Liikaa treeniä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä puolisen vuotta salilla käyny suht ahkerasti (4-5 kertaa viikossa), ja reenien pituus on yleensä se vajaa kaks tuntia. Elikkä yritän saada treenattavat lihakset väännettyä aivan loppuun asti pikkuhiljaa pienentämällä painoja kunnes ei vain enää nouse. Tän lisäks käyn kaksi kertaa viikossa krav maga harkoissa ja kaksi kertaa viikossa lenkillä. Kun sitten joskus tulee sellainen päivä etten tee mitään lihakseni ovat aika jumissa (varsinkin selkä). Onko tämä merkki siitä etten anna lihasteni palautua tarpeeksi? Pitäisikö hommata palauttavia? Ku en haluaisi kuitenkaan vähentää reeniä..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lord_Ebbos sanoi:
Olen tässä puolisen vuotta salilla käyny suht ahkerasti (4-5 kertaa viikossa), ja reenien pituus on yleensä se vajaa kaks tuntia. Elikkä yritän saada treenattavat lihakset väännettyä aivan loppuun asti pikkuhiljaa pienentämällä painoja kunnes ei vain enää nouse. Tän lisäks käyn kaksi kertaa viikossa krav maga harkoissa ja kaksi kertaa viikossa lenkillä. Kun sitten joskus tulee sellainen päivä etten tee mitään lihakseni ovat aika jumissa (varsinkin selkä). Onko tämä merkki siitä etten anna lihasteni palautua tarpeeksi? Pitäisikö hommata palauttavia? Ku en haluaisi kuitenkaan vähentää reeniä..

Siis 5 punttitreeniä + 2 krav maga + 2 lenkkiä viikossa??? Pidä hyvä mies välillä lepopäiviä että kroppas ehtii palautua. Palautusjuoma olis erittäin suositeltavaa...Vai tarkoititko kenties rojuja? Kannattais priorisoida noita treenejä sen mukaan mitä haluat kehittää. (massaa, voimaa, kestävyyttä jne.) Joskus vois pitää useampiakin päiviä pelkkää lepoa tai KEVYTTÄ palauttavaa treeniä jos ei malta olla paikallaan. Minkälainen treenijako punttitreenissä? Tavoitteet?

Yksi päivä ilman mitään treeniä per viikko tekee jo ihmeitä. Ja siellä salilla riittää hyvin n. 60 min treenit kun tekee tehokkaasti. Otat käyttöön 30-90 sek. palautukset niin eiköhän rupea aikaa menemään vähemmän ja saa saman tuloksen paljon nopemmin ja tehokkaammin. No tämä ei auta kun reenin lyhentämiseen, mutta sitten on jätettävä jotain pois jos ei edes sitä yhtä lepopäivää viikolle saa.

Melko pitkiä on sali käynnit jos 2 tuntia kestää. Itse olen yrittäny aina pitää max noin tunnin pituisena. Minulla ei energia riittäisi sitä pitempään treeniin.

Edit: Timba oli nopeampi..

Kyllä tarkoitin palauttavilla ihan jotain palautusjuomaa... Treenijako on periaatteessa neliosainen :
1.Rinta, ojentajat ja vatsa.
2.Hauikset, selkä ja pohkeita.
3.Jalat ja olkapäät.
Eikä tarvitse mainita ettei ole tarpeeksi tarkka ohjelma, mutta olen totenu tämän toimivaksi. Ikinä ei ole treenattavat alueet valmiiksi kipeänä :)
Saan joskus aikaiseksi välipäivän kaksikin kertaa viikossa kun menen krav maga harkkojen jälkeen salille ja joskus hölkkään salille. Tulee lyötyä kaksi kärpästä öööh.. kahella iskulla.

Mietin että onko jotain ihanne ravinne yhdistelmää joka palauttaisi oikeasti lihakset niin hyvin (ja ruokkisi niitä jotta ne kasvaisikin) että voisi treenata niin ahkerasti hakkaamatta päätä seinään?

Zone-sarja -42%
Tosta reenijaosta tais näköjään unohtua yks, joka on sellanen että väännän pienillä painoilla laitteelta toiselle (yleensä pisin salikerta) :)

Ehdottomasti punttitreenin jälkeen palautusjuoma joka sisältää laadukasta (hera)proteiinia ja hiilihydraattia. Täältä pakkiksen sivuilta kyllä löytyy apua..jos meet krav magan jälkeen salille vois olla hiilaritankkaus aiheellista...Ja tosiaan niitä punttitreenejä vois koittaa lyhentää niin kuin tossa jo viisaammat kertoi.Niin ja muutenkin proteiinin saanti kuntoon muussakin ruokavaliossa että tulee sitä rakennusainetta lihaksille.

Lepo ja palautuminen on se kaikkein tärkein osa treenamisessa varsinkin jos treeni kerta kestää lähes kaksi tuntia.
Itselläni menee esim. (rinta, ojentajat ja olkapää) jaon läpikäymiseen n. 1 tunti ja nopeemminkin pystyisi, mutta pitää aina välillä venailla laitteiden vapautumista...
Jos teet yksinkertaisesti liika treeniä lihaksille ei siihen mitkään palautusjuomat auta...
Aerobinenkin treeni rasittaa lihaksia!

