lihasvoimasta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaide
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
oon miettiny sitä et porukka puhuu että pitäs treenaa niillä painoilla mitkä tuntuu sopivilta...mut voiko lihas kasvaa jos on naurettavan vähän voimaa. Ite treenaan 10kg käsipainoilla ja penkistä nousee hikee 40kg se tuntuu hyvältä, ei oo mulle liian kevyt. Mut varmaa 98% jengist se on naurettavan kevyt eikä kehittäs yhtää mitään?

kirjotustaito kusee , toivottavasti tost saa mitää selkoo :P

Turha sitä on nostella isompia painoja kuin pystyy. Liian isoilla painoilla liikeradat menee perseelleen ja lihas saattaa vaurioitua, mikä ei suinkaan edistä tai nopeuta kehitystä.

Eihän sillä ole väliä millä painoilla treenaa kuhan normaalit toistot (5-15) tuntuu rankoilta, ni sitten on oikeat painot. Kyllä ne nousee alussa nopeasti.

oon miettiny sitä et porukka puhuu että pitäs treenaa niillä painoilla mitkä tuntuu sopivilta...mut voiko lihas kasvaa jos on naurettavan vähän voimaa. Ite treenaan 10kg käsipainoilla ja penkistä nousee hikee 40kg se tuntuu hyvältä, ei oo mulle liian kevyt. Mut varmaa 98% jengist se on naurettavan kevyt eikä kehittäs yhtää mitään?

kirjotustaito kusee , toivottavasti tost saa mitää selkoo :P

Ja varmaan 98% täällä olijoista on treenannu pidempään, jos et haluu nostaa enempää niin senkus treenaat niillä ei kukaan sen enempää välitä mitä nostat. Jos taas haluut nostaa enemmän niin sitten vaan korotat painoja, eli siinä vaiheessa ku tuntuu helpommalta niin pistät 2.5-5kg lisää ja teet sillä niin pitkään ku tuntuu helpolta. Kannattaa tietenkin toistoja seurata tarkasti vaikka ihan vaan huvikseen treenais.

Kyllä se siitä lähtee. Mäki tein samoilla painoilla alottaessani ja kyllä ne tulokset on siellä vähä lähteny nousee noin 4kk:ssa. Että sitten vaan :puntti:

Kaikki on alottanu jostain, ja yleensä aika pohjalta. Lihas kasvaa, jos ärsytät sitä. Ei oo väliä vaikka nostaisit penkissä 20kg 5x5, jos se on sulle sopiva paino etkä pysty painavempia nostamaan niin sillon on kaikki kohdallaan.

Mun mielestä tämän aiheen vois poistaa täältä, aika turha.

.mut voiko lihas kasvaa jos on naurettavan vähän voimaa.

Jos voimaa on naurettavan vähän, niin ne heikot lihakset myös kasvavat ja vahvistuvat jo naurettavan pienillä painoilla. Eli todellakin turha vertailla tangossa olevia kilomääriä mihinkään muuhun kuin siihen, miltä ne omassa kropassa tuntuvat. Samoilla painoilla hinkkaamiseen ei kuitenkaan pidä jumittua, vaan rautaa pitää rohkeasti lisätä tankoon aina, kun se vain tuntuu olevan mahdollista.

(Jossakin välissä niitä painoja kenties pitää osata myös tiputtaa uudelleen alaspäin vauhdin hakemiseksi kehityksen katkettua, mutta sulla se ei varmaan ole päällimmäinen asia vielä vähään aikaan.)

Lihaksen koko ei ole voiman kanssa verrattavisa, mutta ilman toista ei olisi toista :D

Huipulla tollaset 50-60 kiloset nostelevat monta kertaa oman painonsa verran rautaa, kun taas cbb-tason bodarit saattavat liikutella pienempiä treeni painoja mitä esim. moni pakkislainen.

Voimaa saa helposti ilman että lihaskasvaa(dieetilläkin siis), ja joillakin bodareiden erikoistekniikoilla kuten pakkotoistoilla voidaan jopa menettää (kuullemma) voimaa, mutta silti pala kasvaa.

Itse olen mieltänyt asian niin että jos sarjapainot kasvavat suht loppuunasti tehdyillä suht pitkillä (+8) sarjoilla, niin lihastakin on tullut. Tämä esim. siksi että harvoin tuollaisella treenillä voimaa dieetillä tulee...

Mutta kyllähän Suomen ykkös bodari Jari Mentula on nostanut 317,5kg penkistä (EM), että harvoin isoja rintalihaksia alle 100kg penkkaajalla näkyy :)

Back
Ylös Bottom