Liian rahkan syömisestä haittaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miksi vetää noin sairaita määriä rahkaa?? On paljon muitakin hyviä proteiini lähteitä ja jopa heraa saa huomattavasti halvemmalla. Tietenkin jos se on niin hyvää, niin antaa sitten mennä vaan.
Itsekki joskus taannoin saatoin syödä jopa 4 purkkia/vrk, mutta nykyään menee korkeintaan 1-2 purkkia/vrk.

IsoDino sanoi:
Miksi vetää noin sairaita määriä rahkaa?? On paljon muitakin hyviä proteiini lähteitä ja jopa heraa saa huomattavasti halvemmalla.

Pysyy nälkä paremmin pois, kun vetäsee pari rahkakomboa työpäivän aikana.
Ruvennut tökkimään nuo prode juomat, joten itse olen jättänyt sen ainoastaan illaksi.

Jep 55snt ihanan maukkaasta Ehrmannista ei ole paha. Joku voisi tosin ottaa ko raflaan yhteyttä ja lisätä rasvan määrää siinä... Ei nimittäin pelkkä Ehrammni pidä nälkää poissa kun sen puoli tuntia.

-Marchi- sanoi:
Jep 55snt ihanan maukkaasta Ehrmannista ei ole paha. Joku voisi tosin ottaa ko raflaan yhteyttä ja lisätä rasvan määrää siinä... Ei nimittäin pelkkä Ehrammni pidä nälkää poissa kun sen puoli tuntia.
Kaipa nyt -Marchi- osaa ihan itse kaataa siihen vähän rypsiöljyä sekaan, jos rahkaan kerran lisää rasvaa haluaa. Itse en ainakaan näe mitään hyötyä siitä, että rahkaan jätettäisiin enemmän kovia eläinrasvoja ja tuskin moni muukaan. Mieluummin siihen lisää sitten itse vähän terveellisiä kasviöljyjä sekaan, kun kaipaa rasvaisempaa ruokaa. Sitä paitsi tuo rasvattomuushan on ihan selkeä myyntivaltti tuolle rahkalle, voisi menekki tippua reilusti, jos rasvan määrää yhtäkkiä lisättäisiin.

Itselläni menee ehramia, noin 250g-750g päivässä. Tietenkin riippuu onko rahkaa kaapissa, sillä velipoikakin syö sitä, vaikka ei se vielä bodari olekkaan, ihan vaan dietillä toistaseksi, kunnes tulee salille mun kanssa joskus ensvuonna. Minun paras kombo on ollut ehram, bran+ mysli (20g kuituu 100g ja 2g sokeria) ja jotain Fun Light mehutiivistettä tai jotain muuta sokeritonta mehutiivistettä. Ja pojat hyvää on!:kuola: :kuola:

Hui saatana 6 purkkia on jo paljon. Eikö sitä nyt olis fiksumpiakin tapoja saada kaloreita kun rahkaa vetämällä? Aika ykspuolista ravintoa, varsinkin kun tosta rahkasta tulee jo ~1 Mcal energiaa. :jahas:

Habankorppu sanoi:
Hui saatana 6 purkkia on jo paljon. Eikö sitä nyt olis fiksumpiakin tapoja saada kaloreita kun rahkaa vetämällä? Aika ykspuolista ravintoa, varsinkin kun tosta rahkasta tulee jo ~1 Mcal energiaa. :jahas:

Riippuu aika paljon myös siitä, mikä on se päivän kokonaiskalorimäärä ja millainen on jakauma. Onhan tuo 6prk toki paljon päivittäiseksi määräksi mutta saahan siitä hyvin protskua eikä sitä hiilaria nyt mahottomasti ole ja onhan Ehrmann hyvää ja kätevää sapuskaa:)

Itse olen syönyt purkki tai kaksi valion rahkoja 250g, hedelmäkoktailtölkki, alle euron ja sitten raejuustoa, kallishan tuo on mutta päivässä yhden olen syönyt noita ja kun vanhemmat maksaa niin hyvä on.

Alkuperäiseen kysymykseen:
Megamäärinä(+1kg/vrk) syötynä rahkan galaktoosi(laktoosin osa) kuluttaa maksan energiresursseja(ATP -varastot), josta seurauksena erilaisia aineenvaihdunnallisia ongelmia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos on taipumusta rauta-anemiaan, niin kannattaa syödä rahkat muina aikoina kuin rauta-pitoiset ateriat tai mahd. rautatabletit, jottei kalsium estä raudan imeytymistä...

Jylli81 sanoi:
Kaipa nyt -Marchi- osaa ihan itse kaataa siihen vähän rypsiöljyä sekaan, jos rahkaan kerran lisää rasvaa haluaa. Itse en ainakaan näe mitään hyötyä siitä, että rahkaan jätettäisiin enemmän kovia eläinrasvoja ja tuskin moni muukaan. Mieluummin siihen lisää sitten itse vähän terveellisiä kasviöljyjä sekaan, kun kaipaa rasvaisempaa ruokaa. Sitä paitsi tuo rasvattomuushan on ihan selkeä myyntivaltti tuolle rahkalle, voisi menekki tippua reilusti, jos rasvan määrää yhtäkkiä lisättäisiin.

