Liian vähän selkää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Big-Jay
  • Aloitettu Aloitettu
Tuntuis että teen liian vähän selkää.. reenaan 4 kertaa viikossa ja selkää tulee tehtyä 2 kertaa viikossa..
ma: ylätalja & kulmasoutu
to: alatalja & yhden käden soutu

Onko tossa liian vähän, sopivasta vai liikaa? Ja mitäs muita hyviä selkä reenejä olis?

Mun on sanottava että itselläni traditionaalinen leuanveto kaikkini ote- ja leveysvariaationeen on aina toiminut parhaiten.

Sitten kun alkaa voima riittämään pitkiin sarjoihin, niin lykkäät lisäpainoa mukaan.

Leveällä myotäotteella lisäpainoilla kolme sarjaa 12 toistoa, niin ihmettelen jos ei selkä levene.

Tosin riippuu vähän omasta painostasi, ja kuinka voimakas yläkroppasi on, ja mitä haluat selältäsi? Leveyttä? Vain raakaa voimaa?

Ei se liikkeiden määrä ratkaise...riippuu sarjoista, painoista ja tietty siitä mitä tarkoitusta varten treenaat. Näyttää periaatteessa ihan hyvältä.

Mulle voimaa varten riittää viikossa 2 selkätreeniä (penkin yhteydessä). Liikkeitä on yleensä vain yksi/treeni eli vuorotellen joko kulmasoutu tai leuanveto. Sarjat esim. 3x8, 4x6 tai 5x5.
Tietty lisäksi samalla viikolla saattaa tulla myös maastaveto ja/tai rinnalleveto.

Jos kehitys junnaa ,niin välillä kannattaa tehdä vähän eri toistoalueella, eli ei aina 6-10, vaan välillä 15-20 kans. Selälle ja jaloille yleensä tehdään pienillä painoilla yleensä 10 toistosta ylöspäin, henkilökohtainen juttu tää tietysti on. Pienet painot kyykyssä on ehkä parempi ,jos keho mielessä treenaa, myös sen takia, ettei vatsan seudusta tule niin paksu, kun rasitus on tukilihaksille pienempi kuin isoilla painoilla (6-10 toistot)

mä oon tehny kerran viikossa kolme selkäliikettä, ja selkä on paras lihasryhmäni, ainakin peruspenajamppaan verrattuna. 2 kertaa viikossa voi olla liikaa?

suosikkiliike on on t-tanko koneessa, en tiedä oikeaa nimeä mut tältä se näyttää:
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVInclineRow.html

muita hyviä on mm. leuanveto, kulmasoutu. ite en noista taljoista niin perusta, ala-taljaa oon välillä tehny vikana liikkeenä. oon yrittäny vaihdella liikkeitä joka kierrossa (1kk, 3vkoa kovaa +1vko kevyesti).

Läskisti vaan painoa ja sarjat loppuun asti :kippis1:

Back
Ylös Bottom