- Ikä
- 40
Moro!Olis tarkotus ottaa c-shooto matsi 5 viikon päästä.Oon treenannu pystyä,sparrannu potkujen kans ja ilman.Pystypainia ollaan treenattu vanhan judokan kanssa jolla on pysty paini hyvin hanskassa. Matossa on siis c-shootossa pelkkä lukkopaini,lyönnit ja potkut on kielletty.
Pystyssa sallitaan potkut,lyönnit ja heitot kuten normaali vapaaottelussakin.
Mun ongelma on paino! Joka on koko ajan vaan noussu kisojen lähetessä.Ensi se oli 82kg nyt se on 87kg.Viidessä viikossa on paino noussu,maha turvonnu.Kunto on ehkä vähän parantunu sekä tekninen puoli mutta todella huolestuttaa turvotus ja liika ylimääräinen läski. Kyl mä toisaalta tajuan ettei seuraavissa 5 viikossakaan ny kauheesti kiristy mutta toisaalta mä en millään voi tajuta painon nousuakaan kun mä treenaan aerobista aamuisin ennen aamupalaa , illalla puoltoista tuntia tosi rajuja paini ja nyrkkeily harjoituksia. Sekä puntti treenit päälle. Mä laitan ne tuohon alas:
Ma:08:00 aamu-uinti 130-140 sykkeellä 30min
20:00 lajiharjoittelu,pysty/mattoasparria 1.5 h
Ti 08:00 aamu-uinti 60min ,rinnallevetoa,leukoja,yhden käden tempaus...yms
17:00 nyrkkeily,tekniikka sparraus 60min
18:00 rinnallevetoa,leukoja,yhden käden tempaus...yms
ke lepo
to 08:00 aamu-uinti 30min syke 130-140
20:00 puntti , askelkyykky,dippi,kapeapenkki,kaikki räjähtävästi
pe 08:00 alle 20minuinti(nopeus pyrähdyksiä muutama)
17:00 nyrkkeily nopeus harjoitusta ja sparria 80min
la 08:00 aamulenkki tai uinti 30-40 min syke 130-140
illalla puntti; penkki räjähtävästi, pystypunnerrus, vatsoja, lajityyppisiä
voima harjoitteluja, joita ei osaa selittää...=)
Ruoka-ohjelma mulla joka päivä sama:
aamulla täysjyväpuuro,4 munaa,appelsiinimehu
välipala tonnikalaa 100gr ja raejuusto 100gr,mandariini
päivälinen makaroonilaatikko(tai kana-riisi,kala-perunat),raejuusto 200gr
välipala maitorahkaa 250gr+hedelmä
illallinen sama kuin päivällinen yleensä
iltapala kanamunia 5 kpl ja yleensä hedelmiä
Muutenki mun kroppa on todella totaalinen urheilullinen lahjattomuus,geenit on mahdollisimman huonot, olen täynnä hitaita soluja ja eikä kroppa haluais palautua koskaan hyvin. Kuurit ei oikein tehoa. Lihoan välittömästi keskivartalosta ja kaikki pienetkin muodot katoavat käsistä ja voima katoaa hetkessä jos sattuu vaikka flunssa tai poikkeaa pizzalle. Nyt kun on alkanut treenaamaan enemmän, on läskiä,painoa ja turvotusta tullut normaalia enemmän,en enää tajua.
Mikä helvetti neuvoksi?Ei tosiaan huvita mennä sarjaa ylemmäs matsaamaan ja nopea painonpudotus ei ole tuttu. Onko jollain jotain ohjelmaa antaa tähän.
Kehonrakennuksessa voi jättää vaikka kaikki hiilarit pois niin paino putoaa. Mutta urheilussa ei näin voi toimia. Vituttaa jo valmiiks ajatella että kaikki valmistautuminen menee vituiksi painon takia.
Pystyssa sallitaan potkut,lyönnit ja heitot kuten normaali vapaaottelussakin.
Mun ongelma on paino! Joka on koko ajan vaan noussu kisojen lähetessä.Ensi se oli 82kg nyt se on 87kg.Viidessä viikossa on paino noussu,maha turvonnu.Kunto on ehkä vähän parantunu sekä tekninen puoli mutta todella huolestuttaa turvotus ja liika ylimääräinen läski. Kyl mä toisaalta tajuan ettei seuraavissa 5 viikossakaan ny kauheesti kiristy mutta toisaalta mä en millään voi tajuta painon nousuakaan kun mä treenaan aerobista aamuisin ennen aamupalaa , illalla puoltoista tuntia tosi rajuja paini ja nyrkkeily harjoituksia. Sekä puntti treenit päälle. Mä laitan ne tuohon alas:
Ma:08:00 aamu-uinti 130-140 sykkeellä 30min
20:00 lajiharjoittelu,pysty/mattoasparria 1.5 h
Ti 08:00 aamu-uinti 60min ,rinnallevetoa,leukoja,yhden käden tempaus...yms
17:00 nyrkkeily,tekniikka sparraus 60min
18:00 rinnallevetoa,leukoja,yhden käden tempaus...yms
ke lepo
to 08:00 aamu-uinti 30min syke 130-140
20:00 puntti , askelkyykky,dippi,kapeapenkki,kaikki räjähtävästi
pe 08:00 alle 20minuinti(nopeus pyrähdyksiä muutama)
17:00 nyrkkeily nopeus harjoitusta ja sparria 80min
la 08:00 aamulenkki tai uinti 30-40 min syke 130-140
illalla puntti; penkki räjähtävästi, pystypunnerrus, vatsoja, lajityyppisiä
voima harjoitteluja, joita ei osaa selittää...=)
Ruoka-ohjelma mulla joka päivä sama:
aamulla täysjyväpuuro,4 munaa,appelsiinimehu
välipala tonnikalaa 100gr ja raejuusto 100gr,mandariini
päivälinen makaroonilaatikko(tai kana-riisi,kala-perunat),raejuusto 200gr
välipala maitorahkaa 250gr+hedelmä
illallinen sama kuin päivällinen yleensä
iltapala kanamunia 5 kpl ja yleensä hedelmiä
Muutenki mun kroppa on todella totaalinen urheilullinen lahjattomuus,geenit on mahdollisimman huonot, olen täynnä hitaita soluja ja eikä kroppa haluais palautua koskaan hyvin. Kuurit ei oikein tehoa. Lihoan välittömästi keskivartalosta ja kaikki pienetkin muodot katoavat käsistä ja voima katoaa hetkessä jos sattuu vaikka flunssa tai poikkeaa pizzalle. Nyt kun on alkanut treenaamaan enemmän, on läskiä,painoa ja turvotusta tullut normaalia enemmän,en enää tajua.
Mikä helvetti neuvoksi?Ei tosiaan huvita mennä sarjaa ylemmäs matsaamaan ja nopea painonpudotus ei ole tuttu. Onko jollain jotain ohjelmaa antaa tähän.
Kehonrakennuksessa voi jättää vaikka kaikki hiilarit pois niin paino putoaa. Mutta urheilussa ei näin voi toimia. Vituttaa jo valmiiks ajatella että kaikki valmistautuminen menee vituiksi painon takia.