Liikaa treeniä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fisu
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
39
Ajatus olis että treenaisin salilla kolme kertaa viikossa ja sitten 2 kertaa viikossa koulun "salilla". Koulussa ei oo jalkaprässiä yms. Aattelin vaan koulussa treenata n. 30 min.

Näin menisi:

MA: (SALILLA) rinta, olkapää, ojentajat

TI: (KOULUSSA) Selkä ja hauis: Kaikki 2x10

KE: lepo ja vatsat

TO: (SALILLA) Jalat

PE: (KOULUSSA) Rinta, olkapää, ojentajat. Kaikkia 2x10

LA: (SALILLA) Selkä ja hauis

SU: lepo ja vatsat

Ideana koulussa olis treenata sellasta vähä kevyempää, ei mitään täysillä

Tulisko liikaa treeniä, meniskö helposti ylikuntoon ku oon ollut pari viikkoa sitten ylikunnossa ja se oli aika tuskaa

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikä ihme on "Lepo ja vatsat"? Lepo tarkottaa sitä että levätään eikä tehä vatsoja! :arvi:
ps. varmasti pääset ylikuntoon tolla ohjelmalla.

Zone-sarja -42%
No eihän se ylikuntoon tulo nyt niin varmaa ole. Kaikkihan riippuu kokonaisuudesta. Kun reenikertoja lisätään niin vähennetään sarjoja per reeni.

Olen joskus tehnyt "lepo ja vatsat" tyylillä. Laiskuus vaivasi silloin ja vatsat jäi reenin jälkeen tekemättä. Mulle oli hyvä ratkaisu siirtää vatsareeni lepopäivän aamuun.

Tää vatsojen teko "lepopäivänä" on tuttu juttu mullekin: monesti olen treenin lopussa niin puhki ettei vatsojen tekemisestä tule yhtään mitään. Silloin siirrän vatsojen hinkkaamisen suosiolla seuraavaksi päiväksi. Eikä ylikunto vaivaa.

Tuosta fisun kierron mielekkyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta en tiedä onko vastaavaa hyötyä treenata sama lihasryhmä kahteen kertaan viikossa, varsinkin jos olet vasta vähän aikaa sitten ollut ylikunnossa. Palautuminen ei ole vahvin alueesi? Onhan ravintoasiat kunnossa? Muista, että keho tarvitsee myös lepoa oikeassa suhteessa treeniin ja ravintoon.

Jos välttämättä haluat treenata viitenä päivänä viikossa salilla, niin mikset suoraan jaa ohjelmaasi viidelle päivälle esim.
ma rinta
ti jalat
ke lepo
to selkä
pe kädet
la lepo
su vatsat + aerobista
tai sitten teet neljäjakoisella ja kierrätät viidelle päivälle tyyliin:
ma rinta-hauis
ti jalat
ke lepo (vatsat)
to ojentajat-olkapäät
pe selkä
la lepo (vatsat)
su rinta-hauis jne...

Hanki käsiisi Pauliina Taluksen "Elämäntapana fitness"-kirja, siinä on runsaasti asiaa treenauksesta ja useita erilaisia kiertoja / ohjelmia / jakoja. Myös ravinnosta siinä on kattavasti infoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom