- Liittynyt
- 5.6.2003
- Viestejä
- 29 708
- Ikä
- 45
Avasin aiheesta keskustelun lakipuolelle kun tämä joskus ajellessa mieleen tuli. Kaikki varmaan tänäkin talvena törmännyt tilanteeseen, että liikennemerkit on niin lumen peitossa, ettei niistä näe että onko merkki nopeusrajoitus vai jotain muuta...
Eli näin talvisinhan valtatien perusrajoitus on 80 kmh ja eikös se ole se kesälläkin jos ei siis ole merkkiä ylipäätään. Entäs jos onkin syystä x 60 kmh merkki jota ei pysty näkemään kun se on lumen peitossa?
Tatu ilmaisi, että tästä syystä voisi sakot kiistää, mutta sitten tuli muita foorumilaisia, jotka oli kuulleet että se on autoilijan velvollisuus putsata merkki jotta sen näkee. Siis mitä vittua oikeesti? Pitäisi pysätä sinne valtatien varteen hieromaan merkkiä puhtaaksi? Entä motarit? Sinnehän ei saa edes pysähtyä jos ei kuoleman hätä tyyliin ole?
Poliisivaltio Suomessa tämä toki on mahdollista, mutta kuulostaa aivan saatanan uskomattomalle. Ihan sama kuin pitäisi autoissa olla puskulevy vakiona jotta voi aurata tiensä kun menee duuniin.
Sitten tuli selitystä, että esim. asutuksesta voi päätellä että on 60 kmh rajoitus. No ei todellakaan voi. Näissä kun on törkeen isoja tiekohtaisi eroja. Toki voidaan olettaa, että esim. sun työmatkan varrella olevat rajoitukset muistat, mutta jos lähdet ajamaan johonkin vieraaseen kaupunkiin niin ei noista ota erkkikään selvää.
Onko tää muka oikeasti niin, että jos et merkkiä nää ja tutka on ja ajat 80 kmh 60 kmh alueella niin sakot napsahtaa jos poliisisetä sattuu sillä päällä olemaan?
En ole sakkoja moisesta saanut, mutta monesti on ollut hieman kuuppa hukassa että mikä helvetti se rajoitus on kun ei merkkiäkään lumen alta nää. Silloin olen itse ajanut 80 kmh jos keli sen sallii, sehän se perusrajoitus on....
Eli näin talvisinhan valtatien perusrajoitus on 80 kmh ja eikös se ole se kesälläkin jos ei siis ole merkkiä ylipäätään. Entäs jos onkin syystä x 60 kmh merkki jota ei pysty näkemään kun se on lumen peitossa?
Tatu ilmaisi, että tästä syystä voisi sakot kiistää, mutta sitten tuli muita foorumilaisia, jotka oli kuulleet että se on autoilijan velvollisuus putsata merkki jotta sen näkee. Siis mitä vittua oikeesti? Pitäisi pysätä sinne valtatien varteen hieromaan merkkiä puhtaaksi? Entä motarit? Sinnehän ei saa edes pysähtyä jos ei kuoleman hätä tyyliin ole?
Poliisivaltio Suomessa tämä toki on mahdollista, mutta kuulostaa aivan saatanan uskomattomalle. Ihan sama kuin pitäisi autoissa olla puskulevy vakiona jotta voi aurata tiensä kun menee duuniin.
Sitten tuli selitystä, että esim. asutuksesta voi päätellä että on 60 kmh rajoitus. No ei todellakaan voi. Näissä kun on törkeen isoja tiekohtaisi eroja. Toki voidaan olettaa, että esim. sun työmatkan varrella olevat rajoitukset muistat, mutta jos lähdet ajamaan johonkin vieraaseen kaupunkiin niin ei noista ota erkkikään selvää.
Onko tää muka oikeasti niin, että jos et merkkiä nää ja tutka on ja ajat 80 kmh 60 kmh alueella niin sakot napsahtaa jos poliisisetä sattuu sillä päällä olemaan?
En ole sakkoja moisesta saanut, mutta monesti on ollut hieman kuuppa hukassa että mikä helvetti se rajoitus on kun ei merkkiäkään lumen alta nää. Silloin olen itse ajanut 80 kmh jos keli sen sallii, sehän se perusrajoitus on....