Liian nuori/pieni aloittamaan?!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro mieheen!

Täytyy kysellä porukoilta että onko jotain rajaa minkä kokoisena/ikäisenä voi tai kannattaa aloittaa?

Itse olen 15-vuotias ja 175 cm ja 60 kg jannu ja odotettu pituuneni on aikuisena 183 cm!
hiukan olen peloissani että käy niin että jään alle sen mitan jos kaikki energia menee vaan lihasten kasvattamiseen eikä kasvuun!?! olen muutaman kuukauden hiukan aktiivisemmin käyny varastossa pumppaamassa penkkilaitteella ja aloin juur käymään salilla, ja tarkoitus ois käydä siel 2-3 kertaa viikos kamujen kaa! en ole mitenkään ikinä kärsinyt mistään ravinto puutteista ja nytkin olen pysynyt ihan hyvin muiden kavereiden mitoissa? Massaa on kerääntynyt ehkä hiukan väähänlaisesti mutta ei muuta!

Kertokaa omia kokemuksia kun olitte tai olette nuoria ja todellisia treenaajia!?!

Todellisia treenaajia :D

Mutta joo, asiaan.
Ei treenaamiseen oo mitään ikärajaa, vaikkakin joku 15-16 on suositeltava ikä alottaa puntilla käynti. Sitä ennen kannattaa hankkia hyvä peruskuntopohja vaikka jonkun urheilulajin parissa.
Eikä varmasti oo lihaskasvu pituuskasvusta pois. Jos treenaat ihan helvetisti, voi normaali nuoruusiän kehitys lykkääntyä tai hidastua. Myös salilla tulleesta selkävammasta voi aiheutua pituuskasvun hidastumista.

Jos painat 60kg, syöt liian vähän. Syö enemmän niin kehityt.

mä alotin treenaamisen eäsäännöllisesti (leikin pikkupainoilla penkissä ja kässäreillä) kun olin 10 v... sitten säännöllisesti treenaamisen alotin 13v, koht oon 15 eikä mull ainakaa oo pituuskasvu pysähtyny...
mitat 177cm/75kg
rasvaprosentti joku 10-13%
muista vaan syödä niin perkeleesti ja älä tee kyykkyä/mavea tosiisoilla painoilla vielä... ne voivat vaikuttaa pituuskasvuun...

Paskalla tekniikalla tehdyt kyykky ja mave saattaa vaikuttaa pituuskasvuun. Ja sekin saattaa olla myytti vain. Jos ne tekee oikein, ei ole vaaraa; kyllä se selkä hajoaa aikuisellakin jos runnoo selkä kyyryssä menemään nikamat paukkuen.

Hyvää treeniä vaan alusta asti, ja syö hyvin. Kaveriporukassa voi riskinä olla treenin painottuminen penaan ja haukkariin. Jos niin käy, niin sitten myöhemmin vituttaa kun selkä on sileä ja tikku. Jotenka tasapuolisesti vaan kroppaa, ensin hae perusvoimaa.

Kukaan ei liene liian pieni menemään salille, itte ainakin käyn salilla sillä olen liian pieni. Kaikki on lähteny jostain liikkeelle, joko pullamössöstä tahi laiheliinista. Itte kun salille käppäilin ekan kerran, olin 178cm/60kg.

Mitä aikaisemmin aloittaa sitä nopeammin oppii ne ittelle sopivat treenitavat.

:)

Kiitoksia avusta! Nyt on helpottunut olo kun saa aloitella ihan rauhassa ilman mitään pelkoa!

Sitä paitsi tiedän paljon enemän kuin osaan. Ei ole mitään että vedetään pelkästään penkkiä vaan ihan kaikki lihakset pyrin käymään perusteellisesti läpi!

reippaita treeneja ja käyttäydy kunnolla!!

Ite alotin kans salila kaymisen ku olin 15-vuotias. Nyt olen 17 eika ole ollu mitaan ongelmia pituuskasvun kanssa. Aluksi kavin kaveriporukan kanssa, ja pakko myontaa, hyvin pitkalti meni penkki/hauis/ojentaja treeniksi. Ja sarjojen valilla tuli pidettya vahan turhan pitkia paskanjauhantasessioita.

Nykyaan kayn yksin salila, paljon tehokkaammin tulee kaytettya aika.

Tuossa iässä (foorumin neljää poikkeusta lukuunottamatta) ei liikutella vielä vedossa/kyykyssä niin kovia rautoja että pituuskasvulle olisi haittaa. Ei kannata jättää kyykkyjä pois. Syöt vaan reilusti niin ei pitäisi ollaa haittaa pituuskasvulle.

Ei oo nyt vähään aikaan tullu seurattua voorumia aktiivisesti, niin ihan mielenkiinnosta kysyn, ketkä nämä poikkeukset ovat ja millaiset ovat tulokset? Sori vaan tämä OT.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom