Mitä kovempaa ja säännöllisempää punttitreeniä, sen kankeammaksi mun kroppa menee. Pari vuotta sitten aloin treenaamaan säännöllisemmin, silloin vielä pääsin lähes spagaatin ja samoin yläkropan ja selän alueen liikkuvuus oli parempaa, kun olen aina aikaisemmin ollut suht notkea.
Tällä hetkellä teen 10min venyttelyt salitreenin päälle sekä kerta viikkoon 20min venyttely+ putkirullaussessio. Eli liian vähän :face: Alkuun venyttely tuntui hyvin turhalta...mutta nyt alan olla siinä pisteessä, että kehonhuoltoa pitää ottaa enemmän mukaan treeniviikkoon. Miten paljon pitäisi tehdä venyttelyä tmv. kehonhuoltoa suhteessa punttitreenin määrään, että liikkuvuus pysyy hyvänä?
Tällä hetkellä teen 10min venyttelyt salitreenin päälle sekä kerta viikkoon 20min venyttely+ putkirullaussessio. Eli liian vähän :face: Alkuun venyttely tuntui hyvin turhalta...mutta nyt alan olla siinä pisteessä, että kehonhuoltoa pitää ottaa enemmän mukaan treeniviikkoon. Miten paljon pitäisi tehdä venyttelyä tmv. kehonhuoltoa suhteessa punttitreenin määrään, että liikkuvuus pysyy hyvänä?
Todella ärsyttävää, kun aina jokin kohta kropasta kireä/jumissa/ pistää. Hyviä vinkkejä, kits! Täytyypi muokata treeniä enemään crossfit-tyyppiseksi että muutkin ominaisuudet kuin voima/ ne vähäiset lihakset kehittyisivät. Ja hakea liikkeitä, jotka parantavat ja ylläpitävät liikkuvuutta voiman ohella. Ja käydä setti hierojalla...ja ja
Olen korvannut lyhyet (5-7km) juoksulenkit työmatkapyöräilyllä. Voipi olla, että hölkkä kuitenkin auttoi lihasjumien ehkäisyssä ja kuona-aineiden poistamisessa lihaksiksista