Liiallisen vedenjuonnin oireet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leona
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä oireita voi tulla jos juo liikaa vettä, tietäisikö kukaan? Tiedän, että voi tulla puutosta jostain mineraaleista, mutta miten oireet ilmenevät?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Nobl
Mitä ite tien ja oon lukenu nii ei se kovin terveelistä oo.
tässä yks artikkeli:
http://www.helsinginsanomat.fi/uutisarkisto/19970809/koti/970809ko01.html

aikasta vanha mutta olkoon...

"Lääkäri Välimäki kuuntelee omassa juomisessaan janoa. Aamulla jano sanoo, että pari kuppia kahvia, lounaalla tarvitaan kolme desiä kevyt-kokista, iltapäivällä jonkin verran lisää kahvia ja ruuan kanssa tavanomaiset ruokajuomat. Hän sanoo, ettei ole laskenut juomisiensa määrää, mutta arvioi, että niistä kertyy päivän mittaan puolitoista, pari litraa. "

Oi että oikein kahvia janoon, PERKELE!

Yks oire liiallisesta juomisesta on tämä mikä mulla on, että veren natrium-arvot on liian matalat. Niinpä lisäilen joka ruokaan suolaa ihan lääkärin määräyksestä. Lekuri ei kylläkään käskenyt vähentää juomisen määrää, veikkaisin että menee 4-5 litraa päivässä, mutta siihen sisältyy myös kahvit jne.

Mutta voiko oireena (äkillinen) pahoinvointi? Mietin vaan onko mulla vatsatauti vai joku muu ongelma :( Olen juonut muutamista syistä johtuen todella korostetun paljon vettä viimeisen viikon aikana ja aina olen kyllä juonut tosi paljon.

kuulin juttua että tuossa paikallisella palvelutalolla asustaa joku mummeli, joka oli juonut 26 lasia vettä peräkkäin. hän on semmoinen etteä voisi juoda vaikka koko ajan. ei se paljo ajattele mitä se juopi. paha ois jos pistäs pirtua 26 lasia:evil: itellä lensi laatta ku join 14 lasia joskus pari vuotta sitten ku otettiin kilpailuja kavereitten kans..liian teiniä:kippis1:

Pakonomaista vedenjuontia kutsutaan polydipsiaksi.(ei varmaan kyse tässä, viittaan tuohon soulsickin juttuun)Jos vettä juo liikaa niin seurauksena voi todella olla hyponatremia (liian vähän natriumia veressä) Oireina pahoinvointi ja päänsärky joskus jopa sekavuus.

Originally posted by soulsick
paha ois jos pistäs pirtua 26 lasia:evil: itellä lensi laatta ku join 14 lasia joskus pari vuotta sitten ku otettiin kilpailuja kavereitten :

On pojalla viinapäätä ainakin. :worship:

en usko että mitään haittaa on vaikka joisi 20 litraa päivässä! Eri asia jos ei syö mitään ja juo kuin kala (täh?), kai silloin voi tulla vaikka mitä puutostiloja.
Tollanen vedenjuonnin vaaroista höpöttäminen on jo aika paksua minun korviini..

Tai kun tarkemmin ajattelen niin seuraavanlaisia vaaroja sisältyy liiallisen veden juontiin:
"pissaelimet" vaurioituu liiallisesta pissimisestä.
"kakkaelin" tulee mustasukkaiseksi kun pissielin saa enemmän huomiota.
Voi joutua helvettiin kun pitelee pissaelintään niin paljon kädessä (miehille jotka pissaavat seisaaltaan).

Tai kun tarkemmin ajattelen niin seuraavanlaisia vaaroja sisältyy liiallisen veden juontiin:
"pissaelimet" vaurioituu liiallisesta pissimisestä.
"kakkaelin" tulee mustasukkaiseksi kun pissielin saa enemmän huomiota.
Voi joutua helvettiin kun pitelee pissaelintään niin paljon kädessä (miehille jotka pissaavat seisaaltaan).

vaikka onkin pahemman puoleista pissakakkahuumoria, niin kylläpä nauratti

kiitos metalman, pelastit tylsän päiväni :kippis1:

Jos ylimääräistä vedenjuomista käyttää tyhjennykseen ym väliaikaiseen löylyyn niin eipä siitä yhtään mitään haittaa todennäköisesti tule (esim kehitystä haittaavaa vaikutusta), ellei itse huomaa että päätä särkee tai voi pahoin. Mutta pitkäaikaisessa käytössä ei ylimääräisestä vedenjuonnista ole mitään muuta kuin haittaa. Miksi pitäisi runsassuolaisia ruokia syödä ja sitten sen takia juoda monta (esim 80 kilonen yli 4 litraa vaikkei hikoile normaalia enemmän) litraa vettä päivässä?
Miksi ei söisi terveellisesti ja juo sen normaalin muutaman litran? Kun se todellakaan ei ole terveellistä jatkuvassa käytössä käyttää vedenjuontia diureettina, se aiheuttaa hivenaineiden puutosta so simple. Kaikki me ollaan ihmisiä ihan turha väittää muuta. Sama kuin väittäisi vaikka ettei oo mitään väliä syökö pelkkiä jauhoja vai terveellistä ruokaa, kaloreitahan ne vain on!

Kokeilin 1999 tyhjennystä intissä, join reilun kahden viikon aikana noin 6 litraa päivässä vettä (paino sillon n.86), ja viimeisten päivien aikana oli jo kovaa päänsärkyä ja välillä oksetti. Nesteitä lähti kyllä ihan kivasti. Oli hieman liian pitkä aika varmaan tuo 2 viikkoa.. Mistään rasituksesta/ylikunnosta oireet ei johtunu koska tuossa vaiheessa ainoo rasitus intissä oli salitreeni 3-4x viikossa. Ja oireet katosivat parissa päivässä kun laskin vedenjuonnin normaaliin n.3-4 litraa päivä aterioiden yhdeydessä + treeniä ennen, sen aikana ja jälkeen. Ja ruokavaliokin oli intin safkaa mistä varmasti sai tarpeeksi natriumia kun sitä söi niin paljon. Tuon jälkeen en oo tyhjennystä kokeillut. Aikeissa oon kyllä nyt keväällä ja kesällä kokeilla.

MIKE: kuinka pitkään muuten toi sun tyhjennys kesti?

Kusi ja jano ne hyviä mittareita on, jos kusi on tummaa/keltasta niin juo sitten enemmän. Keltasuus voi tietenkin johtua monesta muustakin asiasta. Mutta yleismittarina voi kusta pitää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom