http://lihastohtori.wordpress.com/
Juha Hulmin blogi on kyllä yksi parhaista, joten joulun kunniaksi siitä pitää aloittaa oma topikki! Vähän tietoa
Omia poimintoja joistakin blogissa olleista kirjoituksista
Ravintolisät lihaskasvussa. Osa I: paras A-ryhmä
Lihastohtori haastattelee itse itseään
Maksimaaliseen lihaskasvuun tähtäävän harjoittelun ja ravinnon nyrkkisäännöt – Hulmi ja Ahtiainen
Blogissa on monia loistavia vierailevia kirjoittajiakin. Tässä näytteitä, lisää löytyy blogin syövereistä!
Treenijako for dummies – Markku Tikka
Lihasvoimaharjoittelu on ihmelääkettä – Jan Sundell
Katsaus voimaharjoittelun periodisaatioon – Jonas Nivala
Sarjat täydelliseen uupumukseen asti? Osa I – Timo Haikarainen
Juha Hulmin blogi on kyllä yksi parhaista, joten joulun kunniaksi siitä pitää aloittaa oma topikki! Vähän tietoa
Olen vuonna 2009 lihaskasvusta väitellyt liikuntatieteiden tohtori. Olen tällä hetkellä Suomen Akatemian tutkijatohtorina. Yritän tutkijana ymmärtää erityisesti lihasten kasvun saloja. Lihaskasvun lisäksi olen tutkinut paljon mm. voimaharjoittelua ja urheilijan ravintoa. Tieteellinen julkaisulista löytyy täältä. Harrastan itsekin aktiivisesti voimaharjoittelua.
Omia poimintoja joistakin blogissa olleista kirjoituksista
Ravintolisät lihaskasvussa. Osa I: paras A-ryhmä
Lihastohtori haastattelee itse itseään
Maksimaaliseen lihaskasvuun tähtäävän harjoittelun ja ravinnon nyrkkisäännöt – Hulmi ja Ahtiainen
Blogissa on monia loistavia vierailevia kirjoittajiakin. Tässä näytteitä, lisää löytyy blogin syövereistä!
Treenijako for dummies – Markku Tikka
Markku on kokenut ammattivalmentaja sekä classic bodybuildingin SM-mitalisti ja raw-voimanostaja. Markun erinomaisia artikkeleita on ollut mahdollisuus lukea mm. ProBody-lehdestä.
Lihasvoimaharjoittelu on ihmelääkettä – Jan Sundell
Olen sisätautiopin dosentti ja sisätautien erikoislääkäri. Toimin TYKS:ssä ylilääkärinä. Toimin tällä hetkellä myös Body-lehden kolumnistina. Harrastuspuolella on klassista kehonrakennusta, josta 2011 tulokas hopeaa ja 2012 Masters SM IV sija
Katsaus voimaharjoittelun periodisaatioon – Jonas Nivala
Olen ProBody-aikakauslehden artikkelitoimittaja ja vakavan asteen ”kehonrakennusfanaatikko”. Varsinainen akateeminen koulutukseni sijoittuu kulttuurin, kielen ja pedagogiikan puolelle, mutta seuraan kehonrakennuskirjallisuutta erittäin aktiivisesti. Olen lisäksi tutkinut lihaksia yliopistossa humanistin lähtökohdista.
Sarjat täydelliseen uupumukseen asti? Osa I – Timo Haikarainen
Timo Haikarainen, koulutukseltaan liikuntatieteiden maisteri ja personal trainer. Timolla on yli kymmenen vuoden kokemus käytännön valmentamisesta, hän on kouluttanut vuosien ajan personal trainereita, ja opettanut liikunnanopiskelijoita, fysioterapeutteja ja liikuntaneuvojia. Hän toimii kirjoittajana useissa lehdissä ja on vakioesiintyjänä erilaissa hyvinvointiohjelmissa mm. TV:ssä (Elixir ja Hyötyhiki -sarja)