Moikka, mistään en mitään tiedä, mutta koska olen samanikäinen ja suurinpiirtein samankokoinen (176/72 oli lähtötaso), niin ajattelin jakaa kokemukseni. Yritin aikalailla noilla samoilla kaloreilla pudottaa painoa, paino ei pudonnut, mutta lihasta ja rasvaa tuli lisää, eli olin kuitenkin sitten plussalla. Mun hengitykseen menevät kalorit pitäisi olla noin 1700 jonkin mittauksen mukaan.
Heräsin myös öisin nälkään, kun yritin korvata hiilareita rasvalla ja prodella, vaikka olin kokonaiskaloreissa loppupeleissä plussalla. Liikun myös mielestäni ihan kohtuullisesti, juoksua, intervallia, salia, kävelyä, vaan mitään ei tapahtunut rasvanpoltossa. Sitten leikkasin kalorit ihan reippaasti n. 1200 kcal/päivä riippumatta onko lepo- vai liikuntapäivä (tosi harvoin tulee kyllä sellaista päivää, etten edes tekisi kävelylenkkiä), ja vasta sitten alkoi tapahtua. (Kovaa maastojuoksulenkkiä varten tosin on pakko vähän tankata näillä kaloreilla.) Joka paikasta on nyt lähtenyt rasvaa lyhyessä ajassa. Luin jostain, että jos pudotettavaa painoa ei ole kymmeniä kiloja, ne viimeiset rapiat 5 kiloa on tosi tiukassa, eikä lähde pienillä hienosäädöillä, vaan ainoastaan tosi tiukalla dieetillä. Voi tietty olla, että treenaat kovempaa, eikä tää toimi sinulle, mutta tässä vain yksi epätoivoisen kokemus. Ennenkuin se 40 tuli mittariin, paino kyllä putosi rapiat 2000 kcal/päiväkin.