Linux asiantuntijoita hakusessa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ande
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs... Asensin tossa Debianin, ja installointi vaiheessa asensin verkkokortin ajurit. Homma toimi, ja sain asennettua debianin verkosta.

Sitten päähäni tuli ajatus, että teenpä tästä koneesta palvelimen /palomuurin. No, laitoin isa väylään 3comin verkkokortin, ja kirjoitin roottina: insmod 3c509

äskeinen komento toimi Basic Linuxissa, ja
ajurit asentui. Mutta tässä debianissa ei toimi. Tulee vain näin:
Using /lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/net/3c509.o
/lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/net/3c509.o: unresolved symbol isapnp_find_dev

Elikkäs, miten saan noi ajurit asennettua?

ifconfig näyttää vain eth0 (joka on eka verkkokortti) ja local...

Apuja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei ole kyllä mitään hajuu Debianista mutta mandrake 9.1:ssä on /etc/sysconfig/*network/ siellä on taasen

HOSTNAME=(mikä se sulla nyt onkaan)
NETWORKIN=Yes
GATEWAYDEV=ETH(mikä se sulla nyt onkaan)

en sitten tiedä onko noista apua mutta toivotaan..
:thumbs:

Toi on ihan outo alue mulle toi Debian... mutta mutta.. tiedätkö mitään noista news ryhmistä? mikä yhteys sulla on?

Originally posted by Ande
Elikkäs... Asensin tossa Debianin, ja installointi vaiheessa asensin verkkokortin ajurit. Homma toimi, ja sain asennettua debianin verkosta.

Sitten päähäni tuli ajatus, että teenpä tästä koneesta palvelimen /palomuurin. No, laitoin isa väylään 3comin verkkokortin, ja kirjoitin roottina: insmod 3c509

äskeinen komento toimi Basic Linuxissa, ja
ajurit asentui. Mutta tässä debianissa ei toimi. Tulee vain näin:
Using /lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/net/3c509.o
/lib/modules/2.4.18-bf2.4/kernel/drivers/net/3c509.o: unresolved symbol isapnp_find_dev

Elikkäs, miten saan noi ajurit asennettua?

ifconfig näyttää vain eth0 (joka on eka verkkokortti) ja local...

Apuja?
EDIT: Jos et ole käyttänyt Linuxia paljoa niin suosittelen asentamaan jonkun helpommin käytettävän linuxin. (RedHat, SuSe tai Mandrake) Debianin käyttö vaatii hyvän Linux osaamisen.

Originally posted by Cabron
Mulla ei ole kyllä mitään hajuu Debianista mutta mandrake 9.1:ssä on /etc/sysconfig/*network/ siellä on taasen

HOSTNAME=(mikä se sulla nyt onkaan)
NETWORKIN=Yes
GATEWAYDEV=ETH(mikä se sulla nyt onkaan)

en sitten tiedä onko noista apua mutta toivotaan..
:thumbs:
No jos tähän sen verran lisäisin, että Debianissa noita interfaceja voi säätää /etc/network/interfaces tiedostossa, jossa voi laittaa mm. network, broadcast ja gateway määritykset. Mutta joo, jos Debiania käyttää olisi hyvä, että olisi joku haju siitä mitä haluaa tehdä.

Olin onnistunu ryssimään asetukset niin, että edes roottina ei ollu oikeuksia noihin network juttuihin.

Niinpä heitin Debianin menemään ja laitan SmoothWallin.

Lafkana Netikka.

Doodi. SmoothWall hyrrää toisessa koneessa. Se on siis pelkkä palomuuri, että sillä ei voi muuta kikkailla.

Siinä on tällä hetkellä palomuuri, nat ja web proxy. DHCP palvelinkin siinä on päällä, mutta en oo saanu viä toimiin.

Mutta netti kuitenkin toimii... :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom