Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Gdane sanoi:Mutu:Olisko jotakin tekemista magnesiumin kanssa (tai siis sen puutoksen)?
Pepet69 sanoi:Tiedättekö esim. kun jännittää hetken esim. hauista tai ojentajia ja rentouttaa ne, niin ne alkavat jotenkin värähtelemään.
Liittyykö se massan kasvamiseen mitenkään?
Thanks
Joo tämä lienee ihan jo tavallista kaikille elollisille :DSnoopie sanoi:Mulla tulee tuota värähtelyä salilla. Esimerkiksi jalanojennuksissa isommilla romuilla jalat alkavat alasmenovaiheessa heilumaan.
Monissa muissakin liikkeissä on negatiivisessa vaiheessa tuota värinää.
On tuota lihaksen jännityksen jälkeistäkin värähtelyä... itseasiassa kun teen vaikka hauisposen, hauislihas alkaa värähtelemään kun ojennan käden suoraksi.
Gdane sanoi:Joo tämä lienee ihan jo tavallista kaikille elollisille :D
Mä käsitin et jannu puhuu siis tosiaan sellaisesta tahattomasta lihasliikkeestä kuin on esimerkiksi ELONHIIRI silmässä. Se sama vaikka tissiin ja kivasti hytkyy koko ukko kun tissi pomppii itekseen :lol2:
Pepet69 sanoi:Eli mistä johtuu se värähteleminen?
Joskus oon kuullut sellaisen selityksen että kun lihakset rentoutuvat oikein kunnolla/liiaksi, jolloin normaali lihasjännitys on liian pieni valvetilaan nähden. Aivot lähettävät käskyn lihaksille jännittyä normaalitasolle. Joskus käsky on liian voimakas ja lihas nytkähtää.Timba79 sanoi:*klips* joskus säikähtää kun on puoliksi unessa ja yhtäkkiä vaikka jalka nytkähtää kunnolla. Kiinnostaisi todella tietää mistä tämä johtuu?
Timba79 sanoi:Tuo ennen nukahtamista tapahtuva nykiminen kiinnostaa minuakin. Sitä kun esiintyy ihan treenaamattomilla sohvaperunoillakin, joten en usko sen mihinkään hermoston palautumattomuuteen tai muuhun sellaiseen liittyvän. Itsekin joskus säikähtää kun on puoliksi unessa ja yhtäkkiä vaikka jalka nytkähtää kunnolla. Kiinnostaisi todella tietää mistä tämä johtuu?