Liikaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tume
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Mike
Jahas, Hulkki on ensimmäinen ihminen maailmassa kenellä tulee treenaamisesta gynot.

Hep! *nostaa käden pystyyn* Mä oon sitte varmaan se 2. ;)

Mun mielestä enemmänkin voisi syödä ja rasvojan osuutta ravinnosta nostaa. Tähän kannattaa käyttää hyviä rasvoja, kuten rypsiöljyä ja mieluiten vieläpä kylmäpuristettua, jossa on kaikki rasvahapot kunnossa.

Originally posted by Tonza
Niin?

Pakki näkyy, rasvat hiukan yli kympin, ehkä 11-12.

Ihan hyvä tilanne massakaudella, sanoisin.

Ja neuvomassa on kaveri, joka on saanut pakattua 182cm:n varteensa jo huimat 70kg lihasta...

Ai vittu, oonpa ollu kaikesta pihalla. Tuuppa kuule Kroppamies mulle personal traineriks, niin kasvan yhtä massiiviseks kuin mitä itekin olet!

Pointti oli että ei kaikilla ole välttämättä tavotteena muodotonta möykkymassaa vaan mahdollisimman paljon niinkuin sulla. Voit tietenkin syödä ihan niin paljon paskaa ku sua huvittaa, etkä edes tiedä mitä "pakki näkyy" tarkoittaa...

Ja neuvomassa on kaveri, joka on saanut pakattua 182cm:n varteensa jo huimat 70kg lihasta...

Sitäpaitsi toi on nykyään 75... ja pakki taitaa näkyä vähän eri tavalla ku sulla. Kannatta olla ylpeä 95kg:n painosta ja metrin vyötäröstä... kovin moni ei vaan välttämättä olisi. Itellä 77cm.

Kroppamiehelle.
Kaveri on parhaassa iässä lihaskasvua ajatellen, miksi siis ei hankkisi sitä pattia silloin kun on parhaat saumat? Ja itehän se osaa vaakaa käyttää ja näkee, et tuleeko sitä massaa sen 10g/vko vai 3kg/vko. Toi 3000 kcal ei oo kovin paljon ja aika moni kuluttaa lähelle sen.
Itteä vituttaa, kun en nuoremapana tajunnu syödä riittävästi, eikä ne lihakset oo niin isot kuin toivois. Kyllä siitä läskistä eroon pääsee, kun ottaa sen asiakseen.
Mutta tässä lajissa touhu menee niin, että ensin hankitaan lihakset, sitten dietataan ylimäärä pois. Ja lisää lihasta ja taas ylimäärä pois... jne.
Jotku täällä haluaa sitä lihasta, eikä tavotteena ole mikään kaunispoikalook -tyyliin kroppamies.. Jotku täällä kyykkää ja vetää, jotkut ei...
Jokainen tekee sitä, mikä johtaa omiin tavoitteisiin. Mutta mun mielestä kaikista älykkäintä ei ole neuvoa nuorta kaveria vähentämään syömistä parhaaseen kasvuaikaan... :mad2:

No heh. Munhan kuva toi joo:D . Pitäs vissiin vaihtaa avataria kun tää on toka kerta kun joku ei huomaa että se on labrada.

Originally posted by Nike
No heh. Munhan kuva toi joo:D . Pitäs vissiin vaihtaa avataria kun tää on toka kerta kun joku ei huomaa että se on labrada.

Öö, et suinkaan mua meinaa? Heitin ihan tsoukilla samoin kuin kroppamies sanoi S225T:stä tuossa toisessa topicissa.

Mun mielestä tossa ei oo ainakaan kaloreita liikaa. Noita ravintoaineiden suhteita vois just muuttaa hieman. Protskuja ainakin on paljon ja rasvoja aika vähän. Ite oon 15v. ja painoa on n. 73kg. Syön varmasti yli 3000kcal päivässä, varmaan enemmänkin. Fläsää ei hirveesti ole kertynyt, vaikka paino kyllä nousee tasaisesti, mutta aika hitaasti. Liikun kyllä aika paljon (sali ja lätkä molemmat 3-4kertaa viikossa) ja kyllähän se maalaisjärkikin sanoo, että se kuluu aika hyvin. Siihen mihin kannattaa kiinnittää huomiota on just mistä sen energian ottaa.

Joo, kaikki tommonen höpöhöpödaadaalässynlässyn-paskanjauhanta pois ja kunnolla syömäpuolta. Rasva on helppo dieetata tarpeen tullen tai vaikka syklin osana pois. Jos pelkää rasvaa ja yrittää kituuttaa minimikaloreilla, siitä ei tule kuin paha mieli, ellei tavoitteena ole tommonen puuhelmisählypoika-look à la Kroppamies.

Sanoisin, että kalorimäärät ei ole ollenkaan liian vähäiset. Suhteita voisi muokata, esim 30/40/30 on toiminut minulla hyvin. Itsellä tuntui samoissa painoluvuissa, että sai imeä 3500-4000Kcal päivä, että se paino alkoi nousta. Sanoisin, että jos se paino ei tuolla meinaa nousta niin sitten lisää sitä safkaa. Jos sitä taas meinaa tulla >0.5kg vko niin pikkasen voisi vähentää, ettei se ihan läskinä tule. (Pakko myöntää, että itsekin olen huono massaamaan, mutta karu tosiasia on, että sitä ruokaa pitää vääntää paljon eikä huolehtia siitä muutamasta ylimääräisestä rasvagrammasta)

Sitäpaitsi, nuorena liikkuvana ihmisenä kroppa antaa aikalailla anteeksi paskankin dieetin ellei nyt äärimmäisyyksiin mennä. Eli vaan riittävästi niitä kaloreita ja jos sitä rasvaa vähän kertyisikin, niin se tahtoo nuorelta liikkuvalta ihmiseltä sulaa kohtuu helposti pois kun on sen aika.

Ps. Toiset haluaa näyttää Calvin Clain pojuilta, toiset voimanostaja/kaapeilta. Jokaisen oma asia, henkilökohtaiset hyökkäykset netin yli on vähän niin ja näin :eek:

Originally posted by Tume
Maanantai:
Protskuja:198,814g
Hiilareita:428,29g
Rasvaa: 47,017g
Energiaa:3013,55Kcal.

Elikkä yksinkertainen kysymys onko tässä liikaa? Painan 70kg, ja ikkee on 17, ja taijanpa vielä olla jossain määrin kasvuiässä. Vuoden verran oon bodausta harrastellu. (About 3krt viikko). Muuta urheilua ei tuu merkittävästi harrasteltua.

Kiinnostas tietää, että mitä söit tuona maagisena päivä? :p

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tossa, 100 grammaa perunoita, energiaa 60 kcal, eli jos syöt 3000 kcal päivässä ni sais syyä pottuja 5 kg perunoita päivässä. ootteko varmoja ettette tarkota tolla 3000 kcalilla 3000 kJ:tä
http://www.ktl.fi/fineli/c2032.html

Originally posted by nikke1
Tossa, 100 grammaa perunoita, energiaa 60 kcal, eli jos syöt 3000 kcal päivässä ni sais syyä pottuja 5 kg perunoita päivässä. ootteko varmoja ettette tarkota tolla 3000 kcalilla 3000 kJ:tä

Ollaan...

Originally posted by nikke1

Potuissa on aika niukasti kaloreita... 3000Kcal/Päivä ei todellakaan ole paljoa. Kts esim. Maksalaatikkopaketti, 800Kcal. Purkki jugurttia, 150Kcal. Paahtoleipä 1sv, 60Kcal...

Asia erikseen jos puhutaan kaloreista vai kilokaloreista, yleiskielessä ja merkinnöissä tulee aikapaljon virheitä...

Jos nyt tarkkoja ollaan, niin pointtini ei ollut että threadin alottajan pitäis vähentää syömistään, vaan se, että oli energiantarve mikä hyvänsä niin 3g/painokilo proteiinia on enemmän kuin tarpeeksi. Ja toki hyvä on syödä paljon, mutta ei välttämättä tarvitse... Kyllä itsekin vielä vuosi, pari sitten söin n. 3000-3500 kcal/päivä (kasvavana). Nykyään jotain 2500 ehkäpä, ja siitä painonnoususta sen verran että puolessa vuodessa on tullut 8kg lisää painoa (lähes kokonaan lihasta), joten siitä voidaan päätellä ettei tarvi ihan älyttömiä määriä ruokaa kehittyäkseen, varsinkin jos vetää vielä jotku palautumisdrinkit treenien päälle. Itse tosin en vedä.

Originally posted by Kroppamies
Nykyään jotain 2500 ehkäpä, ja siitä painonnoususta sen verran että puolessa vuodessa on tullut 8kg lisää painoa (lähes kokonaan lihasta), joten siitä voidaan päätellä ettei tarvi ihan älyttömiä määriä ruokaa kehittyäkseen, varsinkin jos vetää vielä jotku palautumisdrinkit treenien päälle. Itse tosin en vedä.

Joko olet Kroppamies vielä kasvavassa iässä ja lähiaikoina aloittanut treenaamisen tai sitten olet planeetalta qwerty...