Näin juuri. Koskas otetaan Jylli kimppatreeni?intistä tunnetaan;)

Ja alkuperäiseen kysymykseen, tätä vähän hainkin takaa..Täytyy varmaan yks purkki vähentää pois. Liika on liikaa..

Sportman81 sanoi:
Näin juuri. Koskas otetaan Jylli kimppatreeni?intistä tunnetaan;)
Pistä jotain vinkkiä siitä, kuka olet intistä, jos vaikka viimein tunnistaisin. Nyt en vielä ainakaan tiedä.

Jylli81 sanoi:
blaa,blaa

Tarkoitin että siihen rinnalle voisi ottaa rasvaisemman vaihtoehdon, ei sitä että korvattaisi rasvaton vaihtoehto rasvaisemmalla.

Jos olet vaikka liikenteessä ja sinulla on nälkä (tavis dieettajille SAATTAA käydä näin), menet kauppaan ja ostat purkin rahkaa joka pitää nälän puoli tuntia. Vai pitäisikö ostaa samantien litran pönikkä oliiviöljyä ja lorauttaa siihen päälle hitusellinen? Vai pitäisikö soitella jonnekin että pakkaisivat oliiviöljyä parin rkl:n mittoihin vai pitäisikö käydä pitämään oliiviöljy pulloa aina messissä?

Jos näitä kysymyksiä miettii, niin ainakin minusta olisi ihan fiksua jos siinä maitorahkassa oisi valmiina rasvaa.

-Marchi- sanoi:
Tarkoitin että siihen rinnalle voisi ottaa rasvaisemman vaihtoehdon, ei sitä että korvattaisi rasvaton vaihtoehto rasvaisemmalla.
"Nyt uusi rasvaisempi rahka, rasvaa jopa 20%!!!"

Kuulostaisi muuten tosi myyvältä. Tarkoitin sitä, että markkinat tuolle tuotteelle olisivat varmasti sen verran huonot, että sitä ei olisi mitään järkeä tuoda markkinoille. Kuka muu muka sinun lisäksesi ostaisi tuota. Minä en ainakaan ostaisi, vaan jos nälkä sattuisi yllättämään, niin ostaisin ennemmin esimerkiksi paketin jotain leikkeleitä(kalkkunaa, palvikinkkua tms.), sellaisia valmiiksi paistettuja broilerin rintafilepaloja tai sitten vain jotain aamupalajuustoa, leikkeleitä ja paketin reissumiehiä.

Jylli81 sanoi:
"Nyt uusi rasvaisempi rahka, rasvaa jopa 20%!!!"

Kuulostaisi muuten tosi myyvältä. Tarkoitin sitä, että markkinat tuolle tuotteelle olisivat varmasti sen verran huonot, että sitä ei olisi mitään järkeä tuoda markkinoille. Kuka muu muka sinun lisäksesi ostaisi tuota. Minä en ainakaan ostaisi, vaan jos nälkä sattuisi yllättämään, niin ostaisin ennemmin esimerkiksi paketin jotain leikkeleitä(kalkkunaa, palvikinkkua tms.), sellaisia valmiiksi paistettuja broilerin rintafilepaloja tai sitten vain jotain aamupalajuustoa, leikkeleitä ja paketin reissumiehiä.
Näin tekisin minäkin. Siis minusta se on vain hyvä, että se on rasvaton ja jos siihen tulisi rasvaa niin ei se mitään rypsi- ja oliviöljyn kaltaista rasvaa olisi. Se ois vaan sitä humbuuggi rasvaa jolla ei tee yhtikäs mitään..

Kuuraparta sanoi:
funlightia & makujahan on monia.

Oon täs miettiny että voiskoha noista lisäaineista(väriaineet..E alkuset jne.) mitä nois tiivisteis tuppaa olee...mitää haittaa...ku joka päivä tulee kuitenki vedettyy...onha niit sellasiiki mis ei oo lisäaineita mutta kalorilukemat voi olla aika huimia...osaako joku vastaa tähä?

Sportman81 sanoi:
Laitan privaa jossakin vaiheessa, sitten kun olen V.I.P.

Varo, oikeasti tämä on Miken tekosia, joilla hän koittaa jujuttaa sinut maksamaan VIP-maksut! More V.I.Ps, more money. :lol2:

Vaihtui muuten Ingmanin rahkat Ehrmannin rahkoihin ja nykyään menee alas 2-3 purkkia päivässä :thumbs:

Sportman81 sanoi:
Laitan privaa jossakin vaiheessa, sitten kun olen V.I.P.

Varo, sillä oikeasti tämä on Miken tekosia! Mike koittaa saada sinut maksamaan VIP-maksut! More V.I.Ps, more money. :lol2:

Vaihtui muuten Ingmanin rahkat Ehrmannin rahkoihin ja nykyään menee alas 2-3 purkkia päivässä :thumbs:

EDIT: Tupla postaus :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom