Liike korvaamaan leuanvedot?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MDR
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

MDR

Jep. Eli semmosta kyselisin, että tossa kesällä hajotin oikeen käden aika rankasti tosta haban kohalta, luut poikkikatki ja muuta mukavaa. Mietiskelin tässä vaan että mikä mahtais olla paras korvaava liike leuanvedolle? Siihen ei vielä pää anna periks.

[mod]Siirretty omaksi threadikseen "Vinkkejä treenaukseen kokeneemmilta kaivataan"-threadistä
-batbug[/mod]

No pystytkö tekemään esim ylätaljaa kapeella vastaotteella? Vai onko vammoja myös fyysisellä puolella vielä?

Yhdellä sanalla: Ylätalja.
Alkuun varovasti loukkaantumisen takia ja siitä myöhemmin sitten nostat romujen määrää. Itse teen molempia vaihdellen, vaikka pystyn leukoja vetämään lisäpainojen kanssa niin silti vaihteen vuoksi teen myös ylätaljaa erillaisilla kahvoilla. Tsemppiä reenaukseen. :thumbs:

jep

Kyllä ylätalja luonnistuu. Muutenki painoissa alkaa pääseen jo kahvikuppia isompiin luokkiin että sikäli hyvältä näyttää. Tosiaan muuten alkaa paluu rutiinitreeneihin jo sujua. Mut leukoja ei yksinkertasesti uskalla lähtee kokeileen. Kiitoksia vastauksista :worship:

Sopiiko kysyä, että mitä sinulla oikein on käynyt, ilmeisesti liittyy leuanvedon yhteydessä tapahtuneeseen tuo, vai mitä tarkoitit sillä, ettei pää anna myöten? Sillä mielellä kyselen, että muut ehkä osaisivat ottaa tuon huomioon tulevaisuudessa. Toivottavasti leuanvetokammo kaikkoaa pian ja pääset myös treenailemaan kunnolla. :)

En usko että leuanvedossa saa luut katki. Luulen että kyseessä on vain se, että leuanveto on pakko tehdä kovemmin että ylipäätään pääsee ylös ja hän ei vielä uskalla treenata niin kovaa.

Ylätaljaa ja ajataljaa vaan kropan mahdollisuuksien mukaan ja siirtyy sit taas leuanvetoihin kun painot on näissä liikkeissä taas sitä luokkaa että uskaltaa siirtyä siihen.

Niin

Kyseessä oli leikkimielienen kädenvääntökisailu...:) että semmosta. Tolla kammolla tarkotin sitä että joitain liikkeitä ei uskalla/pysty vielä.

Toinen on kyykkä jossa käden vamma ei haittaa mutta koska se oli kipsissä ja siteessä niin ristuksen kaua niin sattuu tohon taipeeseen ku sen tangon laittaa niskan taakse.

Eihän nuo luut ku ne korjautuu niin mitään liimasidoksia muodosta että varmaan kestäis leuatki (vieläku 3 ruuvia vahvistamassa)mutta yritän pitää nyt kuitenki liikkeet "hellinä" ja luonnollisina.

Jees, tuo kysymykseni voipi kuullostaa hassulta, mikäli ei ole mitään kommelluksia leuanvetotangon kanssa sattunut. Kuitenkin minulla on omiakin kokemuksia siitä, että se tanko ei välttämättä pysykään siellä ylhäällä. Tulin sitten polvet edellä betonille. Onneksi ei sattunut mitään, mutta voi vain kuvitella mitä tuossa kävisi, mikäli suorittaja on esim. takavaa'assa tai muuten epäedullisessa asennossa. Jeps, mutta tsemiä treeneihin ja parantumisia.

Opossumi sanoi:
Jees, tuo kysymykseni voipi kuullostaa hassulta, mikäli ei ole mitään kommelluksia leuanvetotangon kanssa sattunut. Kuitenkin minulla on omiakin kokemuksia siitä, että se tanko ei välttämättä pysykään siellä ylhäällä. Tulin sitten polvet edellä betonille. Onneksi ei sattunut mitään, mutta voi vain

Jep. Kaverini ei uskonut sanaani, kun sanoin, että: elä osta kitkatankoa.. Oli ostamassa kotiin leuanvetotankoa lisätreenailuihin. Säästi sitten kympin siinä ja osti kitkan. Polvilumpio halki, aika pipi kuulemma :wall:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kitkatanko on leuanvetotanko joka "ruuvataan" seinään kiinni siten että sitä pyöritetään ja se pitenee siten että se pysyy karmissa kiinni paineesta aiheutuvan kitkan avulla. Ei kannata yli 60 kiloisten edes harkita, meikäläinen proppasi tangon betoniseinään kiinni ja kyllä pysyy :)

Eli ruuviversio kehiin! Tulee mukana kaksi lätkää jotka ruuvataan karmiin kiinni ja joiden päälle tanko sitten tulee "lepäämään".

Aapina sanoi:
Jep. Kaverini ei uskonut sanaani, kun sanoin, että: elä osta kitkatankoa.. Oli ostamassa kotiin leuanvetotankoa lisätreenailuihin. Säästi sitten kympin siinä ja osti kitkan. Polvilumpio halki, aika pipi kuulemma :wall:
Tosta polvilumpion halkeamisesta. Joskus kännissä pannutin aika hyvin suoraan pelkästään yhdelle polvelle muutaman metrin korkeudesta. Polvi turpos aika hyvin. Tosta lumpiosta tuntuis pieni pala puuttuvan ja jos siihen yhteen kohtaan tulee isku niin sattuu aika hyvin. En oo lekuriinkaan jaksanu mennä ku eihän ne tollaselle voi mitään tehä (?) Mitä ne sille sun frendille sit teki jne..?

Aapina sanoi:

Auts, toivottavasti saadaan kaverisi polvi kohtuulliseen kuntoon ilman vuosikausien lääkäriraveja. Itselläni ei edes ollut kitkatanko kyseessä, vaan tangon kiinnikkeet pettivät kun kunnolla riuhtaisin itseäni ylös (painoin silloin noin 75kg, eikä ollut lisäpainoja, mutta kuitenkin pettivät kiinnitykset).

anticube sanoi:
Kitkatanko on leuanvetotanko joka "ruuvataan" seinään kiinni siten että sitä pyöritetään ja se pitenee siten että se pysyy karmissa kiinni paineesta aiheutuvan kitkan avulla. Ei kannata yli 60 kiloisten edes harkita, meikäläinen proppasi tangon betoniseinään kiinni ja kyllä pysyy :)

Eli ruuviversio kehiin! Tulee mukana kaksi lätkää jotka ruuvataan karmiin kiinni ja joiden päälle tanko sitten tulee "lepäämään".
Näin pelkäsinkin, mä oon jouluna vuoden vedelly kitkatangosta. :D Pitäiskö alkaa rakentaan siihen ruuvit kans? Ei olis paha. Siis lumpio halki, ai saatana...

Oon kyl vetäny aina leuat sillai, et vastaote toisinpäin ja myötäote toisinpäin tangossa roikkuen, niin et se "kiristyy" aina leukoja vetäessä. Vaikeesti selitetty...

Oon kyl vetäny aina leuat sillai, et vastaote toisinpäin ja myötäote toisinpäin tangossa roikkuen, niin et se "kiristyy" aina leukoja vetäessä. Vaikeesti selitetty...[/QUOTE]

Noin olen minäkin kitkatankoa käyttänyt,laippaan oon vielä tussilla laittanut nuolet merkiksi.Kerran kaveri(silloin n.10v)ton tangon kanssa tietämättään keikkus ja lensi rähmälleen,onneks ei käyny mitään.

Suositut

Back
Ylös Bottom