Lihastohtori - Jakaa lihasten ilosanomaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peiter
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
http://lihastohtori.wordpress.com/

Biojhu4.jpg

Juha Hulmin blogi on kyllä yksi parhaista, joten joulun kunniaksi siitä pitää aloittaa oma topikki! Vähän tietoa

Olen vuonna 2009 lihaskasvusta väitellyt liikuntatieteiden tohtori. Olen tällä hetkellä Suomen Akatemian tutkijatohtorina. Yritän tutkijana ymmärtää erityisesti lihasten kasvun saloja. Lihaskasvun lisäksi olen tutkinut paljon mm. voimaharjoittelua ja urheilijan ravintoa. Tieteellinen julkaisulista löytyy täältä. Harrastan itsekin aktiivisesti voimaharjoittelua.

Omia poimintoja joistakin blogissa olleista kirjoituksista

Ravintolisät lihaskasvussa. Osa I: paras A-ryhmä

Lihastohtori haastattelee itse itseään

Maksimaaliseen lihaskasvuun tähtäävän harjoittelun ja ravinnon nyrkkisäännöt – Hulmi ja Ahtiainen

Blogissa on monia loistavia vierailevia kirjoittajiakin. Tässä näytteitä, lisää löytyy blogin syövereistä!

Treenijako for dummies – Markku Tikka

Markku on kokenut ammattivalmentaja sekä classic bodybuildingin SM-mitalisti ja raw-voimanostaja. Markun erinomaisia artikkeleita on ollut mahdollisuus lukea mm. ProBody-lehdestä.

Lihasvoimaharjoittelu on ihmelääkettä – Jan Sundell

Olen sisätautiopin dosentti ja sisätautien erikoislääkäri. Toimin TYKS:ssä ylilääkärinä. Toimin tällä hetkellä myös Body-lehden kolumnistina. Harrastuspuolella on klassista kehonrakennusta, josta 2011 tulokas hopeaa ja 2012 Masters SM IV sija

Katsaus voimaharjoittelun periodisaatioon – Jonas Nivala

Olen ProBody-aikakauslehden artikkelitoimittaja ja vakavan asteen ”kehonrakennusfanaatikko”. Varsinainen akateeminen koulutukseni sijoittuu kulttuurin, kielen ja pedagogiikan puolelle, mutta seuraan kehonrakennuskirjallisuutta erittäin aktiivisesti. Olen lisäksi tutkinut lihaksia yliopistossa humanistin lähtökohdista.

Sarjat täydelliseen uupumukseen asti? Osa I – Timo Haikarainen

Timo Haikarainen, koulutukseltaan liikuntatieteiden maisteri ja personal trainer. Timolla on yli kymmenen vuoden kokemus käytännön valmentamisesta, hän on kouluttanut vuosien ajan personal trainereita, ja opettanut liikunnanopiskelijoita, fysioterapeutteja ja liikuntaneuvojia. Hän toimii kirjoittajana useissa lehdissä ja on vakioesiintyjänä erilaissa hyvinvointiohjelmissa mm. TV:ssä (Elixir ja Hyötyhiki -sarja)

En nyt ymmärtänyt miksi tämän esille toit. Siksikö, että ihmiset tietäisivät tästä blogista? Sillä kyllä Hulmi itsekkin tätä aika hyvin mainostelee

En nyt ymmärtänyt miksi tämän esille toit. Siksikö, että ihmiset tietäisivät tästä blogista? Sillä kyllä Hulmi itsekkin tätä aika hyvin mainostelee

Hyvä Tuksu, koska on Joulu! Kuitenkin niin harvassa suomeksi olevat treenaamista käsittelevät blogit, jotka ovat vielä laadukkaita, niin ajattelin tämän ansaitsevan oman topikkinsa.

Kyllähän tuo Juha on tainnut itse tänne laittaa postia joka kerran, kun sillä on uusi artikkeli. Tää ketju on nyt vähän niinkuin Kauniiden ja Rohkeiden uusinta.

No, nyt ne voi kerätä tänne :) Tai voidaanhan me mennä keskusteleen viidakon tähtösistä tai heavy metal perseestä. Ne kun ovat toki relevantteja ;)

^ Oon kumminkin samaa mieltä, että kun en laiskuuttani välttämättä ihan tiiviisti seuraa Hulmin blogia, niin tällanen "kootut" -thredi on ihan paikallaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jahas.

kiitos Peiter tästä ilmaisesta mainoksesta. Aluksi puffailinkin täällä armottomasti itsekin, mutta en ole enää viimeisistä kymmenestä jutusta kehdannut ja viitsinyt mainostella kuin yhtä juttua enää kun muut ovat tehneet spämmäilyä jo mun puolestani ihan riittävästi ja klikkauksia joka jutulla on ollut yleensä ainakin n. 10 000 muutenkin.

Juttuja on sen verran paljon jo, että listasin ne yläpalkkiin omiin osioihinsa, joista nyt varsinkin Treeni, Ravinto-jutut kiinnostanee täällä. ChildInTime on oikeassa, että jonkinlainen koonti on hyvä. Oon kyllä sellaista blogiinkin miettinyt, koska blogi on kuitenkin kronologinen ja juttuja tulee sikin sokin vähän kaikenlaisista aiheista.

Perustin Facebook-sivun, missä sitten linkittelen juttuja jos haluaa pysyä ajan tasalla ja siellä voi keskustella. Mutta miksei täälläkin, kootusti ja niin, että mä en johda keskustelua... ei oikein ole aikaa. Mutta pitäkää asiallisena, jotta tässä on jotain järkeä.

P.S. Edellisiin kommentteihin: Heavy metal perse on kyllä hyvä bändi ei siinä mitään, vaikken olekaan vielä uusimpaan levyyn tutustunutkaan ;)

http://lihastohtori.wordpress.com/2013/02/12/bodarit/

bodari4.webp
Kuva. Mika Nyyssölä ja voitto Fitness Expossa 2012. Kuvaaja Marko Simonen.

Miten kehonrakentajat treenaavat ja miksi?

Silmiini iski vastikään tehty melko kattava kyselytutkimus kilpakehonrakentajien harjoittelusta. Kerron tästä mielenkiintoisesta tutkimuksesta omien mietteiden ja opettavaisten kuvioiden kera alla lisää! Lue tämä kirjoitus jos olet kiinnostunut harjoittelusta ja lihaksista vaikket olisikaan kehonrakentaja!

Heh, varmaan tosta crossfittan-jutusta voisivat cross-uskovaiset vetää melkoiset porot nokkaan. Hyvää ja asiallista läppää muutenkin koko teksti!

Lihastohtori
Siinä vaiheessa tietää saavuttaneensa elämässään jotain suurta, kun pääsee teinipodarien arvioinnin kohteeksi, heh.

Asiahan on niin, että kaikki uskottavuus lähtee hauiksen koosta.
"Joo kato nyt sitä ja mieti kannattaako sen oppeja kuunnella ku jätkä on tollane kynäniska.Toi hauis kertonee paljon".

He doesn´t even lift toimii myös aina.
"Tossa kropassa ole edes välttävässä kunnossa muuta kun vatsat,muuten ei näytä että olis edes kuntosalilla käynyt"

Jörn Donner on väärässä. Kirjoja ei kannata lukea, koska niillä maksimoi katabolian ja tulee siimaksi.
"Joo ihme vaan ku ne velitieteilijät kasvaa ja tää nörtti lukee kirjoja eikä näytä pahemmin kyl kasvavan.En noudattais siiman ohjeita siitä miten kasvatetaan lihasmassaa".

Ja vielä lopuksi erittäin hyvä pointti siihen, että jos en pelkästään bodaa tai kasvata hauiksia, niin mitä sitten teen salilla?
"no mitä se sitten siellä salilla heiluu ja kirjottelee siitä miten saa lihakset maksimaaliseen kasvuun? balettiako se harrastaa?"

Kannattaakin jatkossa tämän blogin lukemiseen sijaan mieluummin kuunnella steroideilla ja syntholöljyillä hauiksiaan kasvattaneita. Heillä on edes jotain pätevää todistusaineistoa siitä, että tietävät mitä puhuvat!

P.S. Hanskani ovat ympärysmitaltaan n. 38 cm eli teinipodarit ovat kyllä aivan oikeassa, siimathan ne on, en ole niitä pitkään tosissaan treenannut. Siksi pyysinkin aikanaan aiheeseen vierailevan kirjoittajan, jolla on tietotaidon lisäksi isot hanskat. Sen sijaan persukseni (joka ei tuossa edestäpäin otetussa kuvassa jostain syystä näy) on tosi iso eli pepputreenijuttujani kannattaa edelleen lukea. Taidankin seuraavaksi kirjoittaa taas sellaisen... D-kupin rinnat mulla on myös, joten ehkä rintareenijuttuunkin voisi olla uskottavuutta? Vatsalihaksista en enää jaksa kirjoittaa, vaikka mulla sellaiset saattaakin nähdä siimojen alla. Proteiinia olen syönyt eli siitä voin myös kirjoittaa.
Mitä mieltä /fit/ on Juha Hulmista... - Kuntosali ja kehonrakennus

Suositut

Back
Ylös Bottom