Jos käsitin oikein, olet 182/75 ja saanut viimeisen puolen vuoden aikana painosi 67kilosta 75kiloon. Toki tuon pituiseen runkoon lienee helppo saada painoindeksi normaalitasolle. Tottakai jokainen kirjoittaa postauksensa omalta subjektiiviselta kannaltaan, mutta se olisi hyvä sitten ilmaista. Sinun tapaustasi ei voi yleistää missään määrin. Alussa paino nousee ja kehitystä tapahtuu, mutta älä hyvä isä sentään ala täällä jauhamaan, että ei tarvita reilua määrää ruokaa kehittyäkseen. Aika harva vähän pitempään treenannut saa 8kiloa painoa (lähes kokonaan lihasta -painoa) puolessa vuodessa, ellei apuna ole lääketieteen sovelluksia... Ja monien kohdalla sekin on kyseenalaista.

Kunnolla kehittyäkseen vaaditaan enemmän kaloreita kuin kuluttaa (ellei joku osaa tismalleen arvoida ja laskea optimaalikulutustansa) niin, että keholla on koko ajan tarpeeksi ravinteita kasvuun, bulkkaamiseksikin tätä kutsutaan, sillä tavalla on helpointa hankkia massaa, josta läskit täytyy sitten myöhemmin tosin laihduttaa pois. Tässä olisi sellainen kultainen sääntö jos haluaa oikeasti kasvaa. Toiset taas on sitten maltillisemmalla linjalla ja yrittävät pysyä medium-hoikkina ja kerätä siihen päälle hiljalleen laatulihaa, jolloin lihaa ei häviä dieettaamisen yhteydessä. Näistäkin ollaan montaa mieltä. Ja eri keinot sopivat eri ihmisille eri tavalla. Topicin tapauksessa proteiinia on mielestäni siinä määrin liikaa, että se saattaa pitemmällä tähtäimellä rasittaa munuaisia, rasvoja myöskin voisi lisätä. Mutta muuten kalorit ovat tismalleen kohdallaan kasvavalle kuluttavalle nuorelle, eikä niitä pidä kehottaa laskemaan. Ei tuossa iässä rasvaakaan vielä useimmissa tapauksissa kerry. Ja jos alkaa kertymään, niin sen huomaa varmaan asianomainen itsekkin. Tekstit siitä, että jos jatkat tuota rataa, sinusta tulee läski (kärjistäen), eivät ole välttämättä kaikkein realistisimpia ja parhaimpia neuvoja.

Ravitsemustiede-kirjasta poimittua:

mies,19-30v, jolla on kevyt työ ja harrastaa säännöllistä liikuntaa on kulutus ~2980kcal (2720 - 3260)

vertailuhenkilö on 70kg painava mies, hajonta on +/- 10kg

Sitten kun ajatellaan,että ollaan vielä kasvuiässä ja treenataan siinä samalla niin tuskin tuo 3000kcal niin suhteettoman paljon on ;)

Olen itseasiassa miettinyt sitä, että kuinkahan terveellistä mahtaa kasvuiässä olevan ihmisen dieettaaminen olla? Jos pituuskasvuakin mahdollisesti voi vielä tapahtua ja kaikkea...??

Originally posted by Andy
Öö, et suinkaan mua meinaa? Heitin ihan tsoukilla samoin kuin kroppamies sanoi S225T:stä tuossa toisessa topicissa.

Ahaa.. mä sitten muistelin väärin..

Tosta paljon syömisestä. Eikös siinä ole myös sellanen pointti että jos sitä ruokaa/proteiinia syö tyyliin 3g/kg ja kaloreita helvetisti niin kroppa rupee käsitteleen sitä "höllemmällä" kädellä joka meinais huonompaa lihaskasvua.

Oho. Aika paljon ravitsemustiede kirjassa suositellaan. Oon parista paikasta (mm. www.hypertrophy-specific.com ja www.testosterone.net) kattellu että mitkä on suositukset ja mulle ne laskurit heittää 2800-2900kcal. Siis niihin laitellaan ikä, aktiivisuus jne. Ja syön aika reilusti enemmän.

Originally posted by Nike
Tosta paljon syömisestä. Eikös siinä ole myös sellanen pointti että jos sitä ruokaa/proteiinia syö tyyliin 3g/kg ja kaloreita helvetisti niin kroppa rupee käsitteleen sitä "höllemmällä" kädellä joka meinais huonompaa lihaskasvua.

Tämän takia jotkut vetää energiasyklejä. Välillä palaa rasva ja ainakin kun tullaan takaisin isoille määrille, osaa kroppa taas käyttää sitä ravintoa paremmin hyväkseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom