Liika laihuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mumsu
  • Aloitettu Aloitettu
Olen 160cm pitkä ja 45 kiloinen 17v tyttö. Vielä kesällä painoin 48kg mutta nyt kun kävin puntarilla niin näköjään oon laihtunut, ulkoisesti en huomaa mitään eroa. Poikaystäväni sanoi jalkojeni ja vyötäröni pienentyneen, mutta ympärysmitta on pysynyt samana joten en tiiä näkiskö poikakaveri vaan omiaan. Ajattelin kysyä täältä neuvoa kun suomi24 sitä ei oikein saanut :D
Haluaisin lihottaa itseäni koska haluan naisellisemman kropan. Mua vaan pelottaa ruveta lihottamaan, koska pelkään että lihon ns. rumasti esimerkiksi pelkästä mahasta, pystyykö sitä jotenkin ehkäistä? Millainen ruoka lihottaa takuuvarmasti ja mikä olis terveellistä?

Tällä hetkellä mun ruokavalioni on aika sekalainen. Varmaankin aika tyypillinen mun ikäisen tytön ravinto, johon kuuluu paljon hiilaripullamössöleipää ja herkuttelua. Ruoaksi syön aina sitä mitä koulussa ja kotona ollaan tehty, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Juomaksi otan aina mehua tai maitoa. Myös teetä tulee litkittyä paljon ja mäkissä saatan käydä parikin kertaa viikossa... :S

Auttakaas tietämätöntä laiheliinia!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tarvii lihottaa erikseen, jatkat pari vuotta samalla ruokavaliolla, naiset voi yleensä syödä mitä tahansa n.19-22 vuotiaaksi, minkä jälkeen rupeaa näkymään ketkä juo siideriä ja käy mäkissä pari kertaa viikossa. Kannattaa ennemmin korjata ruokavaliota terveellisemmäksi ja kuntoilla enemmän/aloittaa kuntoilu ja kasvattaa läskin sijaan lihasta. Tämä siis jos sinulla ei ole syömishäiriötä/sairauksia. Jos on, mene lääkäriin. Ja ruoka kuin ruoka lihottaa ihmistä (aika tarkalleen) samoista kohdista, ihmisten välillä sitten on eroja, toinen lihoo vyötäröstä alaspäin ja toinen koko kropasta. Ilman liikuntaa lihottamisessa ei ole järkeä, paitsi jos terveys sitä vaatii.

1. Syö fiksummin ja enemmän (älä kysy mitä, löytyy miljoona threadia täältä)
2. Kasvata lihasta/kuntoa (älä kysy miten, köytyy miljoona threadia täältä)

T. Suoli24

Komppaan bicepkingiä täysin.
Aika moni nuori nainen voi reilu parikymppiseksi asti syödä ja juoda mitä sattuu sen näkymättä kiloissa, mutta sen jälkeen "liika laihuus" ei yhtäkkiä olekaan enää ongelma, päin vastoin. Sinuna keskittyisin terveellisen ruokavalion ja liikuntatottumusten opiskeluun, kiität itseäsi myöhemmin (jo muutamien vuosien päästä).

Edit: On muuten surullista, kuinka niin moni (oma teiniminäni mukaanlukien) ei niinkään välitä oikean ruuan terveysvaikutuksista, vaan ainoastaan siitä, mitä ruoka tekee tai on tekemättä lihas- ja läskiprosentille. Vaikka ulkonäkö ei kiinnostaisi pätkän vertaa, niin kannattaa miettiä ja opiskella, miten sokerit ja kovat rasvat vs. proteiini ja kasvikset vaikuttaa verisuonistoon, luustoon, sydämeen, verensokeriin...

Juuri näin. Jos sitä pihviä on saatava, opettele syömään proteiinipitoisesti ja ala tekemään kyykkyä. Kyykkyperseestä pitävät kaikki, niin lapset ja vanhukset kuin miehet ja androgyynitkin :haart:

laiheliinimyös

Itse kärsin samasta ongelmasta... tai no ongelma ja ongelma. Olen 21, 170/54. Rasvaprosentti on 11 ja sisäelinten taisi olla 1. Ilmeisesti tulokseni ovat hyvät mutta ongelma on se että syön oikeaoppisesti 3500 mikä on jonkun saliohjelman mukana tullut. En kuitnkaan saa massaa mitenkåån vaikka en edes kuluta noinkaan paljoa. Voin syödä mäkkiä vaikka joka päivä enkä lihoa (hyi, en tee sitä kuotenkaan) ongelma alkaa olemaan se ettå olen aikalailla niin "timmissä" kunnossa mitä voin tällä koolloa olla, mutta haluan massaa koska ei ne lihakset luista kasva -.- nyt joku hyvä neuvo miten saan kasvatettua sitä massaa??

Itse kärsin samasta ongelmasta... tai no ongelma ja ongelma. Olen 21, 170/54. Rasvaprosentti on 11 ja sisäelinten taisi olla 1. Ilmeisesti tulokseni ovat hyvät mutta ongelma on se että syön oikeaoppisesti 3500 mikä on jonkun saliohjelman mukana tullut. En kuitnkaan saa massaa mitenkåån vaikka en edes kuluta noinkaan paljoa.

Mahdatkohan syödä? Yleensä sinun kokoluokan ihmiset kirjottaa tänne että "yritän syödä 1500kcal mutta maha tulee heti täyteen ja oon ihan ähkyssä". Jos et puntaroi ruokia ja käytä kalorilaskuria, niin en usko että syöt. 3500kcal on hemmetisti sapuskaa jos se syödään oikein enkä todellakaan usko sinun kuluttavan niin paljon tuolla lihasmassalla. Vasta sitten kun syöt enemmän kuin kulutat -> paino nousee.

En todellakaan ala puntaroimaan mitä suuhuni pistän enkä todellakaan mieti että mikä tuotteista on se kevyin vaihtoehto... kaikki laihisruuat ovat hirveen makuisia. Lääkäritkin ovat tutkineet tätä pientä kokoa ja epäilivät kilpirauhasen toimintahäiriötä, mutta sellaistakaan ei löytynyt. Intissä sain vuodessa nostettua painoa kaksi kiloa (siellä tosin kulutin enemmän mitä kotona), mutta kotioloissa olen syönyt sen 4 ateriaa päivässä, intissähän oli vain 3. ruoka mitä syön on normaalia kotiruokaa ja kerran viikossa saatan sortua ravintolan ruokiin. en haluaisi alkaa syömään epäterveellisestikkään että alkaisin kasvaa :DD
Mahdatkohan syödä? Yleensä sinun kokoluokan ihmiset kirjottaa tänne että "yritän syödä 1500kcal mutta maha tulee heti täyteen ja oon ihan ähkyssä". Jos et puntaroi ruokia ja käytä kalorilaskuria, niin en usko että syöt. 3500kcal on hemmetisti sapuskaa jos se syödään oikein enkä todellakaan usko sinun kuluttavan niin paljon tuolla lihasmassalla. Vasta sitten kun syöt enemmän kuin kulutat -> paino nousee.

Itse kärsin samasta ongelmasta... tai no ongelma ja ongelma. Olen 21, 170/54. Rasvaprosentti on 11 ja sisäelinten taisi olla 1. Ilmeisesti tulokseni ovat hyvät mutta ongelma on se että syön oikeaoppisesti 3500 mikä on jonkun saliohjelman mukana tullut. En kuitnkaan saa massaa mitenkåån vaikka en edes kuluta noinkaan paljoa. Voin syödä mäkkiä vaikka joka päivä enkä lihoa (hyi, en tee sitä kuotenkaan) ongelma alkaa olemaan se ettå olen aikalailla niin "timmissä" kunnossa mitä voin tällä koolloa olla, mutta haluan massaa koska ei ne lihakset luista kasva -.- nyt joku hyvä neuvo miten saan kasvatettua sitä massaa??

1. Et todennäköisesti syö lähellekkään kulutukseesi nähden, joten syö enemmän
1. Pyri syömään 5-6x päivässä
1. Älä ole asenteella, että kasvatat massaa vaan aloita syömään säännöllisesti ja terveellisesti, jolloin huomaat, että paino alkaa nousta niiden myötä itsestään
1. Ei ole olemassa laihisruokaa, koska kaikki perustuu kaloreihin, mutta pyri rakentamaan ruokavalio terveellisiin ainesosiin keskittymällä
1. Jos ei kiinnosta punnita ruokia ja asenne on muutenkin päin prinkkalaa niin kannattaa katsoa vuoden päästä projektiasi uudelleen tai muuttaa asennetta

Ei tämä mitään tähtitiedettä taas ole :)

Haha kiitos vaan :D ... kai se vaa niin on että pitää etsiä joku joka oikeesti jostain jotain tietää ja kysyä häneltä ja hyvässä lykyssä maksaakkin tiedosta ... kui paljon pitää punnita kerrosaterioita että alkaa kasvaa

Suositut

Back
Ylös Bottom