizat ja lihapiirakka välipalat kananmuniin ja korkeakalorisiin prozku-drinkkeihin, niin paino alkoi nousta.. En näe myöskään järkeväksi syödä esim. kolmea lämmintä ateriaa putkeen (2h välein) , vaan vuoron perään esim. ateria - välipala - ateria ... :cool:

Jos kysysit minulta niin mulla on samantapanen systeemi... kolme kunnon ateriaa päivässä, ja niiden välissä välipalat. (ja myös ihan satunnaisesti kaikkea muuta mömmöä ;) ) Ja pakastepizzoista ja hampurilaisista oon siirtyny kanssa vähän korkealaatusempiin aterioihin, tonnikala ja kananmuna painoitteisiin aterioihin..

Itsellä tällainen ruokailurytmi noin suurinpiirtein. Vaihtelua pidän tietty hieman ettei tuu korvista ulos. Lisäksi on tämä kiireinen elämänrytmi.

Ateria 1:

Tupla-annos kaurapuuroa ruisleseillä, maitoa, banaani, protskudrinkki,öljyä

Ateria 2:

Kouluateria yleensä(laatu melko huono) tai n. 200 g lihaa, kalaa, kanaa tai kalkkunaa, pastaa, vihanneksia

Ateria 3:

Välipala: tunapurkki tai vastaava snack, täysjyväleipää tai muroja tai jotain vastaavaa hiilarilähdettä, rehuja

Ateria 4:

ks. ateria 3(jos on pitempi päivä takana)

Ateria 5:

Palautusjuoma, välipäivinä protskudrinkki

Ateria 6:

ks. ateria 2

Ateria 7:

10 munanvalkuaista tai protskudrinkki tai rahka etc.+vihanneksia

175 cm/ 91 kg

Ohjelma on nelijakoinen, kierto 7-9 päivää, riippuu hieman palautumisesta. Massaa tulee pikkuhiljaa lisää. Eli aikamoista mättämistä saa pitää jos mielii kasvaa

Voi olla, että et tule saamaan sitä massaa niin hurjasti vielä pariin vuoteen. Eli kärsivällisyyttä! Itse ainakin olin tuossa iässä tosi ruipelo kaikista urheiluharrastuksista huolimatta, ja söin todella paljon (paljon myös "ihan mitä tahansa" tyyliin pizzaa ja hampurilaisia). Kateeksi kävi joukkuekavereita joilla oli kunnon reisilihakset... Kun ikää tulee lisää niin aineenvaihdunta muuttuu aika tavalla, ja parikymppisenä pystyin jo paljon vähemmälläkin syömisellä kasvamaan. Monet naispuoliset fitness-kilpailijatkin alkaa päästä "kuntoon" vasta lähempänä kolmeakymmentä.

Niin, ja siitä sähköjänistelystä: minusta kannattaisi kuitenkin liikkua ja vispata ihan vapaasti - itselläni nimittäin ruokahalu menee ihan olemattomaksi jos vaan makaan sohvalla kaiken liikenevän ajan. Kokeile molempia tyylejä ja katso mikä sinulle parhaiten sopii.

Back
Ylös Bottom