Linnunradan käsikirja liftareille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slrt
  • Aloitettu Aloitettu
DON'T PANIC.

No, kuinkas moni on lukenut tämän 5-osaisen trilogian, jonka ainoana lähteenä on ollut mitä ilmeisemminkin yhden ihmisen mielikuvitus? Tuntuu että kirja paranee joka lukukerta eikä ihme, sillä ei noin laajasta laitoksesta voi jäädä kaikkia asioita mieleen. Jos ette ole lukeneet vielä näitä, niin kannattaa. Ainakin mun kohdalla tämä tarina vei mukana, toisinsanoen RESISTANCE WAS USELESS. ;)

EDIT:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vastau...ankaikkeudesta_ja_kaikesta_muusta_sellaisesta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Linnunradan_käsikirja_liftareille

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, olen lukenut neljä tai viisi kertaa läpi ja joka kerta löytyy uutta mitä ei aikaisemmin ole tajunnut. Nyt on vierähtänyt aikaa viimeisestä lukukerrasta, joten voisi laittaa sen lukuun Juha Seppälän Supermarketin ohella.

Olen lukenut, mielestäni mainiota tekstiä. Nauraa saa ja pääsee mielikuvitusmatkoille hyvin hämäriin paikkoihin. Tekstin taso mielestäni hieman heilahtelevaa.

Olen kuunnellut tämän radio kuunnelmana suomeksi ja oli kyllä koukuttava teos. Tuskin tulen kyllä lukemaan sarjaa, mutta uudelleen aion sen kuunnella, kun vaan saan hommatuksi mp3 soittimen.

Jaa elokuvankin vois kattoa.

On kyl loistava teos tuo, saa repeillä aina ihan sairaasti kun noita lukee, varsinkin ensimmäiset osat on aivan mahtavaa verbaaliakrobatiaa ja korkealentoista mielikuvitusta että..Loppua kohten meininki menee aika pohdiskelevaksi ja synkäksikin paikoin, osaltaan koskettavia aiheita viimeisessäkin osassa..

Leffa oli ok, jos osasi vaan olla miettimättä liikaa kirjan tapahtumia, joita vesitetään aivan simona elokuvaversiossa. Toivottavasti edesmennyt herra Adams olisi kuitenkin tyytyväinen lopputulokseen. Mies taisi kuolla ennen elokuvan valmistumista, oli kuitenkin mukana tekemässä leffaa käsittääkseni..

Kuoli monta vuotta sitten (2001). Kesken leffakäsikirjoituksen teon toki. Sen teki loppuun joku toinen.

Mikä se kysymys oli, johon vastaus on 42?

En ny tiiä voinko tuota kirjaa arvostella kun en lukenut kuin sen ensimmäisen osan. Leffankin katoin ja lopputuloksena on mun mielestä uskomattominta tuubaa ikinä.

Ei naurata.

Kirja on aivan loistava, ite löysin englanninkielisen version Kööpenhaminasta n. 10 e, ostin pois. Oli yksi parhaista kirjaostoksista ikinä hintaan nähden.

Kostaja sanoi:
Olen kuunnellut tämän radio kuunnelmana suomeksi ja oli kyllä koukuttava teos. Tuskin tulen kyllä lukemaan sarjaa, mutta uudelleen aion sen kuunnella, kun vaan saan hommatuksi mp3 soittimen.

Jaa elokuvankin vois kattoa.

Mistä ton kuunnelman saa?

osku sanoi:
Mistä ton kuunnelman saa?

Omaksi saa englanninkielisenä Suomalaisesta kurjakaupasta tai "vähän" halvemmalla ainakin Play.comista (jossa käy siis se lasten Visa myös).

Pääkaupunkiseudun kirjastoissa ainakin näkyy tuota suomenkielistä olevan, ja se kirjastosta toiseen hilaaminenhan on enemmän kuin helppoa nykyjään (www.helmet.fi).

On kyllä loistava teos ja suomennoskin on aika helvetin hyvin onnistunut.

Elokuva olikin sitten caccaa

Kuunnelman olen kuunnellut useitä kertoja, kirjoja lukenut vissiin pari ensimmäistä. Täytyy nyt ottaa inttiin mukaan ensimmäinen kirja, ja yrittää lukea kaikki läpi..
Sen kuunnelman löytää dc:stä :)

-Ronin- sanoi:
En ny tiiä voinko tuota kirjaa arvostella kun en lukenut kuin sen ensimmäisen osan. Leffankin katoin ja lopputuloksena on mun mielestä uskomattominta tuubaa ikinä.

Ei naurata.
En ole lukenut kirjaa, en ole kuunnellut radiosta enkä ole katsonut leffaa. Enkä aio mitään edellämainituista tehdäkään. Pelkkää paskaa.

Alunperin kysyttiin

DON'T PANIC.

No, kuinkas moni on lukenut tämän 5-osaisen trilogian, jonka ainoana lähteenä on ollut mitä ilmeisemminkin yhden ihmisen mielikuvitus?

Johon huppe vastaa:

Huppe sanoi:
En ole lukenut kirjaa, en ole kuunnellut radiosta enkä ole katsonut leffaa. Enkä aio mitään edellämainituista tehdäkään. Pelkkää paskaa.

:thumbs:

No tietäähän ihminen aika pitkälti mistä pitää, muta ite olen löytänyt aika erikoisiakin herkkuja kun olen ottanut käteeni kirjoja jotka on aluksi paskalta vaikuttaneet.

Kirjat on luettu kertaalleen läpi, yhtä osaa aloittelin myös englanninkielisenä muttei oikein auennu mun kielitaidolla..Todella mielikuvituksellista tavaraa. Nuo teokset luultavasti aukeavat vain tietynlaisella huumorintajulla varustetuille ihmisille, muutamia muita "faneja" tunnen ja ovatkin sitten hyviä kavereitani.

Elokuva käytiin kattomassa yhen naispuolisen kaverin kanssa (joka ymmärtää tuon huumorin, oma emäntä ei), oli ihan kohtuullinen. Kirjana tosin parempi. Mutta vaatii ehdottomasti kirjan lukemisen ennen leffan katselua, siinähän jää puolet knopeista ymmärtämättä jos ei oo lukenu ensin.

Tietääkö joku muuten onko tuosta tehty kaksi eri leffaversiota, imut..siis koneelleni ilmestyi jostain tuo leffa ja se oli aivan erilainen?? :eek:

Niin, tuo leffa ilmestyi silloin kun "ilmestyminen" vielä oli "laillista" :lol2:

Ensimmäinen opus luettu joskus pikkupoitsuna ja leffa tuli katsottua pari päivää sitten. Mielestäni ihan jees pätkä, ei mikään huikaiseva kuitenkaan...

Suositut

Back
Ylös Bottom