Jaosta sen verran että minulla ainakin kärsis ojentajien reenaus jos olisin vetäny rintareenin sitä ennen. Ja sama hauiksen ja selän kanssa. Toimivampi jako(ainakin minulla):

1. Ojentajat ja hauikset
2. Jalat
3. Rinta ja olkapäät
4. Selkä ja takaolkapäät

Kuinkahan pitkiä sarjoja ja kuinka monta niitä teet per lihas?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jumalattomia treenimääriä Lord_Ebbos harrastat. Ei ihme jos tuntuu siltä että paikat on jumissa kun eihän tuonlaisella intensiteetillä (en sitten treenin intensiteetistä tiedä) kerkiä palautua ollenkaan kunnolla. Kaiken järjen mukaan sun pitäisi olla jo ylikunnossa.

Minulla kestää treenit 35-50min + aerobinen 20min kun jättää sen sairaan vemputtamisen ja hapoille vetämisen vähän vähemmäksi ja keskittyy niihin koviin setteihin ja niiden laatuun enemmän. Tulokset noussut paremmin, fiilis ollut parempi, palautuminen tehokkaampaa kun vähensin treenien pituutta + sarjojen määrää ja palautumisaikoja jonkin verran.. Salilla käyn joka toinen päivä, nelijakoisella ohjelmalla.

Voihan se tuntua tyhmältä jos on tottunut vetämään reenit niin pitkälle että hyvä kun salin pienin paino enää nousee kerran, mutta kannattaa kokeilla treenien pituuden vähentämistä vaikka pari viikkoa ja ihmetellä sitten miltä tuntuu. Myös kevyempiä viikkoja sinne tänne, suosittelen.

Niin ja tuosta palautusjuomasta: ehkä tärkein lisäravinne punttaamisen ohelle ja kannattaa kyllä satsata laatuun.

Vaikein päivä on välipäivä.. jalka alkaa vipattamaan eikä oikee tahdo rauhottua millään :) Kun sitten saan välipäivän pidettyä ni annas olla ku pääsen salille! Sitä tahtoo vaa rykii ittensä nii loppuu et taju lähtee. Mutta tulokset kaikki nousee tasasesti ja lihakset alkaa olla jo aika tottuneita rääkkäykseen. Penkkitulos noussu puolessa vuodessa 40 kg :) ja yleiskunto on paranee hyvää vauhtia. Salin jälkeen ku vaan saa tarpeeks hiilareita ni kyllä jaksaa vaikka viikon putkeen (yritän kuitenkin välttää sitä).

on ehkä vähän :offtopic: mutta mitäs mieltä olisitte jos tekisi aerobisen treenin ennen punttia? sanotaanko et 30min lenkki tai vastaavaa?

Toi ainakin toimii mulla. Jotenki jaksaa jopa paremmin nostaa punttia ku on valmiiks hikinen. Kaikki tuntuu vähän helpommalta. Tunnin aerobinen treeni 30min tauko ja salille. Toimii! Kannattavaa vaa tauon aikana tankata vähän jollain protsku juomalla.

praivet sanoi:
on ehkä vähän :offtopic: mutta mitäs mieltä olisitte jos tekisi aerobisen treenin ennen punttia? sanotaanko et 30min lenkki tai vastaavaa?
Jotkut saattavat kutsua tuollaista jopa nimellä alkulämmittely. Pituus tietenkin vaihtelee, mutta itse pyöräilen salille ja sen jälkeen soutulaitteessa viidestä kymmeneen minuuttiin, niin on hyvä hiki päällä ja voi ottaa pienet venyttelyt. Sitten vain treenaamaan.

Joona sanoi:
Jotkut saattavat kutsua tuollaista jopa nimellä alkulämmittely. Pituus tietenkin vaihtelee, mutta itse pyöräilen salille ja sen jälkeen soutulaitteessa viidestä kymmeneen minuuttiin, niin on hyvä hiki päällä ja voi ottaa pienet venyttelyt. Sitten vain treenaamaan.

noh mielestäni tuo 30min ei taida ihan enää alkulämmittelyä olla :)
itse luokittelisin alkulämmittelyn noin 15min mittaiseksi

praivet sanoi:

Itselläni ainankin söisi tehoa treenistä.

praivet sanoi:
noh mielestäni tuo 30min ei taida ihan enää alkulämmittelyä olla :)
itse luokittelisin alkulämmittelyn noin 15min mittaiseksi

mä luokittelen alkulämmittelyksi (itsestäänselviö ennen treenei, valmistaa mut myös henkisesti aina tulevaan rääkkiin) noin 5-10min juoksua, mahdollisuuksien mukaan vaikka pitkähihainen paita vielä päällä, niin että lihakset lämpenee ja pulssi siirtyy sinne lähemmäksi 100+ lukemia ;)

tikrulainen sanoi:
mä luokittelen alkulämmittelyksi (itsestäänselviö ennen treenei, valmistaa mut myös henkisesti aina tulevaan rääkkiin) noin 5-10min juoksua, mahdollisuuksien mukaan vaikka pitkähihainen paita vielä päällä, niin että lihakset lämpenee ja pulssi siirtyy sinne lähemmäksi 100+ lukemia ;)

kutakuinkin noin :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom