Liian rankka treeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BarinaX
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen nyt puoli vuotta treenaillut aktiivisemmin ja tulosta on tullut selkeästi. Tammikuussa aloitin ohjelman, jossa ekana päivänä työntävät, tokana vetävät, kolmantena jalat ja neljäntenä vatsalihakset. Viidentenä päivänä lepo, ja kuudentena alotetaan alusta. Nyt olikin kysymys, että onko tämä pidemmän päälle liian rankka setti? Olisiko vain järkevämpää tehdä tämä neljän viikkotreenin setti kerran viikossa, jolloin viikkoon tulisi kolme lepopäivää? Tämä tuli mieleeni, sillä nyt alkaa olemaan jo ylikunnon oireita, ja on pakko pitää muutama välipäivä.

Salikäynnin lisäksi viikossa tulee käytyä 3 kertaa juoksemassa 40-50min juoksulenkki, josta en haluaisi harjoituskertoja karsia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Juu, ite suosittelen että heitä toi neljään päivään, VARSINKIN jos on ylikunnon oireita niin ehottomasti välipäiviä.

Zone-sarja -42%
Päivä 1:
Penkki
Peck Deck
Pystypunnerrus käsipainoilla
Sivuille nosto
ranskalainen punnerrus

Päivä2:
ylätalja
kulmasoutu
leuanveto
hauiskääntö
hammerkääntö

Päivä3:
kyykky
maastaveto suorin jaloin
askelkyykky
pohkeet

Päivä4:
vatsat koneessa
jalkojen nosto
vatsarutistus painon kanssa
sivuvatsat
selän ojennus

Ruokavaliosta sen verran, että tulee syötyä 4 kertaa päivässä, proteiinia 2-3g/painokilo ja paino on kasvanut tasaisesti noin kilon kuukaudessa, eli ruokavalio lienee kunnossa?

Univaikeuksia, lihasarkuutta, pientä masentuneisuutta ja ajatus katkoo, eli just ne kaikki tyypilliset oireet mitä ylikuntoon kuuluu, ei nimittäin ole kauheasti parina viime kuukautena tullut pidettyä lepo/kevyitä viikkoja. Lähinnä tarvitsisin tietoa siitä, onko nykyinen ohjelmani 5 päivän kierrolla (4+lepo) ok, vai pitääko ohjelmaa muokata/vaihtaa?

Univaikeuksia, lihasarkuutta, pientä masentuneisuutta ja ajatus katkoo, eli just ne kaikki tyypilliset oireet mitä ylikuntoon kuuluu, ei nimittäin ole kauheasti parina viime kuukautena tullut pidettyä lepo/kevyitä viikkoja. Lähinnä tarvitsisin tietoa siitä, onko nykyinen ohjelmani 5 päivän kierrolla (4+lepo) ok, vai pitääko ohjelmaa muokata/vaihtaa?

Tuo vatsapäivä nyt on ainakin melkoinen pyhäinhäväistys. Jos on joku fiksaatio niiden vatsojen hinkkaamiseen niin noiden muiden treenien lopuksi voi muutaman kerran viikossa tehdä jtn heilumista.

Mulle joskus aikoinaan sanottiin että olis hyvä pitää kuukauden välein lepoVIIKKO ettei rasittas lihaksia ollenkaan. Toteutin sitä ja se toikin ihan hyvän säväyksen siihen robottimaiseen treenaukseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo vatsapäivä nyt on ainakin melkoinen pyhäinhäväistys. Jos on joku fiksaatio niiden vatsojen hinkkaamiseen niin noiden muiden treenien lopuksi voi muutaman kerran viikossa tehdä jtn heilumista.

Ne vatsat treenataan aivan kuten muutkin lihasryhmät, eli ei mitään fucking "heilumista" niiden treenaus pidä olla. Pari sarjaa jotain rutistuksia ei ole vatsatreeni, ihan vinkiksi.

Saa kyllä aika mielenkiintoiset treenit olla, jos tuolla määrällä ylikuntoon olet päässyt. Kuullostais enemmänkin joltain ulkopuoliselta asialta? Motivaation puute treenissä? Stressiä tms? Teoriassa varmaan mahdollista, jos vedät sarjat joka kerta failureen ja juoksulenkitkin vedät vauhtikestävyys/maxkestävyys alueella.

Laita nämä treeni 1:
vatsat koneessa
jalkojen nosto

Tämä treeni 2:
selän ojennus

Ja nämä treeni 3:
vatsarutistus painon kanssa
sivuvatsat

Teet vaikka pari sarjaa enemmän noita liikkeitä. Uskon että useammin treenaamalla saat paremman vasteen, koska vatsalihakset palautuvat kuitenkin niin nopeasti treenistä 1-3pvä.

Kyllä menee hyviä reeniviikkoja hukkaan jos pitää viikon totaalilevon, aina kuukauden jälkeen

riippuu mitä varten treenaa, ja voihan tuossa olla joustovaraakin, ettei pakko ole levätä just kuukauden välein ;)

Ja niin kun joku muukin sanoi, niin saattaa taustalla olla muuta. Ja minustakin tuo ehkä vaikuttaisi sille...
Mutta mä suosittelen kyllä lepoa enemmän, jos meinaa mennä yhtään pakkopullaksi ja konemaiseksi tekemiseksi, varsinkin jos on masennusta ym. Se ei tee hyvää henkiselle hyvinvoinnille. Mutta ei mitään 24/7 lepoakaan, vaan ihan omat aivot voi olla käytössä tässäkin :D

- - - Updated - - -

nuo oireet kyllä vastaa kilpirauhasen vajaatoimintaankin, se teettää samoja ongelmia. Kilppari kyllä reagoi herkästi painon pudotuksiin, nousuun ja muihin ärsykkeisiin jos on yhtään perinnöllisiä taustoja sairastua näihin autoimmuunitauteihin... Ja tää vajaatoiminta on kyllä nykyään ihan yhtä yleinen kuin siitepölyallergia, suomalaiset jostain syystä sairastuu siihen helposti...

Ne vatsat treenataan aivan kuten muutkin lihasryhmät, eli ei mitään fucking "heilumista" niiden treenaus pidä olla. Pari sarjaa jotain rutistuksia ei ole vatsatreeni, ihan vinkiksi.

Kyykky ja mave on parasta keskikropan treeniä. Itse teen kerran viikossa voimapyörää varpaillaan+polviltaan ja se riittää enemmän kuin hyvin vatsojen treenaamiseen. Ei ne vatsapalat sieltä tule yhtään sen paremmin näkyviin vaikka pyhittäisi yhden treenipäivän kokonaan vatsoja varten kuten BarinaX on tehnyt. Ja tuon voimapyöränkin tarkoitus on lähinnä vahvistaa keskikroppaa kyykkyä, mavea etc. varten. Ulkonäön kannalta ei liene paskankaan merkitystä. Ihan oppitunniksi ;)

Kyllä menee hyviä reeniviikkoja hukkaan jos pitää viikon totaalilevon, aina kuukauden jälkeen
4-7 viikon välein olen itse pitänyt aina totaalilepoviikon. Aina silloin pidän sen kun tietää itse, että nyt jotenkin tössää kehitys vähän ja voimaton olo. Jotkut autistit täällä pakkiksella saa siitä jotain kouristuksia ja vaahtoa alkaa tursuta suusta, jos edes suosittelee totaalilepoviikkoa. Itse en elä mitään HCBB elämää ja sali ei ole mikään elämän ykkösprioriteetti, joten tuntuu ihan mukavalta pitää se koko totaalilepoviikko kun ei tarvitse edes miettiä salia ja loppuviikosta tekeekin jo mieli pumppailemaan. Kokisin enemmän turhauttavaksi, että joutuisin tekemään jotain fakin kevyttä viikkoa. Sali vie kuitenkin sen 2 h päivästä (matkat, treenaus, suihku, ruuat) joten turhalta tuntuisi pumppailla jollain 60 prosentilla maksimipainoista, kun voisin vain rentoutua ja antaa kaiken palautua kunnolla.

4-7 viikon välein olen itse pitänyt aina totaalilepoviikon. Aina silloin pidän sen kun tietää itse, että nyt jotenkin tössää kehitys vähän ja voimaton olo. Jotkut autistit täällä pakkiksella saa siitä jotain kouristuksia ja vaahtoa alkaa tursuta suusta, jos edes suosittelee totaalilepoviikkoa. Itse en elä mitään HCBB elämää ja sali ei ole mikään elämän ykkösprioriteetti, joten tuntuu ihan mukavalta pitää se koko totaalilepoviikko kun ei tarvitse edes miettiä salia ja loppuviikosta tekeekin jo mieli pumppailemaan. Kokisin enemmän turhauttavaksi, että joutuisin tekemään jotain fakin kevyttä viikkoa. Sali vie kuitenkin sen 2 h päivästä (matkat, treenaus, suihku, ruuat) joten turhalta tuntuisi pumppailla jollain 60 prosentilla maksimipainoista, kun voisin vain rentoutua ja antaa kaiken palautua kunnolla.

Voihan sen kevyen viikon tehdä jättämällä 30% toistoista pois, mutta samoilla sarjapainoilla. Samalla saa kokeilla miltä tuntuu treenata kuten suurin osa pakkiksen porukasta ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom