Liian maltillinen progressio?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikäs, olisko liian maltillinen progressio, eli teekeekö turhaan töitä kevyillä painoilla?
Esim. penkissä (kappas kappas :rolleyes: heh) sanotaan, että tehdään kaksi sarjaa aina.
Saa tietyn kg nousemaan 6 kertaa, toisella sarjalla 5.
Seur treeni kerral nostetaan ekalla 6 ja toisella 6
Sitä seuraavalla nostetaan ekalla 7 ja toisella 6, jonka jälkeen
seur treenikerralla 7 ja 7 jne jne kunnes kummallakin sarjalla nostetaan painot 10 kertaa. Tämän jälkeen isketään vaikka 2,5kg-5kg lisää ja aloitetaan sarjojen toistot taas viidestä ja rakennetaan ylös.
Elikä, onko liian maltillinen nousu?
Sori jos aiheesta löytyy jo topicci, mut ei osunu silmään.

No sehän riippuu ihan itsestäsi, jos pystyt tekemään enemmän toistoja niin tee ihmeessä ettei progressio tunnu liian hitaalta. Toisaalta jos progressio sen jälkeen pysähtyy niin olet luultavasti lisännyt painoja turhankin paljon. Kokeile ja tee niin että tuntuu sopivalta.

Et kertonut useastiko viikossa teet esim tuon penkin, liian pieniä porrastuksia se silti mielestäni on. Ei keho varmasti tuota määrän lisäystä oikein edes "tajua".

Esim. 4 viikon aikana itse jaksottaisin niin että aloitan 85% maksimisuorituskyvystä ja päädyn 102,5-105% paikkeille viikolla 4. Sitten kevennysviikko/treeni.

Juups sori, eli 2-3 kokokroppa viikos.
Niin ja tosiaankin, ei minulla mikään kiire ole saada niitä ylöspäin, tuommoinen progressio vaan tuli mieleen, että vois kokeilla :D

no riippuu aika paljon treenitaustasta. jos kehitystä tulee hyvin on aivan turhaa alkaa kikkailemaan millään turhan tarkkaan suunnitellulla proggressiolla. sitten kun sitä kehitystä ei enää niin helpolla tule on syytä miettiä treeniä enemmän.

Alkuvaiheessa tuskin on mahdotonta nostaa 2,5 kilolla sarjapainoja pääliikkeissä per viikko, saaden samat sarjat ja toistot. Penkki, kyykky ja veto. Muut liikkeet sitten kehittyy noiden myötä hyvin, mutta ei niitäkään kannata vemputaa niin, että saa 20 toistoa täyteen, vaan painoa lisää aina, ei toistoja. Mulla nyt kapeessa penkissä ja normaalissa on juuri tuo 2,5 kiloa viikossa, vedossa ja kyykyssä 5 kiloa, uskon, että kohta hidastuu, kun nyt vasta alottelen noita kahta jälkimmäistä pitkän tauon jälkeen. Mäkin luulin vähän aikaa sitten, et mä en kehity, mutta rupesin kattelee sarjoja, niin huomattavasti kehitys oli hitaampaa kun yritin saada vaikka penkissä 10 toistoa täyteen. Mieluummin kovia kolmosia, niin kohta menee ne kympitkin helposti.

Juups sori, eli 2-3 kokokroppa viikos.
Niin ja tosiaankin, ei minulla mikään kiire ole saada niitä ylöspäin, tuommoinen progressio vaan tuli mieleen, että vois kokeilla :D

No tuossa tapauksessa suosittelen yhtä kovaa, yhtä palauttavaa ja kolmanneksi jotain täysin eri liikettä kullekin lihasryhmälle.

Vaikkapa maanantaina kova penkki 5*5, keskiviikkona 6*2 maanantaita vähän pienemmillä painoilla. Reippaita ja keveitä toistoja palautteluun. Perjantaille sitten käsipainopenkki 2-3*8-10 ja jokin ojentajapunnerrus.

Mukavampaa pääkopallekin kuin jankuttaa samaa kolmesti viikossa.

Mave on kyl noussu tuon 2,5kg viikossa/kahdessa miinus viikon sairastelu oli tuos yhes vaihees ni alottanu taas maltillisesti.
Tämä progressio tuli mieleen lähinnä tuossa leuanvedosta, kun nyt pull-upseja saanut hyvin ylös tuolla menetelmällä niin ajattelin kokeilla sitä kaikissa muissakin.

Perkele sentään omaa tyhmyyttä ku en paremmin antanu nyörejä. :david:
Siis vaikka kokokropan teen, en tee sitä penkkiä joka kerta, kyl siinä vinopenkki vaihtelee. :D Eli en todellakaan jauha samaa kakkaa kokoajan.
Mut joo idis kuitenkin selvisi, eli vähän liian maltilliselta progelta kuullostaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom