Lihotuskuuri (naiselle)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Gillyanne sanoi:
Kuulostaa aika tyypilliseltä nykynaisen ruokavaliolta, valitettavasti.

:offtopic: Mutta ketkä ovat näitä "tyypillisiä nykynaisia"? Ilmeisesti ei ainakaan kukaan tuttuni, en tunne ketään joka söisi erityisen epäterveellisesti tai typerästi. (tuttavapiirissäni luultavasti minulla on huonoimmat ruokailutottumukset.) Ymmärrän, että jotkut teinipissikset syövät tuohon tyyliin, mutta että aikuiset naiset? Olen selvästi viettänyt HYVIN suojattua elämää.

Aloittajalle: epäilen, ettei kaverisi painonkohotuksesta tule koskaan mitään. Tyypillinen "tarttis tehdä jotain" -ihminen; kuitenkaan daami ei ole itse hankkimassa tietoa, vaan SINÄ kyselet sitä HÄNELLE. Valmiiksi pureskellut ohjeet harvoin tuottavat tulosta: ihminen sisäistää asiat kunnolla vain, kun on itse hankkinut tiedon, varsinkin näissä elämäntapa-asioissa. Ja jos ei viitsi nähdä vaivaa tiedon hankkimiseen, tuskin viitsii nähdä vaivaa elämäntapojen muuttamiseenkaan.

reinhardt sanoi:
:offtopic: Mutta ketkä ovat näitä "tyypillisiä nykynaisia"? Ilmeisesti ei ainakaan kukaan tuttuni, en tunne ketään joka söisi erityisen epäterveellisesti tai typerästi. (tuttavapiirissäni luultavasti minulla on huonoimmat ruokailutottumukset.) Ymmärrän, että jotkut teinipissikset syövät tuohon tyyliin, mutta että aikuiset naiset? Olen selvästi viettänyt HYVIN suojattua elämää.

En tiedä missä piireissä sinä sitten liikut, mutta kyllä minun tuntemistani naisista huolestuttavan suuri osa ottaa suuren osan kaloreistaan karkeista yms. paskasta ja proteiineja tulee jos tulee. Tai sitten kiinnitän huomioni vain näihin tapauksiin.

Ihan hyviä vinkkejä täällä on jo tullut.

Mä olen käsittänyt että ollaan sitten dieetillä tai nostamassa painoa, niin silti tulisi syödä terveellisesti. Jos ei ole kiinnostusta kehoiluun niin silti voi mielestäni syödä terveellisesti ja paremmin mutta silti ruoista mistä edes jotenkin pitää?
Ruokailutottumusten muutos tuskin aina käy nopeasti.
Mutta sitten asiaan.

Mä järkeilin homman niin ensin muuttaa ruokailut terveellisempään suuntaan ja muuttaa muutenkin ruokailutottumukset.
On tosiaan hankalaa lihota jos ei ole nälän tunnetta tarpeeksi usein ja muutenkin syö huonosti ja liian vähän.
Tämän takia mietin että kasaan vaikka viikoksi valmiin ruokaohjelman jota tulisi jotenkin noudattaa.

Eli olisiko proteiineja n. 2 g per painokilo, rasvaa 1-2 g per painokilo ja loput hiilareista hyvä runko. Kasvinöljyjen määrää yrittäisi lisätä. Hiilareissa painottaisi hitaampia hiilareita mutta niin ettei heti tarvitse kokonaan luopua nopeista hiilareista vaan syödä niitä maltillisemmin? Ehkä aluksi 3 tasaista ateriaa per päivä olisi hyvä, ja väliin ottaisi 2 pienenpää välipalaa?

Sitten hieman pitää puollustaa kaveria kun hän ei sitä itse voi tehdä.
Kysyn hänen puolestaan neuvoja koska hän itse pyysi ja hänellä ei ole nettiä.
On ottanut asiasta itsekkin selvää mutta naisille suunnatuissa lehdissä ei ole aina niitä järkevimpiä neuvoa.

Mä en oo mikään guru (missään asiassa :D ) vaan omasta kokemuksesta nyt puhun: alottakaa se kaloreiden lisäys vähän kerrallaan ja ei tosiaan ehkä heti kannata täysin luopua nopeista hiilareista. Jos samantien huono syömäri alkaa syödä superterveellisesti ni se maha voi täyttyä ihan minimaalisista kaloreista ja se painonlisäys ei enää onnistukaan. Tarkotan siis että ei yritä nostaa painoa syömällä kilokaupalla kasviksia ja puuroa, koska ne täyttää vatsaa niin paljon, että ei ehkä jaksa syödä tarpeeksi ennen kuin niihin määriin tottuu.

blackie sanoi:
Eli olisiko proteiineja n. 2 g per painokilo, rasvaa 1-2 g per painokilo ja loput hiilareista hyvä runko. Kasvinöljyjen määrää yrittäisi lisätä. Hiilareissa painottaisi hitaampia hiilareita mutta niin ettei heti tarvitse kokonaan luopua nopeista hiilareista vaan syödä niitä maltillisemmin? Ehkä aluksi 3 tasaista ateriaa per päivä olisi hyvä, ja väliin ottaisi 2 pienenpää välipalaa?

Kolme ateriaa voisivat olla näitä perinteisiä "kunnollisia" kalaa/kanaa/lihaa, kasviksia ja jotain hidasta hiilaria, ruisleipää tms. Ja JOS ei olisi sitä runkkupykälää ettei missää nimessä lisäravinteita, niin välipaloina alle proteiini/rasvadrinkki ja päälle vähän sitä makeaa mässyä. Mutta voihan proteiinijuoman korvata sitten vaikka raejuustolla, rahkalla, tofulla... jos se nyt siitä on kiinni. Helpommalla vaan pääsisi jauhoja käyttämällä, mutta mitäs se mulle kuuluu, en ole edes lisäravinnekauppias :D

Timba79 sanoi:
En tiedä missä piireissä sinä sitten liikut, mutta kyllä minun tuntemistani naisista huolestuttavan suuri osa ottaa suuren osan kaloreistaan karkeista yms. paskasta ja proteiineja tulee jos tulee. Tai sitten kiinnitän huomioni vain näihin tapauksiin.

Kyllä minunkin "piirini" naiset syövät silleen perusterveellisesti. Eivät luultavasti öljyä suoraan pullosta, eivätkä pr-hh-r-suhteita laskien mutta ihan tavallista kotiruokaa, mikä mielestäni on lenkkeilijä-hyötyliikunta -tason kuntoilijalle ihan tarpeeksi.

reinhardt sanoi:

Omassa tuttavapiirissäni tuntuu olevan aika kaksijakoista tämä syömispolitiikka: ne (puhun nyt siis vain naisista), jotka harrastavat liikuntaa ja muutenkin elävät terveellisemmin, myöskin syövät suhtkoht järkevästi (joskin kyllä osittain liian vähän ja liian hiilarivoittoista sapuskaa, rasvaa kammoten, mm. äitini tekee näin, valitettavasti), ja toiset sitten syövät suomeksi sanottuna aika lailla päin helv*ttiä, siis aikuiset ja muuten kyllä ihan fiksut naiset. Ja sitten ihmetellään, kun myötäänsä väsyttää ja päätäkin särkee, eikä painokaan pysy kurissa, vaikka kaikenlaiset poppakonstit on kokeiltu... :rolleyes:

EDIT:
Wilhelmiina sanoi:
Eivät luultavasti öljyä suoraan pullosta, eivätkä pr-hh-r-suhteita laskien mutta ihan tavallista kotiruokaa, mikä mielestäni on lenkkeilijä-hyötyliikunta -tason kuntoilijalle ihan tarpeeksi.

Tämä riippuu todella paljon siitä, mitä se "tavallinen kotiruoka" kenenkin tapauksessa tarkoittaa. Mikäli se tahtoo sanoa paljon tuoreita vihanneksia ja hedelmiä, ruisleipää ja puuroa, monipuolisesti lihaa, kalaa ja siipikarjaa, maitotuotteita jne., niin OK. Valitettavan usein tuo "kotiruoka" kuitenkin tuntuu nykyään tarkoittavan valtavaa määrää eineksiä ja puolivalmisteita, vaaleaa vähäkuituista leipää, sokeria pursuvia jogurtteja, juomaksi mehua tai limsaa jnejnejne. :( (Enkä nyt viitannut tuolla eittämättä hieman kärjistetyllä kauhuruokavaliolla missään tapauksessa Wilhelmiinan tuttaviin, vaan aivan yleisenä kommenttina sen heitin.)

Ei toki "Taavi Tavallisen" tarvitsekaan ryhtyä laskemaan kaloreita ja/tai makroravinnesuhteita pilkulleen, mutta kyllä mielestäni jokaisen olisi syytä vähän kiinnittää huomiota siihen, mitä syö. Ei sen proteiinin ja hyvin rasvojen lisäämisen ja vastaavasti huonojen hiilarien vähentämisen luulisi olevan ylivoimaista kellekään. Ja tällä ei taas ole mitään tekemistä lihasten kasvattamisen tai ylipäätäänkään puntinheivaamisen kanssa, vaan ihan yleisen terveyden ja hyvinvoinnin kannalta tuollainen olisi mielestäni erittäinkin suositeltavaa. :piis:

Suositut

Back
Ylös Bottom