Lihomispelko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tassu
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Vaikee kasvattaa lihasta ku pelkään koko ajan että lihon. Pituutta on nyt 153cm ja painoa noin 47kg. Salilla oon käyny nyt noin 3kk ja painoa tullu lisää ehkä jotain 1-2kg. (tosin peilikuva kyllä näyttää pikkasen paremmalta, ehkä..) Tiedän et pitäis syödä ennemmän ku kuluttaa jos haluis et lihakset kasvaa ja sillonha tietysti myös paino nousee. Välillä päätän et nyt alan syödä kunnolla et lihas kasvaa, mut sit ku käyn puntaris ja huomaan et paino on noussu niin alkaa ottaa päähän. Ei tästä tuu mitään ku en uskalla syödä tarpeeksi ja sit syön kuitenki sen verran et paino ei putookkaan... Miten tästä pääsee eroon? Vai pitäiskö laihduttaa vielä sen verran ettei oo (juuri) yhtään ylimääräistä rasvaa ja sit vasta alata kasvattamaan lihasta niin ei tarviis niin hermoilla ton läskin kans?

En usko, että sulla sitä ylimäärästä rasvaa kauheasti on nytkään. Yritä saada ne kiksit itse siitä treenistä ja hyvästä olosta, vaaka pois käytöstä. Musta pitäisi muuttaa ihan koko ajattelumalli. Treenataan siksi koska se on kivaa, syödään terveellisesti, että on hyvä ja energinen olo JA jos sit vielä näyttää kroppa hyvältä niin se on vaan plussaa...jos tajuat. Mä kuulutan sellaisen syvemmän halun perään, missä ei tehdä näitä juttuja vaan siksi että näyttäisparemmalta. Ei kukaan jaksa motivoitua vaan ulkonäköseikkojen vuoksi kovin pitkälle. Itsellä on parhaimpia esimerkkejä ravintoasiakkaissa. Ne jotka alkavat 'kuurille' laihtuakseen jonkun tietyn kilomäärän ja kuvittelevat että sit se elämä on ihanaa eivät jaksa motivoitua kovin pitkälle, kun taas ne jotka haluavat painonhallinnan lisäksi muuttaa elämäntapojaan jäävät koukkuun treenaamiseen ja fiksuun syömiseen. Tämä viimeinen porukka ei juuri alkukuukausien jälkeen hypi vaa'alla ja näyttävät kaiken lisäksi vietävän hyviltä ja tuntevat olonsa hyväksi.
Ei kilpalijatkaan missään tosi rasvattomassa kunnossa ole offilla ja alan lehdet mun mielestä luovat vääriä ihanteita ja sellaisen illuusion, että ollaan pirun tiukkoja ja hymy herkässä ympäri vuoden ja vielä tosi lihaksikkaitakin. Jossain kauppajonossa ei varmasti kukaan arvaa, että tääki pimu on joku lihaksikas kehonrakentaja vaikka joissain blogikuvissakin siltä näyttää. Naiset on aina miettiny kilojaan ja ulkonäköään...se kuuluu meille, mutta väitän, että jos urheilee sen takia et se on kivaa ja syö terveellisesti ja tuntee olonsa hyväksi niin on taatusti viehättävämpi vaikka parilla liikakilolla kun ruoasta ressaavana ikuisena laihduttajana. Paasaan tätä samaa virttä.;)..mut ku musta tuollainen on ihan turhaa energian tuhlaamista. Eli treeniä pönttöön ja palkkaria huiviin tassu!

Naiset on aina miettiny kilojaan ja ulkonäköään...se kuuluu meille, mutta väitän, että jos urheilee sen takia et se on kivaa ja syö terveellisesti ja tuntee olonsa hyväksi niin on taatusti viehättävämpi vaikka parilla liikakilolla kun ruoasta ressaavana ikuisena laihduttajana. Paasaan tätä samaa virttä.;)..mut ku musta tuollainen on ihan turhaa energian tuhlaamista. Eli treeniä pönttöön ja palkkaria huiviin tassu!

Tässä tuli täyttä asiaa! Tassu, heivaa vaaka elämästä tässä vaiheessa kokonaan ja keskity vain hyvään oloon ja fiilikseen! ;) Puntarilla ei tee tässä lajissa juuri mitään, ellei kisaa!

Eipä sitä itsekkään pidä ulkonäköä tärkeimpänä asiana, mutta treenin ja syömisten jälkeen ei nyt ainakaan huonommalta haluis näyttää! ;) Tällä siis tarkotan sitä, että vielä kun ei aina tuu syötyä oikein, mutta kuitenkin melko paljon...kertyy myös läskiä.

Eli kannattaa kiinnittää huomiota siihen mitä syö, syödä paljon ja treenata! Myös mie oon käyny salilla kolmisen kuukautta ja painoa on tullu lisää. Vielä en kuitenkaan jaksa liikaa siitä välittää (mutta ymmärrän kyllä hyvin siuta, miutakin välillä inhottaa kun paino vaan nousee vaikka urheilee enemmän kuin ennen), sillä se kuuluu myös tähän lajiin. Nyt itselläni mitat jotain 160/57-58...

Miten tästä pääsee eroon? Vai pitäiskö laihduttaa vielä sen verran ettei oo (juuri) yhtään ylimääräistä rasvaa ja sit vasta alata kasvattamaan lihasta niin ei tarviis niin hermoilla ton läskin kans?

No ei todellakaan kannata laihduttaa ja sitten (yrittää) kasvattaa lihasta, nounounou.

Mikäs siinä lihomisessa niin pelottaa? Tai miksi edes ajattelet, että tässä lajissa pitäisi jotenkin lihoa?
Ei tarvitse. Toki saliharrastus muokkaa kroppaa ja voi tuoda PUNTARIIN muutaman lisäkilon mutta ei se tarkoita lihomista sanan varsinaisessa merkityksessä. Tai sitten ei tule juuri lisäkilojakaan, vaan ehkä voimaa ja kaunispiirteinen vartalo tai ainakin hyvä mieli :)

Voisit ajatella asiaa sellaiselta kannalta, että pyrit siihen ettet liho etkä laihdu. Eli syöt nälän mukaan, hyvin ja terveellisesti, herkkuhetket mukaanlukien. Treenaat ohjelman mukaan, kuitenkin siten, että se tuntuu hyvälle. Ohjelmaan voit sisällyttää puntin lisäksi jotain kivaa aerobista, jos haluat.

Tuskin monikaan mimmi mitään "sikabulkkeja" harrastaa eikä minun mielestä ole kovin aiheellista saati mielekästäkään. Syömällä suurin piirtein kulutuksen verran (ei tarvitse laskea eikä haittaa jos joskus syö enemmän tai vähemmän) voi saliharrastuksesta saada irti paljon enemmän kuin stressaamalla "mitä voin syödä etten liho" tai "mitä minun pitää syödä että saan lihasmassaa". Niin kauan kuin treenaamisessa (ja syömisessä) säilyy ilo ja kohtuus, pitäisi homman olla kuta kuinkin hanskassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom