Liikuntaseteli

Ikä
42
Onko kelleen tuttu.. tuli vaan täällä mieleen, että antaessa setelin ja maksaessa se ylimenevä hinta, ni eräs nimeltä mainitsematon kuntoklubi veloittaa vielä 6% hinnasta - muka seteliin liittyviä kuluja.. Et onko kusetusta vai kuuluu asiaan..:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kelleen tuttu.. tuli vaan täällä mieleen, että antaessa setelin ja maksaessa se ylimenevä hinta, ni eräs nimeltä mainitsematon kuntoklubi veloittaa vielä 6% hinnasta - muka seteliin liittyviä kuluja.. Et onko kusetusta vai kuuluu asiaan..:curs:

www.liikuntaseteli.fi sanoo seuraavaa:

"Liikuntasetelillä maksettaessa ei asiakkaalle saa aiheutua mitään ylimääräisiä kuluja, joita ei muilla maksuvälineillä maksettaessa aiheutuisi."

Tuosta voisi ilmoittaa tuon osoitteen palautelaatikkoon ja kysyä heidän mielipidettä asiaan.

Juu - kävin katsomassa kyseisen sivun ennen kun heitin tämän kyselyn...
Jos jollain olis omakohtaista kokemusta. Ens kerral ku lataan kuukausikorttini ni laitan sen erään yrittäjän koville, prkl...

Miksi nimeltä mainitsematon? sano nyt ihmeessä puljun nimi, ei se ole rikos.

Se on totta, että liikuntasetelillä maksettaessa ei asiakkaalle saisi aiheutua mitään ylimääräisiä kuluja. Mutta, se ei päde suoraveloitukseen. Itse käyn salilla, missä peritään 10 euroa joka kerrasta kun sinne viet liikuntaseteleitä. Eli jos viet sinne 10 krt liikuntaseteleitä, niin ne perii siitä yhteensä 100 euroa (kymppi per kerta). Mua rupes ihmetyttämään toi kun soitin salille ja tiedustelin tota liikuntaseteli-juttua, en ennen oo ollut tekemisissä kyseisien setelien kanssa. Soitin sit Smartumiin (ne hoitaa noita liikuntaseteleitä) ja tiedustelin asiaa. Siellä sanottiin, että nykyään on tohon tullut muutos. Kuntosali saa periä jonkun summan (kuitenkin max 10 euroa per kerta) asiakkaalta, koska yritys eli tässä tässä tapauksessa toi kuntosali perustelee noi "käsittelymaksut" sillä että heille tulee lisää töitä (plaa plaa) kun tehdään suoraveloitukseen muutoksia. Se on kuulemma ihan yrityksen päätös periikö lainkaan ja jos perii niin minkä summan. Ja sali jossa meikäläinen käy, perii sit maksimisumman. En tiedä oliko pennsylvanian tapauksessa suoraveloitus kysymyksessä vai ei. Mut näin. Mä kyl protestoin sen verran tota rahastusta et liikuntaseteleitä en salilleni vie, ne käytän sellaseen paikkaan jossa mun ei tarvi maksaa mitään hiton käsittelymaksuja.

Olen kuullut huhua, että Smartum veloittaa iikuntasetelistä moninkertaisen käsittelymaksun lounasseteleihin verrattuna. Tuo saattaisi selittää liikuntayrittäjien halua periä ylimääräistä käsittelymaksua.

Joku joka oikeasti tietää, voisi vahvistaa tai kumota.

onko liikuntasetelissä nimeä vai onko samankaltainen kuin lounari?
Mulla olisi yksi tuttu, jonka setelit lojuu suotta ja voisin käyttää ne pois :hyvä:
häneltä en tällä hetkellä pääsee asiaa tiedustelemaan.

onko liikuntasetelissä nimeä vai onko samankaltainen kuin lounari?
Mulla olisi yksi tuttu, jonka setelit lojuu suotta ja voisin käyttää ne pois :hyvä:
häneltä en tällä hetkellä pääsee asiaa tiedustelemaan.

Käytin kaverin liikuntasetelit, enkä siinä ainakaan mitään nimeä huomannut..

Ei niissä mitään nimiä lue, eli ihan kuin lounarit toimivat. Itse vaihdoin 10kpl 8.40e lounareita 21 liikuntaseteliin :)

(oli ylimääräisiä lounareita siis)

Nämä liikuntasetelien toimivuudet vituttaa. taannoin harjoitettiin sulkapalloa kerran viikossa yhden kauden ajan myllypurossa sijaitsevalla tennis clubilla, olikohan nimi finland tennis tjsp. Liikuntasetelit ei kyseisessä paikassa käyneet klo 16 jälkeen eli siis meillä oli vakiovuoro klo 19 ja liikuntaseteleillä tätä ei voinut maksaa. En muista tennisklubin perusteluja kyllä nyt mutta vittumaista tuommonen on.

Ei niissä mitään nimiä lue, eli ihan kuin lounarit toimivat. Itse vaihdoin 10kpl 8.40e lounareita 21 liikuntaseteliin :)

(oli ylimääräisiä lounareita siis)

Ihan firmasta kiinni kirjoitetaanko ne nimelle vai ei.

Smartum Oy laskee Liikuntasetelin palveluntuottajien palvelupalkkiota yli 16 prosentilla. Liikuntasetelin uusi palvelupalkkio on 1.7.2008 alkaen viisi (5 %) prosenttia aiemman kuuden (6 %) prosentin sijaan.
Lähde

Luottokunta on kai väkertämässä omaa vastaavaa seteliä, koska tuosta korkeasta palvelupalkkiosta on tullut paljon palautetta.
Tuossahan tuosta olikin juttua

Ihan firmasta kiinni kirjoitetaanko ne nimelle vai ei.
Juu, kesätyöfirmassani laitetaan nimet lappuihin niitä haettaessa.

Eikä myydä kesätyöläisille, koska tulis firmalle hirveän kalliiks. :jahas:

eipä ainakaan multa ole ikinä kysytty henkilöllisyystodistusta vaikka on liikuntaseteleillä maksanut.
eriasia saattaa olla jos lappuihin on kirjoitettu Liisa ja joku äijä käyttää niitä.

mitä hyvää tossa oli kuntotalon pomo itkee kun smartum saa rahaa.
mitä tulee keskusteluun että firman pitäisi olla yhteydessä suoraan saliin että joku ei pääse
vetämään välistä, niin moniko täälläkin haluaa päättää itse millä salilla käy(tietenkin rajoituksena setelien käyttämahdollisuus) isommilla firmoilla ei takuulla riitä mielenkiintoa neuvotella usean salin kanssa.

Väärinkäytöksen riski on missä metodissa tahansa. Aiemmalla salilla oli yrityssopimusasiakkaina paljon isoja firmoja. Työntekijän piti kuitata vihkoon harrastuksensa, joka sitten laskutettiin yritykseltä. Joskus saattoi käydä saman niminen tyyppi eri kasvoilla varustettuna salilla saman päivän aikana. Mielestäni on työnantajan tehtävä yrittää sopia henkilöstönsä kanssa pelisäännöt mahdollisimman selväksi. Ei se liikuntapaikan osa-aikakassa voi vaania joka kuittaajaa, kun asiakkaita on päivässä satoja ja kaikki kuittailee eri piikkikortteihin.

Meitä on niin moneen junaan ja valitettavan paljon etujen väärin hyväksikäyttäjiä ja muuten vaan epärehellisiä. Joskus luin lehdestä, että suurin osa vähittäisliikkeiden anastuksista tapahtuu työntekijöiden toimesta... tiedä sitten...

Itse tiedän ainakin monia sohvaperunoita, jotka ovat saaneet pysyvän kipinän kuntoiluun, kun työnantaja on kannustanut ja tarjonnut monipuolisia harrastusmahdollisuuksia.
Anyway, tuo kuntokeskus-heppu tuntuu tilittävän silkasta katkeruudesta... eihän heidän ole pakko ottaa moisia maksuvälineitä vastaan, jos eivät halua, simple as hell.

Mites teillä ketkä saatte työnantajalta liikuntaseteleitä, saatteko ne ns. puhtaana käteen vai joudutteko maksamaan itse osan ?

Puolet maksan ja 75kpl saan ostaa vuodessa. Nimiä ei pidä meillä kirjoitella. Tosin kuntosalilla joskus pyysivät vetämään nimmarin per nippu. Jotkut salit kuulemma veloittavat noiden käytöstä jotain käsittelykuluja.

Mites teillä ketkä saatte työnantajalta liikuntaseteleitä, saatteko ne ns. puhtaana käteen vai joudutteko maksamaan itse osan ?

200 e/vuosi puhtaana. Aloitin työt lokakuussa ja sain viime vuoden setelit. Tämän vuoden setelit tulee kohta. Ei haittaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom