Liikeradan pituus jalkojennostossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DOMS man
  • Aloitettu Aloitettu
Jos treenaa alavatsaa jalkojennostolla selällään maaten, niin miten pitkää liikerataa kannattaa käyttää. Useimmissa bodauskirjoissa yms. liikerata on pitkä, mutta joidenkin olen salilla nähnyt tekevän aivan pientä nytkytystä jalat vaaka-asennossa. Kokeilin sitä myös itse ja tietysti se on rankka kun sitä ei ole ennen tehnyt. Mutta takaako pelkkä rankkuus kehityksen.

Kyllähän sillä pienellä nytkytyksellä varmaan aikamoisen polton vatsalihaksiin saa aikaan mutta ei siitä mitään hyötyä ole. Kehonrakennuksessa yleensäkin pitkät liikeradat roks jolloin lihas venyy ääriasennosta toiseen eli lihas tekee työtä koko pituudeltaan. Eli tee jalkojennostoa pitkällä liikeradalla ja sitten lopuksi kun et enää millään jaksa tehdä täydellistä liikerataa voit tehdä niitä nytkytyksiä jolloin saat varmasti kunnon polton vatsalihaksiin.

Mä teen noi jalkojen nostot vaakatasosta n 90asteen kulmaan ja nostan sitte vielä lantiota pari senttiä irti maasta ja pidän siinä 1-2 s.
Tuntuu mulla ainakin toimivan...

Originally posted by dille
Mä teen noi jalkojen nostot vaakatasosta n 90asteen kulmaan ja nostan sitte vielä lantiota pari senttiä irti maasta ja pidän siinä 1-2 s.
Tuntuu mulla ainakin toimivan...

Näin minäkin. Siinä tulee mukaan silloin käytännössä nk. reverse crunch lopussa, jota voi tehdä erillisenäkin liikkeenä.

Back
Ylös Bottom