Liikaa rasvaa ja hiilareita??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emily
  • Aloitettu Aloitettu
Heippa!
Kiitos etukäteen nille jotka jaksavat lukea ja ehkä jopa kommentoivatkin=)

Minulla on nyt tavoitteellista treeniä takana n.puoli vuotta. Tuloksia tullut paljon, mutta vielä tämä ravintopuoli arvelluttaa...
Syön YLEENSÄ noin. 1500-1600kcal päivä. Hiilareita tulee n.120g rasvaa n. 60-90g ja proteiineja n. 140g.
Olen n.170cm pitkä ja painan n.53-54kg.
Syön ihan älyttömästi rasvaa, eikö vain?! Mutta rasvat tosiaan tulee pähkinöistä ja siemenistä sekä lohesta. Syön näitä tuotteita P-A-L-J-O-N!!
Pitäisikö minun luopua pähkinöistä </3?? Syön JOKAPÄIVÄ n. 60-100g pähkinöitä ja lohta n. 2 kertaa viikossa.

Tänään olin tekemässä jalkatreeniä ja kaloreita n. 2200, rasvoja 105g!!!!!!!! ja hiilareita 158g! Syönkö liikaa?
Tavoite ei ole mikään bulkkaus! Vatsalihaksia ei näy :( johtuuko se tuosta rasvamäärästä ja hiilarimäärästä?

Juon myös joka päivä aamukahvin ja yleensä ennen treeniä vihreää teetä 1n kupin. Joskus lisäksi vielä pepsimaxia! Juonko kofeiiniaKIN LIIKAA?? pJÄRKELE!!
ps. tosiaan n. kerran viikossa syön n.1800-2400kcal mutta TIETENKIN TERVEELLISESTI!

Auttakkee minnuu!! <3

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kofeiinia juot liikaa. Huomaa kirjotusasusta.

Ootko mies vai nainen? Oletan, että nainen. Rasvaa ei oo liikaa, ja nekin tulee hyvistä lähteistä. Tuolla pituus-paino suhteella ei kyllä haittaa, vaikka paino nousisi enemmän: lihakset kasvaa, ja näytät todennäköisesti paremmalta vähän lihaksikkaampana, kuin luuviuluna.

Proteiinia tulee hyvä määrä.

Haloo, jos syöt yleensä max 1600 kaloria, et syö MITÄÄN paljon. Millaisia tuloksia olet tuolla ravintomäärällä saanut, entä mitkä ovat tavoitteet? Taidat olla aika nuori. Ja olet myös aika laiha (bmi) punttimimmiksi ;) Tärkein kysymys, joka mulla tulee mieleen on, että miksi ihmeessä syöt noin vähän? Kun painoa sun ei missään tapauksessa kannata pudottaa, jos vähänkään näkyviä lihaksia haluat.

Kiitos vastauksestasi!! Olen nainen :D mutta siis join lasin pepsimaxia joskus kello16... että ei se enään pitäisi vaikuttaa! juonko oikeasti aivan liikaa? kahvia 1 kuppi ja 1 vihreätee kuppi :( voih!! pelkään että tuun riippuvaiseksi siitä!

- - - Updated - - -

Kiitos mopsi kun vastasit minulle!! joo en halua laihtua! oon sairastanut anoreksiaa aikoinaan paino ollut 36kg....eli siis en mikään laihaläski ole tai semmone miksikä monet mua on täällä haukkunut. mutta nykyään paino siis normaali! :) wuhuu hyvä minä! ja tosiaan lihaksia haluan tai että ne piirtyisivät paremmin esiin =) tietysti suht vähän takana tuota tavoitteellista treenaamista.. olen kyllä painanut 56kg nyt aikuisiällä. mielestäni syön ku norsu! mutta ehkä se on tuo ana joka kummittelee viielä taustalla...

- - - Updated - - -

AAMIAINEN

40.00 g Kaurahiutale, Iso kaura, Nalle, Raisio, ravintokuitua 11g/100g
8.00 g Margariini, 40%, keskiarvo
120.00 g Raejuusto, arkirae, valio

LOUNAS

89.00 g Kirjolohifilee, uunissa paistettu
200.00 g Vihannessekoitus, kruunusekoitus (porkkana, parsa, kukkakaali), pakaste, apetit
2.00 pala Näkkileipä, dark rye, ryvita, ravintokuitua 17.5g/100g
100.00 g Jogurtti, danone actimel, rasvaton

VÄLIPALA

1.00 kpl Kananmuna
1.00 viipale Vaasan&vaasan. ruisleipä. halkaistu jälkiuunileipä
25.00 g Parapähkinä
100.00 g Paprika, punainen
2.00 kpl Sulatejuusto, valio aamupala, rasvaa 12%

PÄIVÄLLINEN

low carb patukka 90kcal
palautusjuoma 170kcal

ILTAPALA

1.00 kpl Täysjyväleipä, real ruis
3.00 kpl Sulatejuusto, valio aamupala, rasvaa 12%
170.00 g Rahka, Skyr maustamaton
70.00 g Cashewpähkinä

tämä mun "mättö päivä" tänään...eli n. 2200kcal. mutta äärettömän tehokas jalkatreeni takana! kaloreita tulee nuista saatanan pähkinöistä...

JA siis en haluaisi enään mitään oot laihaläski kommentteja, koska ne sattuuu sytämmeen ja sit tulee itku ja ranteetauki fiilis:D eikai..huono itsetunto vain! tosiaan vyötärö on kapea 64-65cm ja omaan leveät hartiat. nora vuorio sanonut minulle että minulla on bikinifitnekseen potentiaalia! :) se tuntui ÄÄRETTÖMÄN hyvältä

Sä et kyllä syö yhtään liikaa MITÄÄN. Etkä juo liikaa kofeiinipitoisia juomiakaan - toki se on yksilöllistä että miten kukin niihin reagoi, mutta jos oma olo on hyvä niin tuskin tulee liikaa lipitettyä :D Itse saatan juoda aamulla kaksi mukillista kahvia ja iltapäivästä vielä toiset kaksi. Ja mulla on iso muki, 4-5dl.

Ja noihin rasvoihin: ei tuu liikaa ja tulee hyvistä lähteistä. Jos treenit kärsii (ei riitä energia), niin silloin suosittelisin lisäämään hiilareita. Niitä sulla tulee aika vähän. Erityisesti toi treenin jälkeinen ateria (iltapala) saisi sisältää enemmän hiilareita, sillä se on kehityksen kannalta tärkein ateria.

Hyvä että kerroit anoreksiataustasta, se auttaa ymmärtämään, että 1500 kaloriakin voi tuntua paljolta. Kofeiinia et tosiaan käytä paljon, minä taas käytän ;) ja olen ollut siitä jo 13 vuotta niin riippuvainen, että raskaana ollessa kun kahvi jossakin vaiheessa ällötti, join sitten pari Red Bullia /pv...

Mutta asiaan. Yksinkertaisesti: jos haluat näkyviä lihaksia, syö enemmän. Sanoisinko lepopäivinä 2000 ja treenipäivinä 2500 kaloria tai ylikin. Tai sitten tasaisesti jotain siltä väliltä. Enempikään ei haittaa (eli läskiä) tekis, ainakaan satunnaisesti. Itse olen huomannut sen niin todella selvästi, että melkeinpä mitä enemmän syö, sitä kovempaa jaksaa treenata -> sitä enemmän lihakset saattavat kasvaa. Pyrin syömään kaikkia makroja suunnilleen saman verran ja joskus vaihdella rasvan ja hiilarien suhdetta siten, että toista enemmän ja toista vähemmän. Antaa aineenvaihdunnalle kivasti virikettä. Proteiinia toki aina n. 2g/painokilo, joskus enemmänkin.

Hyvä, että et kärsi rasvakammosta kuten yhä liian moni tavoitteellisesti treenaava! Hyviä rasvoja voit jopa lisätä tyyliin syödä lohta vielä useammin, avokadoa, manteleita - hyvä vaihtelu pähkinöille :) Eikä maitorasvaakaan kannata sen takia minimoida (jos siis siitä tykkää), että se kohtuullisesti käyttynä tekisi hallaa terveydelle. Ja tosiaan hiilareita kannattaa tankata välillä ihan reippaasti, niin treenitehot nousevat kummasti :puntti:

Mutta ennen kaikkea: yritä olla stressaamatta, panosta myös lepoon (ja nuku vähintään 7,5 h/yö) ja rentoutumiseen ja koita olla kärsivällinen. Etenkin naisella lihasten kasvatus on hidasta touhua...Mutta toki sitten sitäkin palkitsevampaa, kun on onnistunut :)

Tuo sun päivällinen on välipala EIKÄ PAÄIVÄLLINEN? Eli sekin sopii johonki väliin mutta lisää vielä oikea päivällinen tuohon jossa esim 150g kanapihvi + tummaa riisiä. Paljo tulee kaloreita jos pähkinät laskee pois?

Suositut

Back
Ylös Bottom