Lihasten väärä voimasuhde este kehitykselle?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olisi tälläinen kysymys? Voiko lihakset olla voimasuhteiltaan liian väärät?
Itsellä kun tahtoo tuo rinta pysyä koko ajan samassa kunnossa, ajattelin sitten että voiko tuon +-0 kehityksen syynä olla se, että minulla on liian voimakaat olkapäät verrattuna rintaan?

Kuinkas on asian laita? Vai olenko yhtä ulkona asiasta kuin :david:? :)

Eikai siitä haittaa ole, jos ei sitten rintaliikkeitä pyri vaistomaisesti tekemään olkapäillä. Minunkin varmaan pitäisi tarkistuttaa tuo jollakin ulkopuolisella tarkkailijalla. Se voisi selittää myös ainenkin osittain miksi penkkipunnerrustulokseni polkee paikallaan varmaan kohta vuoden päivät...

ei ole mitään merkitystä tuolla olkapäidesi tasolla rinnan kehitykseen, enemmän sanoisin että treenaat rinnan päin helvettiä. Kokeile uusia tapoja ja kulmia sekä liikkeitä!

ei ole mitään merkitystä tuolla olkapäidesi tasolla rinnan kehitykseen, enemmän sanoisin että treenaat rinnan päin helvettiä. Kokeile uusia tapoja ja kulmia sekä liikkeitä!

Maanantai
Penkki 5x5
Vinopenkki5x5
Vipunostot maaten KP 5x8
Dippipunnerus 5x7
Ojentajapunnerrus ylätaljassa 3x10

Torstai
Penkkipunneruskone 4x8
Penkkipunnerus KP 4x8
Ranskalainen punn. 4x8
Dippikone 3x10

Onko lisättävää? :)

Ettet vaan reenais liikaa ojentajia tietämättäs? Ottaa meinaan myös hittiä penkissä ja muissa liikkeissä ja ainakin penkin tuloksiin vaikuttaa negatiivisesti jos on ojentajat kokoajan tukossa.

Ettet vaan reenais liikaa ojentajia tietämättäs? Ottaa meinaan myös hittiä penkissä ja muissa liikkeissä ja ainakin penkin tuloksiin vaikuttaa negatiivisesti jos on ojentajat kokoajan tukossa.

Ei ne ainakaan tunnu tukkosilta. Ja teen rinnan aina ensin ojentajia.

Edit: Vai voisiko olla että ojentajat olisivat liian tottuneet tuohon höykytykseen? Ja tämän takia ne eivät tunnu tukkosilta?

Edit2: 5x5 olen lisännyt 1kk aikana kylläkin 2,5kg... mutta se ei riitä minulle :) Kun samaan aikaan olen lisännyt pystypunnerus istuen KP 5kg.

max 5 penkki = 95kg
max 5 Pystypunnerrus vapaa tango seisten = 60kg (tyylinä hallittu nosto ja lasku ilman rinnalla/jaloilla pompautusta kun tango on kiinni rinnassa)

En kyllä näe miten tuollaisella ohjelmalla olisit saanut olkapääsi merkittävästi rintaa vahvemmaksi (tietenkin tuosta varmaan puuttuu osa olkapääliikkeistä, mutta silti) ellet tee noita punnerruksia jotenkin väärin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ettei vaan tulis rinnalle liikaa rasitusta? 23 sarjaa tissejä + dipit (jonka varmaan teet ojentajille, mutta ottaa myös rintaan) viikossa. Itse teen 8 sarjaa viikossa 2-jakosella, ja tulokset on koko ajan pikkuhiljaa noussu.

Ehkä kannattaisi koittaa hieman vähentää sarjoja ja panostaa laatuun. Rinnalle ja ojentajille tulee aika paljon sarjoja, vaikka ilmeisesti 4-jakoinen onkin kysymyksessä. Hieman vaihtelua ohjelmaan. Kokeilet esim.penkkiin 2x6-systeemiä tai vaihtelet sarjojen pituuksia, välillä vaikka pitempää sarjaa.

Aika kovan näkönen ohjelma kaverilla siinä :D Emmä kyl tajuu miten jengi pystyy tekemään noin paljon sarjoja, niin että ettei vaan pumppailla pienillä painoilla .. No jokanen tyylillään

Ehkä kannattaisi koittaa hieman vähentää sarjoja ja panostaa laatuun.

Jos laadulla tarkoitat että liikkeet ovat hallittuja niin ne ovat. Ohjelmaa voisi kyllä ehkä rukata, mutta kaikki muut osa alueet menevät hemmetin hyvin eteenpäin. Sen takia en haluaisi luopua ohjelmasta. Olen nyt painanut tämän hetkisellä ohjelmalla 2kk muuten hyvin tuloksin poislukien tuo rinta. Olin katsomassa juuri erästä profiilia sielä luki tälläinen motto "If it's worth doing, it's worth overdoing." pojot sille kuka hokaa kenen profiilista on kyse :D

Tosin noissa penkkitekniikoissa teen yhden tekniikka virheen tahallani. En pistä lapaluita yhteen. Syy tähän on se että saan isommat raudat ylös siten että en supista lapaluita yhteen. Voisiko tämä olla sitten huonon kehityksen syy? Eli tekeekö olkapäät silloin isomman työn kun lapaluut ovat irrallaan toisistaan?

Tosin noissa penkkitekniikoissa teen yhden tekniikka virheen tahallani. En pistä lapaluita yhteen. Syy tähän on se että saan isommat raudat ylös siten että en supista lapaluita yhteen. Voisiko tämä olla sitten huonon kehityksen syy? Eli tekeekö olkapäät silloin isomman työn kun lapaluut ovat irrallaan toisistaan?

Käsittääkseni juuri tällöin rasitetaan olkapäitä enemmän. Eli olkapäät myös hajoaa helpommin. Kannattaisi raudoista huolimatta yrittää vetää niitä lapoja yhteen, ettei olkapäät tykkää huonoa.

Ja itse kyllä vähentäisin reilusti sarjoja. Kokeile tehdä tisseille vähemmän sarjoja muutaman viikkon ajan, jos vaikka lähtisi tulokset nousemaan.

Taisit juuri vastata itsellesi.

Tässä se huomattiin että pähkäily pakkiksella kannattaa :D

:thumbs: Kaikille osallistuneille. Lapaluut yhteen, kg pois ja katsotaan mitä tapahtuu.

Ja oikeesti noita sarjoja on rutosti liikaa. Täällä moni vannoo sen suositun 2x6 -tsydeemin nimeen, jossa siis tulee kaksi kovaa työsarjaa viikkoon, ja silti tulokset nousee!

Noi 5x5 jutut on hyviä silloin kun niitä ei vedetä tappiin. Less is more.

Suositut

Back
Ylös Bottom