Liikenteessä tapahtuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Javu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
50
Tiedä nyt sitten onko tää threadin arvoinen juttu mutta avaudunpa kuitenkin. Oli tässä vähän pirun lähellä kolari toissapäivänä. Kotimatkalla kun oli tietyömaa ja tietenkin liikennettä vuoroteltiin molempiin suuntiin. Pääsin siinä sitten jatkamaan matkaa ja sainkin auton n. 60 km tuntivauhtiin kun yhtäkkiä joku vatipää vastaantulevien kaistalla sai tarpeekseen jonottamisesta ja teki teiniritsallaan kumit vinkuen u-käännöksen suoraan eteen. Kolari välttyi vain ja ainoastaan absien ansiosta ja turpakäräjät koska heppu kaasutti vähän saatanan lujaa pois paikalta.
Itselle on sattunut näitä läheltäpiti -tilanteita aika vähän sen 12 vuoden aikana kun olen autoillut, lieneekö vain hyvää tuuria...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen oli (Helsingissä) Hakamäentien päässä Manskun risteyksessä kaksi muijaa vanhalla 740 Volvolla hätävilkut päällä toiseksioikeanpuolimmaisella kaistalla ruuhka aikaan, ensimmäisenä valoissa siis. Valot vaihtuivat moneen kertaan ja jono oli aivan jumalaton Vulvan takana.

Auto kävi, muija ratin takana puhui puhelimeen. Ei puhettakaan siitä, että olisi a) pysäyttänyt jonnekin muualle, tai jos autossa olisi ollut jotain vikaa b) yrittänyt siirtää sitä ruosteista lahnaa pois Suomen ruuhkaisammasta risteyksestä. Kunhan istui siinä vaan ja jutteli. Jono selän takana oli varmaan öbaut Mäkelänkadulle asti. Muutama aika hektinen kaistanvaihto meinas tulla omaan kylkeen, kun porukka tajusi, ettei kaista vedäkään.

Njoo, onhan näitä kahjoja. Kun ihmiset nyt jonain kauniina päivänä älyäisivät senkin asian, että liikenteen sujuvuus perustuu ennalta-arvattavuuteen. Kun jokainen toimisi edes suurinpiirtein sääntöjen mukaan, liikenne etenisi ja sujuisi jouhevasti.

Tässä ihan lähiaikoina on taas nähty se mitä voi tapahtua, jos liikenteessä sooloilee. Varmaan kaikki ovat lukeneet tästä onnettomasta tunarista, motoristista, joka ajoi ruuhkaliikenteessä keula pystyssä kiihdyttäen liikennevalotolppaan. Vitun idiootti. Noh, onneksi kukaan muu ei kärsinyt...

hmm... mä meen hoitoon, avaudun taas :david:

eipä olisi pitänyt tuota mennä kirjoittamaan. Kävin nimittäin tuossa ruokiksella ja moottoritieltä rampille noustessa joku papparainen pickupissaan päätti aivan viime hetkessä ennen rampin loppumista nousta sittenkin pois motarilta, suoraan eteeni eikä tietenkään vilkutellut. Taas sai polkea huolella jarrua.

Nakkeli sanoi:
Ei puhettakaan siitä, että olisi a) pysäyttänyt jonnekin muualle, tai jos autossa olisi ollut jotain vikaa b) yrittänyt siirtää sitä ruosteista lahnaa pois Suomen ruuhkaisammasta risteyksestä.

Eikä puhettakaan, että kukaan olisi ollut tarjoamassa apua, vaikka työntämään se lahna pois risteyksestä.

:david:

Nakkeli sanoi:
Auto kävi, muija ratin takana puhui puhelimeen. Ei puhettakaan siitä, että olisi a) pysäyttänyt jonnekin muualle, tai jos autossa olisi ollut jotain vikaa b) yrittänyt siirtää sitä ruosteista lahnaa pois Suomen ruuhkaisammasta risteyksestä. Kunhan istui siinä vaan ja jutteli. Jono selän takana oli varmaan öbaut Mäkelänkadulle asti. Muutama aika hektinen kaistanvaihto meinas tulla omaan kylkeen, kun porukka tajusi, ettei kaista vedäkään.

No, mistä tiedät että auto oli ehjä? Voi se auto olla käynnissä, mutta olla silti paskana..esim jarrut jumittunu (on tapahtunut mun autossa).
Tosin olen nähnyt vastaavia tapauksia myös. Nainen oli pysähtynyt keskelle risteystä ja puhui puhelimeen.. Jatkoi sitten lopetettuaan matkaansa.

Idiootteja liikenteessä ovat ne teinixit jotka ajelevat mopedeillaan pyöräteillä, puistojen poluilla, lasten leikkipaikoilla,... eli mopoilta kielletyillä paikoilla.

Kaikki jotka tulevat mopedilla minua vastaan pyöräteillä pysäytän ja sääntöjä kerron.

Muutaman olen laittanut työntämään mopoaan takaisin ajosuuntaansa, mutta hetken päästä kun olen paikalta pois mennyt niin ovat äänekkäästi kaasutellen jatkaneet matkaansa.

Kukaan muu asuinalueellani ei noille teinixeille mitään uskalla sanoa eli kiusankappale olen heille ja nykyään jos näkevätkin minut ja sattuvat pyörätiellä mopoilemaan niin kääntyvät yleensä pois...

Joillakin ei kyllä tunnu paljoa järkeä olevan päässä, kun autolla liikkuu. Esim vuosi sitten oltiin menossa turun motaria pitkin ja tiellä oli jonkun verran ruuhkaa. Me mentiin vasenta kaistaa, joka oli aika ruuhkanen (kuten myös oikea kaista) ja meidän takan tuli joku about 45-50v äijä jollain citroenillaan noin 1m-30cm päässä meidän perästä.

Noh sit jossain vaiheessa se ajo ohi oikeelta, kun siihen tuli pieni rako ja meni siinä meidän edessä olevan ison pakun taakse taas siihen noin 1m päähän sen perästä, kunnes yhtäkkiiä lähti vasemmalta PENKAN kautta ohittamaan sitä!?! Kateltiin siinä, että mitä helvettiä toi sekopää tekee ja se paku sitten väisti sen verran oikeammalle, että se citikka mahtu siitä ohi ja ohi päästyään tuli nyrkkiä yms sieltä citikan ikkunasta pakukuskille.

Noh joku 1h päästä se sama citikka seiso samassa ruuhkajonossa noin 8 autoa meidän edessä, joten eipä se paljoa aikaa voittanut aikaa niillä kamikaze-ohituksilla.

Nuo teinix mopot on kyllä... ( :curs: ) niin.
Joku aika sitten ajoin pyörätiellä kaikessa rauhassa tavalliseen tyyliin. Olin just lähdössä ohittamaan edessä ajavaa, kun takaa tulee joku saatanan fäketti teinix mopollaan ja sehän tietenki luuli että pystyy ajamaan meidän molempien ohi ihan huoletta. Mutta virta päälle jos siinä on rapakkoja valtameren verran ! Se dorka kasteli mut ihan läpimäräksi kun ei osannu jarruttaa ennen rapakkoa. Voi jumalauta että vitutti. Näytin kansainvälistä käsimerkkiä perään ja huutelin jotain rivoja. Taustapeliin se katto pitkän aikaa. Sitte mä huomasin että se oli tyttö. voi jes. :david:

Joku neropaatti oli myös ajanu skootterillaan seinään ja kuollu. :kippis1:

Muutenkin nuo skooterit sais kieltää kun varsinkin keväällä nostavat niin hirveet pölypilvet että tukehtuu kesken pyörämatkan ja mä kuullostan ihan kyttääjältä :D Loppu.

Olin tossa perjantaina autolla liikenteessä ku piti kavereita kuskailla taiteiden yöhön ja takasin. Siinä sitte ite käväsin syömässä välissä ja ajelin takasin palttiarallaa yhen maissa yöllä. Kattelin et penkan puolelta ajotietä lähestyy kaks erittäin humalassa olevaa n.16-vuotiasta :david: :ia jotka hädin tuskin pystyssä pysyvät. Ajattelin että kyllä ne siihen penkalle jää siks aikaa että ajan siit ohi mutta ei, ajotiellehän ne siitä kompuroi.. Jouduin ite vetää tiukasti vasemmalle kaistalle että vältin kolarin.

Just äsken tilanne, jos nainen oli pysähtynyt keskelle kaistaa ja puhui kännykkään. Tuskin auto oli rikki. Tie oli alamäkeä, joten sen olisi muuallekin saanut..
Aina kun auto tuli taakse, niin vilkkua vaan. :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom