Liian pitkä treenikö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeePee80
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Olen nyt alkanut käymään salilla vähän useammin, ettei palautukset veny ihan älyttöömiin... Mutta mites tuon treenin pituus? Tuntuu ettö loppuu voimat kesken, tai siis viimiset sarjat tuntuu turhilta. Elipä tämmösttis:

Ma=rinta+hauis,
Ti=selkä+ojentaja,
Ke=jalat+olkapäät,
To=lepo,
Pe=rinta+hauis,
La=selkä+ojentaja
Su=jalka+olkapäät
Ma=lepo....

Eli 3/1 off. Mutta kun esim. tuo rinta+hauis-päivä niin olen tehnyt 3 eri liikettä rinnalle (4x8-12) ja sama hauikselle, ja tietty vatsat väliin... Aikaan menee reilu 1,5tuntia... Mutta kun ei oikeen jaksa enää lopussa... Riittäiskö vähempi? Eli riittäiskö 2 eri liikettä ja samanlaiset sarjat?

Kiitos!

IMO, älä missään nimessä vähennä sarjoja.
Ite teen kaikissa treeineissä enemmän sarjoja, eikä mulla mene siihen noin kauan. Eli välit lyhyemmiksi niin saat tehokkaampia treenejä. Tee silleen että esimerkiksi tuollon sun rinta+hauis päivänä teet kummankin lihaksen ensimmäisessä liikkeessä sen neljä sarjaa ja muissa liikkeissä riittää mun mielestä kolme. Esimerkiksi ensin neljä penkki sarjaa (4x8-12) ja sit kaks muuta liiketta rinalle (3x8-12). Sit taas hauiksen kanssa sama homma.

Niin ja mun mielestä treeniä ei kannata missään nimessä venyttää ainakaan yhtään yli 1,5 tuntiseksi.

Treenin pituudesta sen verran, että reilu tunnin kestävän treenin aikana tulisi nauttia jo hiilaripitoista juomaa jotta energiatasot säilyvät. Pitkästi yli tunnin menevät reenit laskevat tutkimuksien mukaan testotasoa, mutta tuosta nyt voi olla montaa mieltä.

Itse pyrin pitämään treenin max. tunnissa.

Vähennä sarjoja! 2 liilettä ja toi 3-4 sarjaa riittää komeesti per lihasryhmä noin tiheellä treenitahdilla. Ja Ojentajat tuskin kerkee missään vaiheessa palautumaan, jos ne saa joka treenipäivä vähintäänkin epäsuoraa rasitusta.

Ite siirtäisin rinnan ja ojentajan samalle päivälle sekä selän ja hauberin samalle.

Tunti on aikalailla rajana että jos yli sen venyy treeni niin se on normijampalle liikaa. Eli hyvä olisi pyrkiä treenaamaan siinä tunnissa

Kaipa sillä ravinnolla ennen treeniä on myöskin vaikutusta treenin jaksamiseen.

Itse huomaan kun aloittaa treenin kolmella sarjalla kyykkyä, niin on semmonen olo että vois mennä nukkumaan :) Ja samana kertana on viellä maastaveto, niin kyllä heikottaa.

Ja dieetillä ei jaksa edes seisoa sen ekan sarjan jälkeen :)

Mikä tässä on että siitä tehdään maailman suurin ongelma jos reeni kestää yli tunnin. Itse on tullut nyt yli 4,5 vuotta painoja kolisteltua ja pääosin reeni kestää ja on kestänyt aina sen noin 2 tuntia. Homma on toiminut ja kehitystä on tullut yhtä lailla niissääkin liikkeissä jotka siellä loppupäässä ovat. Puhti on aina riittänyt ilman mitään ongelmaa. Tosin reenamiseni on enemmän voimapainotteista ja pidemmät palautukset vaikuttavat osaltaan myös reenin kestoon.
Nyt joku perustelee asian makrotasolla: lihaksien soluissa toimivien molekyylien läpäisykyky heikkenee teoriassa yli tunnin mittaisessa reenissa. Omat sekä "pläplä" -tahon laboratoriokokeet ovat todenneet ko. asian koeputkitasolla eläinkokeissa. Tai sitten jonkun jalkahirmuidoli on todennut asian. Sou fucking what?:jahas:
Jos olisin aina tehnyt vain tunnin mittaisia reenejä, olisinko nyt 2 kertaa isompi tai omaisinko 50% kovemman penkkituloksen? Empä usko.:rolleyes: Aion silti jatkaa näin, koska en näe mitään ongelmaa ja tämä soveltuu itselleni parhaiten. Vaikka 90% pakkiksen käyttäjistä tietääkin kehittyvänsä 6x paremmin koska eivät vietä yli 1,5h salilla. ;) Ei herneitä.

Miten voit sanoa, että jokin soveltuu sinulle parhaiten, jos et ole muuta kokeillut?

Perusperiaatehan se on, että bodailureeniä ei hirveesti yli ton tunnin kannattas tehdä. Voimareeni on sitten asia erikseen, siinä voi jopa pari tuntia vierähtää ja vielä ilman että ei tartte pelätä että kehitys olisi jotenkin puolitehoista. Perusteluita tälle ei tiedä/muista, joku tietävä vois valaista tai kumota koko väitteen.

Vaan eipähän tuo nyt oo niin tarkkaa perttiperustreenaajilla, pääasia että reenaa ja on kivaa, eikä hajota itteesä!

Miten voit sanoa, että jokin soveltuu sinulle parhaiten, jos et ole muuta kokeillut?

Perusperiaatehan se on, että bodailureeniä ei hirveesti yli ton tunnin kannattas tehdä. Voimareeni on sitten asia erikseen, siinä voi jopa pari tuntia vierähtää ja vielä ilman että ei tartte pelätä että kehitys olisi jotenkin puolitehoista. Perusteluita tälle ei tiedä/muista, joku tietävä vois valaista tai kumota koko väitteen.

Vaan eipähän tuo nyt oo niin tarkkaa perttiperustreenaajilla, pääasia että reenaa ja on kivaa, eikä hajota itteesä!

Tarkoitin lähinnä ajankäytöllisesti. Eli siis sopii parhaiten omaan aikatauluun, koska reenikertoja ei oikein ole mahdollista lisätä eli sen viikon reenin ehtii parhaiten näin suorittamaan. Kun tuppaa aikataulut muutenkin olla aika tiukilla.
Halusin vain tuoda erilaisen näkökulman asiaan, koska täällä tuntuu olevan periaate, että jos jonkun reeni kestää yli 1,5h heti hyökätään vastaan faktat pöydässä tai ilman. Varsinkin alottelijalle ei mielestäni kannata liian tiukkoja sääntöjä vetää, koska kehitystä kuitenkin tapahtuu, ja innostuksenkin luulisi pysyvän paremmin jos kaikki ei ole JUST NYT NÄIN PAKKO! En myöskään väitä että olisin itse erityisen kokenut, itsekkin tässä opitaan lisää kokoajan.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Treenin pituudesta sen verran, että reilu tunnin kestävän treenin aikana tulisi nauttia jo hiilaripitoista juomaa jotta energiatasot säilyvät. Pitkästi yli tunnin menevät reenit laskevat tutkimuksien mukaan testotasoa, mutta tuosta nyt voi olla montaa mieltä.

Itse pyrin pitämään treenin max. tunnissa.
Lasketko tähän tuntiin lämmittelyn ja venyttelyn ?

Miksi ei saisi kestää yli tuntia? mites tehdään kunnolla perusliikkeistä koostuva 1-jakonen alle tunnissa? sellasten puhetta, mitkä ei jaksa treenata :rolleyes: mikä helvetti estää treenaamasta esim. noin 2 tuntia, suihkuineen, kuten itselläkin menee, ja tulosta tulee. Eri asia tietysti, jos ei sitten jaksa tehdä kuin 2 sarjaa kyykkyä, silloin kannattaa jo miettiä MIKSI ei jaksa..itsellä ei mitään ongelmaa vääntää täysillä loppuun asti. Raskata se kyllä on, mutta hyvin palautuu. Raskata pitääkin sitäpaitsi olla :hyper:

Miksi ei saisi kestää yli tuntia? mites tehdään kunnolla perusliikkeistä koostuva 1-jakonen alle tunnissa? sellasten puhetta, mitkä ei jaksa treenata

Saa olla kyllä rautainen kunto tai ylipitkät sarjatauot, jos nimenomaan reenaa perusliikkeillä eli kyykkyä, mavea, penkkiä, leukoja jne., ja reenit kestää pari tuntia. Tai sitten painot on liian pienet.

Itse tein tänään tämmöstä:
Lämmittely ~5min
Kyykky 2xlämppäri + 3x8 työsarjat
Mave 1x6 + 2x6
Pystypunnerrus tangolla 2x
Yhdenjalan prässi 2x15
Penkki 1x + 2x
Vatsat 2x
Selänojennus 1x20

ja sarjatauoilla leukoja 14x2

Kesto 1.06 ja keskisyke 140 (maksimi 178 :) ). Noh, mun kunto ei kauheen kummonen vielä ole, mutta viimeistään prässin jälkeen oli takki aika tyhjä. Sarjatauoista vois vähän nipistää vielä, kunhan kunto kohenee. Tavoite olisi saada treenien kestot siihen 50 min luokkaan.

jaa..:rolleyes: kai mulla on sitten se rautanen kunto? Painot ei ole liian pienet, tai no, onhan sekin suhteellista..ja kun treenataan KOKO kroppa läpi, hyvin menee jos esim. 45 minuuttiin sen tekee..

mikä on ylipitkä sarjatauko? mieluummin kyykkysarjan välissä huilaan vaikka 2-3 minuuttia, että sen seuraavan sarjan saa taas tehtyä täysillä ja kunnolla, kuin että katson kellosta sekunteja, ja toistot on mitä on. Ei se taukojen pituus mitään rakettitiedettä ole..ei siinä kelloa tarvitse. tekee seuraavan sitten kun syke on tasaantunut. ( en katsele sykettä myöskään mittareista..)

Ei tunnissa voi kerota mitenkää tekee 2 eri lihasrymää, kyllä se puoltoista tuntia on sopiva :)

Miten helvetissä jotkut sitten tekevät 3-5 lihasryhmää tohon tuntiin? Tiedän aika montakin jotka tekevät useampia lihasryhmiä noin tuntiin. Esimerkiksi aika moni tuntemani jannu reenaa yläkroppa-alakroppa systeemillä ja molemmat reenit kestävät sen n. tunnin verran. Ja yläkropassakin nyt on se 5 lihasryhmää + vatsa. Noh, makuasia sano koira kun muniansa nuoli.
Itsekin reenit tuppaa venähtämään siihen 1,5 tuntiin, mutta oon jatkossa ajatellu tiivistää siihen tuntiin.

tähän vielä itsellä ainakin kestää reenit 1,40 +10 min verryttely ja lämmittely(aika tiukka 1-jakoinen menossa)

alkaa juomaa pikkuhiljaa palkkaria tunnin jälkee ni pysyy katabolia body reeneissä kurissa :) korjaa jos olen väärässä:)

Niin..itsellä kuuluu mielestäni perusliikkeisiin leuat, kyykyt, pystypunnerrukset, penkki/penkki käsipainoilla/vinopenkki, dippi, kulmasoudut.

Sarjoja tulee suurinpiirtein 3 kussakin liikkeessä, nyt tosin enemmän painottanut jalkoja, joten tullut 4-6 sarjaa jaloille, ja samoten käsiä (hauiksia) hieman koittanut painottaa, joten niille tullut myös hieman enemmän runtua, myös noin 4-6 sarjaa ( esim. hauikset käsipainoilla/scott).

esim:

LP Leuat 3 sarjaa
LP Dippi 3 sarjaa
Takakyykky 4 sarjaa
Kulmasoutu tangolla 3 sarjaa
Pystypunnerrus käsipainoilla 3 sarjaa
penkki 3 sarjaa
scott-hauis 4 sarjaa

en mä tosta saa mitenkään niitä 40 sarjaa??

mutta mulla se varmaan sitten kuluu se aika siihen paskanpuhumiseen siellä salilla, kun kerta kestää, voi olla niinkin :itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom