Lihasten treenaus kerran 2 viikossa?

Vatsoja ei oikeen ikinä jaksa täydellä teholla reenin lopuksi hinkata ja kuitenkin haluaisin pitää ne hyvässä kunnossa, joten päätin tässä vähän aikaa sitten ottaa vatsoille ihan oman päivänsä ja tehdä ne myös kerran 2 viikossa (sali kun on ilmainen ja lähellä :D).

Huomasin että tällä systeemillä saa luonnollisesti lihakset kipeämmäksi kun sillä perus 1x viikossa systeemillä. Vatsalihakset ovat tämän aloitettuani kasvaneet mielestäni nopeampaa vauhtia kuin sillon kun tein ne yhden tai kaksi kertaa viikossa reenin lopuksi. Olen kyllä vaihdellut liikkeitä tolla perus 1x viikossa, mutten siltikään saanut lihaksia yhtä kipeiksi kun tuolla kerran 2 viikossa systeemillä. Lisäksi mavea olen jo alusta asti tehnyt samalla kerran kahdessa viikossa tavalla ja siinä ovat sarjapainot nousseet suhteessa parasta vauhtia kaikkiin muihin verrattuna ja selkäänkin tullut lihaa hyvin. Ajattelin, että olisiko kannattavaa ottaa jossain vaiheessa kokeilla tuota kerran 2 viikossa tapa kaikille lihasryhmille? Saisiko sillä nopeampaa kehitystä mitä veikkaatte? Kenelläkään kokemuksia?

Tuo 2 viikkoa on jo KAIKISSA tapauksissa aivan liian pitkä palautumisaika. Maratoonin jälkeen tuollaisia voi pitää :)

Samaa mieltä, liian pitkä aika. Eikä niiden lihasten aina tarvitse kosketusarat olla jotta kehitystä tulisi :).

toolate sanoi:
Tuo 2 viikkoa on jo KAIKISSA tapauksissa aivan liian pitkä palautumisaika. Maratoonin jälkeen tuollaisia voi pitää :)

Mut jostain syystä kaverilla on painot ja lihamäärät nousseet mukavasti :D

Onhan se sellasta ultimate heavy duty -meininkiä,
ei oikeen mulle sovi, ja lihakset siitä tulee tosiaan niin -tanan kipeiksi, kun ne palautuu aina kerrassaan täydellisesti, ja sit reenataan aina ihan hengiltä.

Mut ei siihen minusta kannata hirveesti panna painoa, että kuinka kipeeksi paikat saa.

Ehkä se nuorelle kaverille paremmin sopii, itsellä menee CNS heti jumiin jos vetää aina lihakset piippuun.

SerialLoser sanoi:
Mut jostain syystä kaverilla on painot ja lihamäärät nousseet mukavasti :D
No niinhän ne kaikilla täällä foorumilla nousee. Maveahan rasittaa juuri CNS paljon, jolloin pitempi väli sen tekemisessä voi olla vain edullista. Mutta vaikka tuota miltä tahansa kantilta miettii niin järkevää tuosta ei saa. :D

En näe minäkään mitään järkeä kaikille lihasryhmille tuollaista settiä tehdä.

Ketjun aloittajalla voi vatsojen kohdalla olla se juttu, että niitä on treenattu yksinkeratisesti liikaa aikaisemmin ja nyt kun pääsevät palautumaan, niin on kehitystä tullut. Väittäisin silti että kerran viikossa kunnolla tehtynä (monijakoisessa ohjelmassa) se kehitysä on varmasti parempaa kuin kerran kahdessa viikossa tehtynä.

Vatsat kannattaa treenata kuten muutkin lihasryhmät noin yleisesti ottaen.

Heh tulipas tyly alasampuminen tälle idealle :D
Kipeys on vähän tyhmä sana sinänsä, ennemminkin voisi puhua että lihakset ovat todella arat. Mutta siis meinaan että tolla kerran 2 viikossa systeemillä lihakset tullu niin araks, että kun on nukkunu parikin yötä reenistä niin huomaa lihasten koosta että kehitystä on tapahtunut (älkää nyt käsittäkö tätä niin et heti on ronnie yhen yön jälkeen). Seuraavassa reenissä sitten saa samoilla painoilla puserrettua toiston tai pari enemmän riippuen viimeisen 2 vkon syömisistä ja muista kehitykseen vaikuttavista asioista. Tokihan siinä tulee pitkää aikaa kun lihakset eivät ole kipeitä, mutta tämä "korvautuu" sitten taas sillä kun saa vedettyä ne muutamiksi päiviksi niin aroiksi, että kehitys on taattua näinä päivinä. Tätä tarkoitin :)

BoneFish sanoi:
Mutta siis meinaan että tolla kerran 2 viikossa systeemillä lihakset tullu niin araks, että kun on nukkunu parikin yötä reenistä niin huomaa lihasten koosta että kehitystä on tapahtunut
Ainoa milloin voit lihaksissa huomata muutosta on treenin jälkeinen pumppi jolloin ne lihakset voivat oikeasti näyttää isommilta. Yhden treenin vaikutusta lihaksiin, et kuitenkaan muuten voi tarkkailla. Mielen temppuilua tuo homma. Yleensä kehonrakentajat vaan näkevät itsensä pienempänä ja pienempänä, sä olet selkeä poikkeus :)

BoneFish sanoi:
Seuraavassa reenissä sitten saa samoilla painoilla puserrettua toiston tai pari enemmän riippuen viimeisen 2 vkon syömisistä ja muista kehitykseen vaikuttavista asioista.
Mulla ainakin tulee jokasessa reenissä toisto tai pari (1-3) paremmin samoilla painoilla, kun viimekerralla. Treenaan 2-jakosella, vatsat joka neljäs päivä...

Yhdellä treenillä ei ole kasvun kannalta mitään merkitystä. Jos noin harvoin tekee ei hommaa edes voi tarkastella ajanjaksoina vaan yksittäisinä treeneinä. Olen varma että kuukaudessa saadaan parempaa kehitystä tyylillä 4x viikossa kuin kerran kahessa viikossa -tyylillä vuodessa. Ei niin mitään järkeä. Treenaa suosiolla niitä vatsojakin kovaa ja useasti. Esim. itse olen nyt viimeset 8 viikkoa veivannut vatsoja 4x viikossa kovaa ja 3x kevyesti himassa ja on muuten vahvistunu aika perkuleesti. Koko ajan sellainen lievä herkkyys keskiruumissa (paitsi voimapyöräsession jälkeen on pari päivää niin kipeenä että itkettää :D). Noh eipä tällainenkaan tyyli kaikissa tapauksissa optimaalista ole, mutta mulla onkin armoton vatsalihasspesialisaatiosykli meneillään. :P

Mun täytyy kertoo tähän ketjuun vähän omia kokemuksia, harvakseltaan treenaamisesta.
Aika väli 1,5v ja tulos penasta:jahas:

treenijako:treeni ja neljä(välipäivää) jne. ja jne...

Ohjelma 4 jakonen, eli lihat tuli treenattua harvemmin kuin kerran kahdessa viikossa, mutta aina täysillä.

Lähtö taso n.100kg (joskus aiemmin nostanut 125kg) oma paino n.80kg.

Jakson loputtua 150kg kevyesti, omapaino +90kg(eli läskiä kerääntynyt jonkin verran)

Ravinto jutuista ei tietoakaan pari kolme kertaa päivässä vatsa ähkyyn ja kaiken lisäksi alkoholia kului melko runsaasti.

Tapahtumat sijoittuvat n. 4-5 vuoden taakse

Nyt kunnon treenillä ja ravinnolla(aika 1,5v) tulos 170kg omapaino n.100kg,
paitsi nyt on lähteny omapaino ja tulokset hurjaan laskuun(eka dietti menossa)

Eli onko mitään hyötyä käydä ahkerasti salilla ja syödä body safkaa:curs:

Back
Ylös Bottom