Liikaa proteiinia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eve82
  • Aloitettu Aloitettu
Otin puhelimeeni Sulamon sovelluksen johon oon nyt muutaman päivän laittanu syömiset ja liikunnat. Sulamon mukaan syön hiukan liikaa protskua.

Painoni on 57kg ja Sulamon mukaan päivittäinen protskun tarve olisi 86g.Esim. eilen proteiinia kertyi 94g ja tänää tähän mennessä on kertynyt 77g ja iltapala olis vielä syömättä..

Ei nyt mistään suurista määristä siis ole kyse, mutta liika poteiini muuttuu rasvaksi eikä sekään ole toivottavaa.

Kysymykseni on että jos mun kannattaa vähentää proteiinia niin mitkä näistä proteiinin lähteistä on parhaimpia ja mitä kannattas jättää vähemmälle: rasvaton rahka, pähkinät, liha (sika,nauta,broileri) ja tonnikala.

Syön noita kaikkia oikeestaan päivittäin.. lisäks syön sellasia missä proteiinia on vähemmän.. jogurttia, kaurahiutaleita, maitookin vähä ym..

Yhtäkkiä kuulostaa isolta nuo mitä kaikkea syön päivän aikana mutta en voi syödä ihan hirveesti hiilareita monien allergioiden takia niin vatsa on sitten täytettävä proteiinilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et saa liikaa proteiinia, jos olet aktiivinen liikkuja. 1,6–1,8 g protskua per painokilo on ainakin suositeltavaa ja kaksikin grammaa on melko yleistä. Sanoisin, että toi sun nykyinen proteiininsaanti on varmasti hyvä just sulle. Eikä se ylimääräinen proteiini automaattisesti muutu varastorasvaksi, jos kalorit eivät ole hirveästi plussan puolella.

EDIT: En tuosta Sulamosta enempää tiedä, mutta useinhan nuo on tehty Matti ja Maija Meikäläiselle, jolloin lähtökohtana on, että liikuntaa harrastetaan vain vähän eikä lihasten korjaamiseen ja kasvattamiseen tarvita ylimääräistä proteiinia.

Juu ei, kalorimäärät saan hädin tuskin täyteen.. joskus jää vajaaksi mut pyrin saamaan ne täyteen. Illalla jos huomaan että kalorimäärä on vielä paljonkin vajaa niin syön yleensä rahkaa ja jogurttia ja ehkä hedelmänkin.

Otin puhelimeeni Sulamon sovelluksen johon oon nyt muutaman päivän laittanu syömiset ja liikunnat. Sulamon mukaan syön hiukan liikaa protskua.

Painoni on 57kg ja Sulamon mukaan päivittäinen protskun tarve olisi 86g.Esim. eilen proteiinia kertyi 94g ja tänää tähän mennessä on kertynyt 77g ja iltapala olis vielä syömättä..

Ei nyt mistään suurista määristä siis ole kyse, mutta liika poteiini muuttuu rasvaksi eikä sekään ole toivottavaa.

Kysymykseni on että jos mun kannattaa vähentää proteiinia niin mitkä näistä proteiinin lähteistä on parhaimpia ja mitä kannattas jättää vähemmälle: rasvaton rahka, pähkinät, liha (sika,nauta,broileri) ja tonnikala.

Syön noita kaikkia oikeestaan päivittäin.. lisäks syön sellasia missä proteiinia on vähemmän.. jogurttia, kaurahiutaleita, maitookin vähä ym..

Yhtäkkiä kuulostaa isolta nuo mitä kaikkea syön päivän aikana mutta en voi syödä ihan hirveesti hiilareita monien allergioiden takia niin vatsa on sitten täytettävä proteiinilla.

Tere :)
Jos ite oot tehnyt sen ruokavaliosi ni sun pitää sieltä asetuksista muuttaa ne arvot mitkä itsellesi haluat.
Tai jos haluat noudattaa Sulamon ohjeita ni parashan on jos haluat vähentää jotain ni vähennä kaikki tasaisesti esim kaikista 5% pois.
Toki toi sun 8g liika proteiini on nii vähän et anna mennä noin! Mul ois pari kisa dieetti ohjetta siel omas Sulamos jos haluut lukea?

asetuksista muuttaa ne arvot mitkä itsellesi haluat.
Moi! :) ai ne saa sieltä muutettua.. vois laittaa sinne sit vähän korkeemmat protskumäärät ja tuntuu et tuossa on saa hiilariakin syödä ihan älyttömästi niin ehkä niitö vois pienentää, sekin varmaan siellä onnistuu..
joo voin mä lukea, mistä ne sieltä näkee? :)

Moi! :) ai ne saa sieltä muutettua.. vois laittaa sinne sit vähän korkeemmat protskumäärät ja tuntuu et tuossa on saa hiilariakin syödä ihan älyttömästi niin ehkä niitö vois pienentää, sekin varmaan siellä onnistuu..
joo voin mä lukea, mistä ne sieltä näkee? :)

Pystyt sä ne kaikki muuttaa. Ylhäältä asetukset, tavoite kohtaan laitat omasi.
No ne on mun omalla sivulla, mut mä mietin miten :)
Meidän pitää keksiä jokin koodi kieli tänne?

:D siellä ei ollut mitään kohtaa jossa vois esim etsiä käyttäjiä tms. Mutta sain vaihdettua sinne oman proteiinin tarpeen ainakin isommaksi..

särähti korvaan toi "en voi syödä hiilareita monen allergian takia".. en oo kuullu et kukaa ainakaa riisille,perunalle tai bataatille olis allerginen o_O en kyl ite korvais hiilaria protskulla (been there done that ja never again).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom