Lihoaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hyri
  • Aloitettu Aloitettu
No mitä sinä sitten etsit? Ei varmasti ole olemassa yhtä yksinkertaista ja ainoaa oikeaa vastausta kysymykseen "Mitä palautusjuomaa pitäisi/kannattaisi käyttää?"
Siis huoh... Mainitsin tämän saman asian jo aiemmin mutta mainitsempa uudestaan. Siis etsin onko olemassa jotakin tiettyä nyrkkisääntöä minkälainen palkkarin tulisi olla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis huoh... Mainitsin tämän saman asian jo aiemmin mutta mainitsempa uudestaan. Siis etsin onko olemassa jotakin tiettyä nyrkkisääntöä minkälainen palkkarin tulisi olla.

Kyllä. Hiilaria ja protskua pitäis sisältää. Muu onkin sitten enemmän tai vähemmän hifistelyä.

Noniin, aika nostaa taas tää keskustelu kun kysymyksiä on tullu jälleen lisää. Kiitokset vähän myöhässä edellisille auttajille, mutta nyt lisää.

Tämä kysymys nyt ei tälle alueelle varsinaisesti kuulu, mutta kerta oon kerran ketjun luonu ni käytetään tätä ;).

Eli kuinka kovalla nopeudella te juoksette lenkkinne? Itse olen vasta aika aloittelija kun olen käynyt juoksemassa tuon 7.5km noin 10-15kertaa ja tuntuu aina että kun lenkiltä tulen niin aika lähelle 40minuuttia on mennyt ja se tekee mun laskujen mukaan noin 11,3km/h eli noin 3m/s.

Miltäs toi vauhti teidän mielestänne tuntuu, lenkkipolullahan jotkut tulee aika ripeesti ohi, mutta vain muutaman kerran.

Ei tässä muuta mutta olis kiva tietää, että onko toi ihan paska kunto ^^.

Juoksuvauhti ilmoitetaan yleensä min/km, eli tuossa sinun tapauksessasi kyse on tuollaisesta 5:20 min/km -vauhdista mikä on tuolle matkalle kohtuu reipas vauhti (10 km reiluun 53 minuuttiin). Eli ei kuntosi todellakaan ihan paska ole. Ite juoksen mielestäni kohtuu reipasta vauhtia ja perus 6 km lenkit menee jotain 5:40 min/km vauhtia. Kannattaa vaihdella matkaa ja vauhtia sillä samanpituisen lenkin juokseminen joka kerta samalla vauhdilla ei pidemmän päälle enää nosta kuntoa. Vedä välillä vaikka vielä vähän reippaampia 5 km lenkkejä, ja sitten välillä 10 km hitaampia lenkkejä, toki tuon 7,5 km lenkin voi myös pitää valikoimassa. Pääasia että matkat ja vauhdit vaihtelevat.

Juoksulenkki tunti ylävartalotreenin jälkeen ei välttämättä ole hyväksi lihaskehityksen kannalta. Tuo tunti harkkojen jälkeen on jotakuinkin optimaalinen hetki antaa elimistölle ravintoa lihasten palautumisen aloittamiseksi. Eli silloin viimeistään elimistö alkaa huutaa ravinteita. Juoksulenkin jälkeen pitäisi sitten syödä sekä punttitreenin että juoksutreenin "edestä" eikä ruoka tuolloin välttämättä heti maistu.

Itse yritän jaksottaa punttia, juoksemista ja syömistä tällä hetkellä näin: http://www.pakkotoisto.com/ravinto/91130-saman-aikainen-lihaskasvu-ja-rasvan-poltto-2/#post2875857

Pistetäänpä taas uutta kysymystä pöytään :). Noniin työt alkoi ja olen varasto duunissa mikä on melko fyysistä että kyllä paikat on välillä kipeät, eli kysymys kuuluukin että kannattaako tehdä fyysisen työn ohella lihastreeniä?

Äskön yritin vähän hauiksia kokeilla miltä tuntuu ni perhana ni on kyllä ranteet kipeet että ei nostellakkaan, sen sijaan tein vain vatsat ja vähän jalkoja.

Mitään vinkkejä miten itse teette? Olen kyllä aika usein aika poikki töiden jälkeen että ei tule mieleenkään tehdä mitään treenia mutta tänään ei ollut ihan niin väsy niin päätin kokeilla, harmillista vaan että tosin ne ranteet ei kestänyt tehdä hauiksia ^^.

Pistetäänpä taas uutta kysymystä pöytään :). Noniin työt alkoi ja olen varasto duunissa mikä on melko fyysistä että kyllä paikat on välillä kipeät, eli kysymys kuuluukin että kannattaako tehdä fyysisen työn ohella lihastreeniä?

Äskön yritin vähän hauiksia kokeilla miltä tuntuu ni perhana ni on kyllä ranteet kipeet että ei nostellakkaan, sen sijaan tein vain vatsat ja vähän jalkoja.

Mitään vinkkejä miten itse teette? Olen kyllä aika usein aika poikki töiden jälkeen että ei tule mieleenkään tehdä mitään treenia mutta tänään ei ollut ihan niin väsy niin päätin kokeilla, harmillista vaan että tosin ne ranteet ei kestänyt tehdä hauiksia ^^.
Kannattaa. Ei varastohommissa varmasti saa kaikkia lihasryhmiä treenattua tasapuolisesti ja kovaan duuniin + treeneihin tottuu kyllä kun aikansa tekee.

Jos on mahdollista, niin kannattaa käydä ennen duunia salilla niin jaksaa siellä pakertaa ja sit on pakko mennä duuniin. Duunin jälkeen helposti väsyttää ja salille ei jaksa mennä.

Mutta tuleeko siinä sitten liikaa liikuntaa? Siis esimerkiksi kuinka monta kertaa kannattaa sitten työn ohessa treenata viikossa, normaalisti tein 4 kertaa viikossa niin miten tasapainottaisin nytten, samalla ohjelmalla että maanantaina yläkroppa, tiistaina alakroppa torstaina ylä ja perjantaina ala, vai kannattaisiko harjoittelun määrää vähentää?

Kannattaa. Ei varastohommissa varmasti saa kaikkia lihasryhmiä treenattua tasapuolisesti ja kovaan duuniin + treeneihin tottuu kyllä kun aikansa tekee.

Jos on mahdollista, niin kannattaa käydä ennen duunia salilla niin jaksaa siellä pakertaa ja sit on pakko mennä duuniin. Duunin jälkeen helposti väsyttää ja salille ei jaksa mennä.

Ei se varastoduuni nyt niin kehittävää ole että se salin ohi ajais.:D

Mutta tuleeko siinä sitten liikaa liikuntaa? Siis esimerkiksi kuinka monta kertaa kannattaa sitten työn ohessa treenata viikossa, normaalisti tein 4 kertaa viikossa niin miten tasapainottaisin nytten, samalla ohjelmalla että maanantaina yläkroppa, tiistaina alakroppa torstaina ylä ja perjantaina ala, vai kannattaisiko harjoittelun määrää vähentää?
Liikaa ja liika... Jos tuntuu, että tulee liikaa niin karsii salilla käymisestä vähäksi aikaa ja lisää pikkuhiljaa. Kyllä se kroppa tottuu aika nopeesti jos on yhtään urheilupohjaa. Mä tekisin jollain 1-jakosella kolmesti viikkoon koska lihaksia ei treenata salilla loppuun asti niin ei hapota sit liikaa varastolaatikoita nostellessa. Lisäks kroppa tulee treenattua läpi 3x viikkoon ja jää vielä 4 lepopäivää.

Ei perse, nyt on taas ongelma että kun duunit alko, ei jaksanut enää jumppailla ni helvetti paino laskenu 4kg, voiko tää olla mahollista parissa kuukaudessa. Mitäköhän toi 4kg painon lasku meinaa, voiko olla mahollista että se paino mitä yritin puol vuotta nostaa tipahti noin äkkiä -.- ja mistä se lähtee lihaksista vai vaikka on fyysinen duuni myös? :/

Ei perse, nyt on taas ongelma että kun duunit alko, ei jaksanut enää jumppailla ni helvetti paino laskenu 4kg, voiko tää olla mahollista parissa kuukaudessa. Mitäköhän toi 4kg painon lasku meinaa, voiko olla mahollista että se paino mitä yritin puol vuotta nostaa tipahti noin äkkiä -.- ja mistä se lähtee lihaksista vai vaikka on fyysinen duuni myös? :/

Riippuu sun koosta, mut uskoisin et 90% tuosta on vaan nestettä.

Joo tosiaan ennen töitä painoin 66kg mutta nyt enään 62, haluaisin sinne 70-75kg mutta saamari että tuntuu että siinä tulee nii paljo läskiä messiin. No joo kohta alkaa tuo kesäloma ni pääsee taas ottaa itteään niskasta kiinni...

Kuitenkin vaikka aamulla puuro sitten safka, sen jälkeen muutama leipä välipalaksi sitten kun tulee töistä niin leipä + rahka sitten tunnin päästä uudestaan lämmin ruoka ja sitten 9 aikaa iltapala... ja silti vaan laskee

Joo tosiaan ennen töitä painoin 66kg mutta nyt enään 62, haluaisin sinne 70-75kg mutta saamari että tuntuu että siinä tulee nii paljo läskiä messiin. No joo kohta alkaa tuo kesäloma ni pääsee taas ottaa itteään niskasta kiinni...

Kuitenkin vaikka aamulla puuro sitten safka, sen jälkeen muutama leipä välipalaksi sitten kun tulee töistä niin leipä + rahka sitten tunnin päästä uudestaan lämmin ruoka ja sitten 9 aikaa iltapala... ja silti vaan laskee

Suosittelen laittamaan koko ruokailun esille suht tarkkaan. Kahellaan missä vika.:)

Aamupala: Puuro + Banaani/ muu hedelmä
siinä 9-10 aikaa hedelmää
Ruokkiksella ihan pelkkä ruoka jotain Valkokastike + Pastaa tai esimerkiksi makaronilaatikkoa
1-2 aikaa 2 ruisleipää
3-5 aikaa leipää/jogurttia
5-6 Ruoaksi samaa kuin ruokkiksella
8-10 aikaa 3 ruisleipää sekä rahkaa

Aamupala: Puuro + Banaani/ muu hedelmä
siinä 9-10 aikaa hedelmää
Ruokkiksella ihan pelkkä ruoka jotain Valkokastike + Pastaa tai esimerkiksi makaronilaatikkoa
1-2 aikaa 2 ruisleipää
3-5 aikaa leipää/jogurttia
5-6 Ruoaksi samaa kuin ruokkiksella
8-10 aikaa 3 ruisleipää sekä rahkaa

9-10 aikaan ota kaveriks esim. raejuustopurkki
3-5 aikoihin esim lisäks rahkaa ja maitoa pari lasillista.
8-10 aikoihin esim tuohon päälle kananmunia, niin rupee papu kasvamaan.

Nuo oli esimerkkejä. Mutta, kaloreita lisää!

Painoa tulee kun syö yli kulutuksen, nappaappa vaikka sellane pyöreet 3000kcal reenipäivinä ja välipäivinä tietty sit vähän vähemmän ja proteiinia joka päivä vähintää 2g per painokilo mut ei varmaa haittaa vaikka tulis 3g per painokilo sitä proteiinia... Ja todellakin saat kyllä syyä aika paljon enemmän ja nimenomaan proteiinia enemmän... Eikä sitä läskiä välttämättä niin hirveesti kerry, itellä on noussu paino nyt muutamissa vuosissa 50-55kg paikkeilta n.100kg:hen ja vielä näkyy sixpäkki jotenki... Tosin en väitä että tuosta painosta olis lihasta kovin suuri osa, mutta ei se ainakaan rasvana paljoa näy :)

Kysymyksiä taas... Pitääkö treenin jälkeen syödä heti jotain jos on nälkä vai vaan odottaa seuraavaan ruokailuun, ja jos pitää niin mitä pääasiassa kannattaisi syödä?

Kysymyksiä taas... Pitääkö treenin jälkeen syödä heti jotain jos on nälkä vai vaan odottaa seuraavaan ruokailuun, ja jos pitää niin mitä pääasiassa kannattaisi syödä?

Mahdollisimman nopeesti treenin jälkeen jotain proteiini ja hiilihydraattipitosta. Jos maistuu syö. Jos ei, oottele jonkun aikaa. Ei oo raketti tiedettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom